پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 May 03
کد خبر: ۲۹۰۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵
تلفن همراه با ارزبری ۳۵۸ میلیون دلاری، سومین کالای وارداتی کشور بعد از کالا‌های اساسی مثل ذرت دامی و گندم بوده است.
شعار سال: براساس آمار‌های گمرک ایران در فصل بهار، تلفن همراه با ۳۵۰ میلیون دلار واردات، سومین کالای وارداتی ایران بوده است، در این بین وجود برنامه تخصیص به مطالبه جدی از وزارت صمت تبدیل شده است.

درحالی که جزئیات آمار‌های تجارت خارجی به صورت متوالی ماه‌هاست که منتشر نمی‌شود، نگاه کلی به آمار‌های گمرک درفصل بهار نشان داد که درسه ماهه نخست سال، تلفن همراه با ارز بری ۳۵۸ میلیون دلار سومین کالای وارداتی کشور بعد ازکالا‌های اساسی مثل ذرت دامی و گندم بوده است.

با توجه به شرایط تنگنای ارزی بعد از تحریم‌های اقتصادی و نوسانات شدید نرخ ارز در هفته‌های اخیر وجود یک برنامه تخصیص ارز به مطالبه جدی از وزارت صمت تبدیل شده است.

*برنامه تخصیص ارز به واردات

مجید شاکری کارشناس مسائل ارزی با اشاره به بازار این روز‌های ارز اظهار داشت: تصور آن که بدون یک برنامه تخصیص ارز به واردات که می‌تواند در قالب تخصیص کوتاژ هم رخ دهد مى توان بازار ارز را در بلند مدت مدیریت کرد صحیح نیست.
بدون داشتن یک برنامه توسعه صنعتی نمى توان برنامه تخصیص ارز داشت.‌ای کاش سرپرست فعلی یا وزیر آتى صمت این موضوع را در راس کار‌های خود می‌گذاشت.

* مقام سوم تلفن همراه
ذرت دامی، گندم و موبایل سه قلمِ عمده کالا‌های وارداتی ایران، در فصل بهار بوده است.

اقلام عمده وارداتی در فصل بهار شامل ذرت دامی، گندم، گوشی تلفن همراه و برنج سفید و لوبیای سویا بوده‌اند.

بر این اساس، در فصل بهار ۵۸۸ میلیون دلار ذرت دامی از گمرکات ترخیص شده که سهم ارزش این کالا حدود ۷ درصد بوده است.

همچنین در این فصل ۵۳۷ میلیون دلارسایرمخلوط‌های گندم وارد شده است.

برنج نیز چهارمین کالای وارداتی بوده که دراین مدت نزدیک به ۲۰۰ میلیون دلاربرنج وارد شده است.

درسه ماهه نخست سال، گوشی تلفن همراه با ارزبری ۳۵۸ میلیون دلار سومین کالای وارداتی کشور بعد ازکالا‌های اساسی مثل ذرت دامی وگندم بوده است.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار: 6 مرداد 1399، کد خبر:  195060، www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Switzerland
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۹/۰۵/۰۶
0
0
در شرایط کنونی که نوسان نرخ ارز و کاهش ارزش پولی ملی داریم و از طرفی تحریم هم هستیم باید برنامه جامعی برای تخصیص ارز داشته باشیم وگرنه دچار هدررفت ارز برای کالاهایی می شیم که ضرورتی ندارند
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین