پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۲۹۲۵۱۱
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۱۵
با توجه به آسیب‌های شیوع بیماری کرونا به اقتصاد و مشاغل، کشور‌های آسیایی که به میزان قابل توجهی به انتقال وجوه توسط مهاجران خود در نقاط دیگر وابسته بودند، در سال جاری ضرر چشم‌گیری را متحمل خواهند شد که در صدر آن‌ها نپال قرار دارد.
شعار سال: ضرر‌های شغلی و درآمدی یکی از علائم اقتصادی کووید-۱۹ بوده که بر انتقال وجه در برخی کشور‌هایی که به آن وابسته هستند تاثیر داشته است. محققان در بانک توسعه آسیایی انتظار دارند که میزان ورود مبالغ انتقالی به منطقه آسیا-اقیانوسیه در سال ۲۰۲۰، بیش از ۵۴ میلیارد دلار کمتر از سال ۲۰۱۸ باشد که ضرر کلی آن تقریبا ۲۰ درصد اعلام شده است.

انتظار می‌رود که کشور‌های جنوب آسیا به صورت نامتناسب تحت تاثیر قرار بگیرند و میزان زیان‌های آن در نپال ۲۹ درصد و در هند ۲۳ درصد باشد.

گفتنی است که بسیاری از کارگران خارج از کشور در شرایطی بی‌ثبات کار می‌کنند و فاقد امنیت شغلی هستند، و این امر باعث می‌شود به میزان قابل توجهی در برابر اثرات اقتصادی کووید-۱۹ آسیب‌پذیر شوند و همچنین آن‌ها را در معرض خطر بالایی در ابتلا به بیماری قرار می‌دهد. بسیاری از کارگران ملزم به کار فیزیکی، فاقد مرخصی بیماری و باز نگاه داشتن مشاغل تعطیل شده هستند.

همانطور که در داده‌های بانک جهانی و Knomad مشاهده می‌شود، کشور‌های آسیایی از بزرگترین دریافت‌کنندگان وجوه انتقالی در جهان هستند. پس از هند، چین و مکزیک، فیلیپین در سال ۲۰۱۸ با مجموع دریافت ۳۳.۸ میلیارد دلار، در جایگاه چهارم قرار گرفت که ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور را تشکیل می‌داد.

در پاکستان و بنگلادش، این ارقام به ترتیب تقریبا ۷ درصد (۲۱ میلیارد دلار) و حدود ۶ درصد (۱۵.۵ میلیارد دلار) بود.

به طور نسبی، نپال از جمله کشور‌هایی در جهان است که بیشترین وابستگی را به وجوه حواله‌ای دارد (۲۷ درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور). همسایگان آن در آسیای مرکزی به همان اندازه به وجوه انتقالی برای حفظ اقتصاد خود متکی هستند.

آسیایی‌ها در میان انتقال‌دهندگان وجوه بیشترین میزان دستمزد را در خاورمیانه از دست دادند و پس از آن نیز ایالات متحده و اروپا بود. کشور‌های حاشیه خلیج فارس، مدت‌ها است که کارگران مهاجر بیشماری را استخدام کرده، که در بسیاری از مناطق از جمعیت بومیان بیشتر هستند.

کارگران آسیایی معمولا در بخش‌های ساخت و ساز، پوشاک و و بخش‌های کار خانگی مشغول هستند؛ تمام صنایعی که دچار رکود شده‌اند و در طول بیماری همه‌گیر فعلی اخراج می‌شوند.

در نمودار ارائه شده، پیش‌بینی تغییر میزان وجوه انتقالی به کشور‌های آسیایی در سال ۲۰۲۰ در مقایسه با سال ۲۰۱۸ را مشاهده می‌کنید؛

کاهش چشم‌گیر حواله وجوه به کشور‌های آسیایی

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری اقتصادآنلاین، تاریخ انتشار: 15 مرداد 1399، کد خبر: 457668،  www.eghtesadonline.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین