پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۲۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۳
اگر لیگ امسال برگزار شود یازدهمین سال حضورم در دانشگاه آزاد را پشت سر می‌گذارم و هر کاری که توانسته‌ام و در آینده بتوانم برای موفقیت این تیم انجام می‌دهم.
شعار سال: ورزشکاران المپیکی کشورمان این روزها بزرگ‌ترین استرس دوران قهرمانی‌شان را سپری می‌کنند و شاید حضور در میدان‌های جهانی و فینال‌ها برای آنها کار ساده‌تری باشد تا اینکه بخواهند در این شرایط کرونایی خودشان را در سطح یک ورزشکار المپیکی آماده نگه دارند. ورزش‌های رزمی هم در کشورمان همچنان مجوز آغاز تمرینات و رقابت‌هایشان را از ستاد مبارزه با کرونا در ورزش دریافت نکرده‌اند و همین اتفاق کار آنها را سخت کرده چراکه حالا علاوه‌بر تعطیلی لیگ‌های داخلی، تمرینات گروهی را هم از دست داده‌اند و این کار را برای آنها سخت‌تر می‌کند. آرمین هادی‌پور تکواندوکار وزن 58- که خیلی زود مجوز حضور در المپیک را کسب کرد یکی از نفراتی است که امید زیادی به او در المپیک برای کسب مدال وجود دارد. گفت‌وگوی «فرهیختگان» با این ملی‌پوش عضو تیم دانشگاه آزاد را در زیر می‌خوانید.

با اینکه مسابقات تکواندو در سرتاسر دنیا تعطیل است اما در رنکینگ جدید فیزو یک پله صعود داشتی.
رنکینگ در تکواندو یک موضوع تعریف شده است که هر ماه اعلام می‌شود و حالا که رقابت‌ها تعطیل است مسئولان با فرمولی بسیار خاص و پیچیده بخشی از امتیازات را کسر می‌کنند و بخشی را اضافه و همین باعث می‌شود که یک نفر در رنکینگ رشد کند و یه نفر افت. البته این فرازوفرودها کاذب است و تا شروع مسابقات نباید روی آن حساب کرد.
فکر می‌کنم یکی از نادرترین ورزشکاران در سطح جهان باشی که در همین ایام تعطیلی و کرونایی خبرها و عناوین خوبی کسب می‌کنی. بهترین ورزشکار دهه فیزو هم عنوانی است که به تو رسید.
واقعا از این اتفاقات خوشحالم و همین خبرها انگیزه‌ام را برای تمرینات و موفقیت‌های بیشتر، افزایش می‌دهد. با توجه به مدال‌های طلایی که در سال‌های 2015‌، 2017 و 2019 کسب کردم فدراسیون جهانی تصمیم گرفت تا من را به‌عنوان ورزشکار برتر یک دهه اخیر معرفی کند.

اما با این همه عنوانی که برای کشور به‌دست آورده‌ای از لحاظ مالی چندان مورد لطف قرار نگرفته‌ای.
این اتفاقات در کشور ما دیگر طبیعی شده است. مشکلات مالی ورزشکاران چیزی نیست که مختص به من باشد و تقریبا تمام ورزشکاران رزمی به‌حق خودشان نرسیده‌اند. ما در این رشته‌های رزمی مشکلات زیادی مثل وزن کم کردن، آسیب‌های جدی و مسابقات متعدد و فشرده را تجربه می‌کنیم و به اندازه تلاش‌مان مورد حمایت قرار نمی‌گیریم. امیدوارم دید مسئولان به رشته‌های رزمی هم عوض شود و ما بتوانیم با روحیه‌ای بهتر پای به رقابت‌ها بگذاریم.

کمیته ملی المپیک قرار بود حقوقی را به ورزشکاران المپیکی پرداخت کند. این اتفاق رخ می‌دهد؟
قرار بود این مبلغ را بدهند، اما چون المپیک عقب افتاد ندادند و حالا شنیده‌ام که قرار است در مهرماه این پول‌ها را پرداخت کنند اما نمی‌دانم که تا چه حد صحت دارد. البته من یاد گرفته‌ام که به این موارد توجه نکنم و به‌دنبال هدفم باشم که برایش زحمت بسیاری کشیده‌ام و اگر بخواهم خودم را درگیر این مسائل کنم از مسیری که دنبال می‌کنم دور می‌شوم.

در این شرایط کرونایی کار برای تو به‌عنوان فردی که سهمیه المپیک را در دستانش دارد، چگونه است؟
این روزها کار برای ما خیلی سخت شده است. برخی باشگاه‌ها فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و باعث شده مردم هجوم بیاورند و بین آنها نفراتی هم هستند که چندان اعتقادی به کرونا ندارند و موارد بهداشتی را رعایت نمی‌کنند. عده‌ای هنوز فکر می‌کنند موضوع این ویروس خطرناک یک شوخی است. به همین دلیل من سعی می‌کنم در جاهای خلوت و به‌صورت انفرادی تمرین کنم. البته 2 روز را به‌صورت ویدئویی آنلاین با مربیان تمرین می‌کنم، 2 روز در آکادمی ملی المپیک حضور دارم و 2 روز دیگر را هم با برنامه‌ای که مربیانم داد‌ه‌اند کارم را دنبال می‌کنم.

تو یکی از قدیمی‌های تکواندوی دانشگاه آزاد هم هستی. اوضاع این تیم چگونه است؟
اگر لیگ امسال برگزار شود یازدهمین سال حضورم در دانشگاه آزاد را پشت سر می‌گذارم و هر کاری که توانسته‌ام و در آینده بتوانم برای موفقیت این تیم انجام می‌دهم. البته لیگ قبل که ما دوم شدیم، نتوانستم به‌دلیل آسیب‌دیدگی کمک زیادی به تیم کنم و آقای خلیفه هم خیلی با من مدارا کردند که آسیب‌دیدگی‌ام تشدید نشود. ما در لیگ گذشته خیلی از بازیکنان‌مان را از دست داده بودیم و امیدوارم اگر لیگ فصل آتی برگزار شد، بتوانیم با بستن تیمی قدرتمند جایگاه‌مان را ارتقا ببخشیم و قهرمان شویم.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت روزنامه فرهیختگان، تاریخ انتشار: 16 مرداد 1399، کد خبر: 4956563،  www.farhikhtegandaily.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین