پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۳۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۷
یک فعال سیاسی اصلاح طلب در مورد انتخابات ۱۴۰۰ گفت: مردم فقط در صورتی در انتخابات شرکت می‌کنند که اعتماد آن‌ها دوباره برگردد وگرنه حتی اگر شرایط عوض شود، ولی اعتمادسازی صورت نگیرد آن‌ها پای صندوق‌های رای نخواهند آمد.
شعار سال: «اشرف بروجردی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، درباره آغاز فعالیت سیاسی احزاب به ویژه احزابی، چون حزب کارگزاران و اتحاد ملت و اعلام آمادگی آن‌ها برای حضور در انتخابات ۱۴۰۰ گفت: فعالیت سیاسی احزاب به آن معنا که به یک تصمیم گیری برسند نیست بلکه یک آسیب شناسی است که در حال انجام است؛ بنابراین شرایط جامعه، اقبال مردم به انتخابات و یا اجبار و بازگرداندن آن‌ها به صحنه انتخابات، به این بستگی دارد که چه شرایطی را می‌خواهیم فراهم کنیم که رضایت عمومی در مردم ایجاد شود.
او افزود: نکته مهم این است که مردم احساس کنند که رأی آن‌ها نافذ است و اگر این احساس را داشته باشند، یقینا مشارکت خواهند کرد. نفود رأی مردم در جایی است که احساس کنند که هم صندوق‌ها سلامت و هم سیر و روند انتخاب کاندیدا در برگیرنده همه دیدگاه‌ها و تفکرات متفاوت است و این گونه نباشد که فقط یک طیف خاصی از آمدن کاندیدا‌ها به پای صندوق انتخابات احساس رضایت کنند برای اینکه انتخاب شوند.
بروجردی ادامه داد: بنابراین تنها کاری که می‌توانیم انجام دهیم اعتمادسازی است یعنی حتی اگر شرایط اقتصادی هم بهبود پیدا کند، اما مردم احساس نکنند که اثرگذار هستند، پای صندوق نمی‌آیند. چون احساس می‌کنند اثرگذار نیستند وقتی رأی آن‌ها به نفع یک طیف خاص مصادره می‌شود ضرورتی برای مشارکت در پای صندوق رای احساس نمی‌کنند؛ بنابراین احزاب و گروه‌ها تنها کاری که می‌توانند انجام دهند مداخله در این موضوع است که حاکمیت را متقاعد کنند به اینکه یک سیر و روند صحیحی، برای برگزاری انتخابات شکل گیرد. روند صحیح بدین معناست که مردم احساس کنند حق دیگری ضایع نمی‌شود و همه می‌توانند کاندیدای خود را داشته باشند؛ بنابراین این بحثی است که می‌تواند به حضور مردم در پای صندوق‌های رای کمک کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۲۷۰۷، www.borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین