پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۳۰۴
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۲
پروفسور الکساندر چوچالین پس از حمله شدید به واکسن Sputnik V هم زمان با ثبت رسمی آن از سمت خود استعفا کرد.
شعار سال:به نقل از دیلی‌میل، در میان شک و تردیدهای کارشناسان غربی نسبت به ساخت واکسن ضد کرونا توسط روسیه، چوچالین درباره ایمنی آن تشکیک کرده بود و به طور خاص انگشت اتهام خود را متوجه دو پزشکی کرد که اخلاقیات را بر سر عجله در تولید واکسن زیرپا گذاشته‌اند.

او پروفسور الکساندر گینتسبورگ، مدیر مرکز تحقیقات Gamaleya در اپیدمیولوژی و میکروب شناسی و پروفسور سرگئی بوریسویچ، پزشک نظامی و ویروس شناس برتر ارتش روسیه را مقصر معرفی کرده است. آنها سر تیم‌های تحقیق و تولید واکسن روسی کرونا بودند.
 
چوچالین ادعا می کند از آنها سؤال کرده است: «آیا شما تمام پروتکل‌های تصویب شده فدراسیون روسیه و جامعه علمی بین المللی برای تولید واکسن را گذرانده اید؟ خب نه! این کار انجام نشده است. بنابراین، یکی از اصول اخلاقی پزشکی به شدت نقض شده است؛ اینکه هیچ کس آسیبی نبیند.»
 

 
دکتر چوچالین (نفر وسط)، الکساندر گینتسبورگ (سمت چپ)، سرگئی بوریسویچ (سمت راست)
 
وی تأکید کرد: «من از موضع برخی از دانشمندان که اظهارات غیرمسئولانه ای در مورد واکسن آماده شده داشته‌اند، اظهار تاسف می کنم.»
 
اگرچه دلایل خاصی برای استعفای وی ارائه نشده است، اما چوچالین مدتی قبل در مصاحبه ای با مجله‌ای روسی، هشدار داد: «در مورد دارو یا واکسن، ما، به عنوان کارشناسان اخلاق پزشکی، دوست داریم قبل از هر چیز این داروها یا واکسن چقدر برای انسان بی خطر است.»
 
او گفته: «ایمنی همیشه اولویت دارد. چگونه آن را ارزیابی کنیم؟ واکسن هایی که قرار است برای کرونا شوند، هرگز در انسان استفاده نشده‌اند و اثرگذاری و بی‌خطری آنها برای انسان ثابت نشده است. ما نمی توانیم پیش بینی کنیم که در بدن انسان چه تاثیری دارد.»

 
شعارسال،با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از روزنامه همشهری  ،تاریخ انتشار:  24 مرداد 1399،کدخبر:     540095،www.hamshahrionline.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین