شعار سال: بعضا در صداوسیما مهمانهایی حاضر میشوند که از سواد و دانش کافی برخوردار نیستند و این مسئله سبب شده است که شاهد اظهارنظرهای عجیبی از سوی آنها باشیم که مردم را دچار اشتباه میکنند.
مشکل اینجاست که صداوسیما وظیفه اصلی خود را نمیداند چیست و از آنجا که مخاطبان خود را هم نمیشناسد تبدیل به یک کمپانی بزرگ شده است که به دنبال سلبریتیسازی و آنتن فروشی است. با توجه به این مسائل هدفمند عمل نمیکند از همینرو کسانی را دعوت میکند که به نوعی جنجالآفرین باشند.
البته شرایطی را نیز به وجود آوردهاند که افرادی که صاحب نظر و از تخصص لازم برخوردار هستند در صداوسیما حضور پیدا نکنند؛ بنابراین صداوسیما دنبال کسانی میرود که از این طریق دنبال شهرت میگردند.
در حال حاضر نقشی که صداوسیما دارد همان نقشی است که فضای مجازی ایفا میکند یعنی به شکلها و انواع مختلف سلبریتیسازی میکند همین مسئله باعث میشود که بعضا اطلاعات نادرست در اختیار مردم قرار بگیرد.
در واقع صداوسیما به دنبال پر کردن برنامههای خود است و افرادی هم که صلاحیت لازم را ندارند دعوت آنها را میپذیرند و مسائلی را مطرح میکنند که مردم را به اشتباه میاندازند. صداوسیما نمیداند که مشکلات مردم چیست از همین رو میبینیم که چقدر با مردم فاصله گرفته است. از سوی دیگر این نهاد هیچگاه نخواسته است که به انتقادهایی که به آن، نسبت به مسائل مختلف مطرح میشود، توجه و قدری تامل کند. صداوسیما با چنین کارهایی باعث شده است که اعتماد مردم را نسبت به خودش از دست بدهد و مردم هم به سراغ شبکههای ماهوارهای بروند.
اکنون یک سردرگمی در میان مردم ایجاد شده به خصوص در مورد کرونا از همین رو هر کسی میخواهد خودی نشان دهد. از همین رو بهتر است که صداوسیما بداند درد مردم چیست. قبلترها به صداوسیما عنوان دانشگاه دادهشده بود، اما آنقدر که از مردم فاصله گرفته تبدیل به یک کمپانی شده است.
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آفتاب یزد، تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۶۶۸۳۱، www. aftabeyazd.ir