پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۲۹۲۷۶۱
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۴
نماینده سابق مجلس اظهار داشت: هنوز دیر نشده، نباید اجازه دهیم دوگانگی و سرگردانی در کشور ادامه یابد، شفافیت مالی را اجرا و جامعه را نسبت به لزوم این ساز و کار توجیه کنیم.
شعار سال:جلال میرزایی ، درباره تاثیر عدم تصویب FATF بر عدم بازگشت ارز حاصل از صادرات اظهار داشت: زمان تصویب FATF، موافقان آن همواره تبعات منفی عدم الحاق به کنوانسیون پالرمو را به لحاظ محدودیت روابط بانکی و پولی با کشورها یادآور شده بودند.
 
وی افزود: امریکا و کشورهای تحریم‌کننده به صورت سیستماتیک تصمیمات مربوط به تحریم و بازخوردهای آن را بررسی و همواره درصدد تشدید فشارها هستند و سعی می‌کنند با اصلاحات تاثیرگذاری تحریم‌ها را افزایش دهند.
 
این نماینده سابق مجلس در ادامه با بیان اینکه امریکا در ارتباط با تحریم ایران با توجه به تجارب سال‌های 89، 90 و 91 راه‌هایی که ایران می‌توانست تحریم را دور بزند مسدود می‌کند، گفت: اکنون تمام بانک‌ها و شرکت‌های خارجی که با ما داد و ستد داشته‌اند با محدودیت بیشتری مواجه شده‌اند، مثلا بانک‌های چینی در آن زمان منافعی داشت و انگیزه بیشتری برای همکاری با ما داشتند اکنون موقعیت قبلی فراهم نیست، بنابراین برای تبادل بانکی با ایران اکراه دارند.
 
وی با تاکید بر اینکه ما متناسب با دور جدید تحریم اقدامات پیشگیرانه را بکار نبسته و تدابیری اتخاذ نکردیم، خاطرنشان کرد: به دلیل اختلاف نظرها در کشور و عدم تعامل و لج‌بازی با دولت نتوانستیم خوب عمل کنیم و اکنون هم دولت را مقصر می‌دانند.
 
میرزایی افزود: در کشور ما فعالین سیاسی به جای منافع ملی شعاری عمل می‌کنند که این نتایج را بدنبال دارد.
 
وی خاطرنشان کرد: اکنون باید صرفنظر از اختلافات در سیاست خارجی روی منافع ملی و معیشت مردم کار کنیم و اقدامات کارشناسی انجام دهیم. هنوز دیر نشده نباید اجازه دهیم دوگانگی و سرگردانی در کشور ادامه یابد، شفافیت مالی را اجرا و جامعه را نسبت به لزوم این ساز و کار توجیه کنیم.

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از  خبرگزاری  ایلنا   ،تاریخ انتشار:   16 مرداد 1399،کدخبر:  950171 ،www.ilna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین