پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۰۷۹۵
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۳
وام کمک ودیعه مسکن دارد، کم کم گند کار را در می آورد . در ابتدا ، طرح خامی ریخته شد و متاسفانه بدون کمترین دقت عمل ، رسانه ای شد و سبب ایجاد توقع و بعضا انتقاد در افکار عمومی گردید. در مرحله بعد، به ظاهر شاخص مند شده (جمعیت هدف، شیوه و شرایط پرداخت، مبلغ و تضامین و ...) و متاسفانه الان شاهد آن هستیم که این وام دارد وارد دست اندازها و چالش های غیر موجه می شود.

شعار سال: بعد از رسانه ای شدن وام کمک هزینه ودیعه مسکن و با توجه به اشتباهات عدیده مدیران دولتی در بیان و تشریح این طرح حمایتی ، انتقاداتی چند از جانب این رسانه در چند گزارش و خبر، ارایه گردید.

هفته ای گذشت و صحبت مدیران دولتی، اندکی رنگ و بوی اجرائی و اصلاحی گرفت. سیف عنوان کرد که اصطلاح وام اجاره مسکن اشتباه بوده و این وام، وام کمک ودیعه اجاره مسکن است. برخی ار مدیران هم نظیر وزیر راه ، تعداد 650 هزار سهمیه در نظرگرفته شده را مطرح کردند. پایگاه تحلیلی خبری شعار سال ، با تحلیل های ارایه شده، بر این میزان سهمیه تاخت و نتیجه ،گرایش به سمت در نظرگیری حدود یک میلیون خانوار شد.

اواخر هفته قبل و اوائل هفته جاری، بحث شاخص ها و اولویت های مخاطب اخذ این وام و نام نویسی برای آن مطرح شد. فرآیندی که مخاطب را یک گام امیدوار تر به اخذ کمک های حمایتی می کرد. اما در شاخص های بیان شده ، محدودیت زمانی خرید و فروش مسکن وجود داشت. شاخصی که باید به سمت سال پایه 1390 سوق می یافت به نیمه اول دهه 80 سوق پیدا کرده بود. اعتراض کردیم ونوشتیم که اگر نمی خواهید وام بدهید، این بازی ها را کنار بگذارید. اما کو گوش شنوا؟

اما نکته مزخرف بعدی، انتشار خبر قرمز شدن فرم جیم توسط مدیرکل دفتر اقتصاد وزارت مسئله دار راه و شهرسازی بود. مدیرکل محترم دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی بیان داشته است که ،دریافت تسهیلات ودیعه مسکن زمینه‌ساز قرمز شدن فرم جیم افراد می‌شود. تسهیلات خرید مسکن با توجه به مصوبات بانک‌ها نیاز به سبز بودن فرم جیم ندارد اما طرح‌هایی که در قالب مصوبه قانون ساماندهی بازار مسکن است و نیازمند فرم ج سبز است با دریافت این تسهیلات هم فرم جیم آنها قرمز می شود و دیگر نمی‌توانند در طرح‌هایی از جمله اقدام ملی مسکن ثبت نام کنند.

سوال اینجاست که این طرح حمایتی ، مگر بازیچه یک مشت مدیر کم اطلاع از اوضاع مردم است که قرار است هر روز به یک صورت خود را نشان دهد و به اصطلاح گربه رقصانی انجام شود؟ یعنی چه که با گرفتن وام حمایتی مورد اشاره، فرم جیم متقاضیان قرمز می شد؟ مگر خوردن یک قرص مسکن، می تواند بیماری را درمان کند؟

با قید فوریت از آقای اسلامی تقاضای تغییر در دو شاخص از شاخص های دریافت وام کمک ودیعه مسکن را داریم . اول اینکه زمان معامله مسکن به سال 1390 ارتقا داده شود و دوم اینکه، بحث قرمز کردن فرم جیم، حذف گردد.

 

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین