پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۴۴۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۱
پیرحسین کولیوند از اقدامات و رایزنی‌های سازمان‌های مربوطه برای مهار تصادفات جاده‌ای خبر داد.
شعار سال : بر اساس بررسی‌های انجام شده روزانه بین ۴۵ تا ۵۵ نفر در تصادفات جاده‌ای کشور کشته و حدود هزار نفر نیز مجروح می‌شوند. نخستین عامل تصادفات در کشور به‌دلیل عدم توجه به جلو به هنگام رانندگی و ۱۰ درصد نیز به‌دلیل تغییر مسیر است.
 
همچنین ۸۰ درصد تصادفات به‌دلیل چهار عامل سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی، خواب آلودگی و عدم توجه به جلو در رانندگی است. درضمن ۶۳ درصد تصادفات در حوزه ۳۰ کیلومتری شهر‌ها رخ می‌دهد این مقوله نشان دهنده رفتار‌های نادرست ترافیکی باید اصلاح شود.

پیرحسین کولیوند، رئیس سازمان اورژانس کشور، با بیان اینکه تصادفات رانندگی یکی از علل خدمات‌رسانی سازمان اورژانس است، گفت: در تصادفات جاده‌ای ۴ عامل از جمله جاده، خودرو، راننده و محیط تاثیرگذار است. این در حالی است که عامل انسانی می‌تواند دیگر عوامل را تحت تاثیر قرار دهد. در این راستا با راهور در زمینه آموزش راننده تدافعی هماهنگی‌هایی صورت گرفته شده است.

او افزود: هم‌اکنون وزارت راه و ناجا در زمینه کاهش تصادفات و حوادث اقدامات مناسب انجام داده است. این اقدامات می‌تواند در کاهش تصادفات تاثیرگذار باشد.

رئیس اورژانس کشور گفت: در اقدام دیگر استان‌هایی با فراوانی بالا و اندک تصادفات رانندگی شناسایی و دلایل بروز آن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

کولیوند درباره ارزیابی این اقدامات افزود: به دلیل کرونا نمی‌توان این مقوله را بررسی کرد، چون در ۶ ماه اخیر به شکل قابل توجهی میزان مسافرت‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته کاهش یافته است. هم‌اکنون کمپین مدیریت سرعت راه اندازی شده است.

به گفته او در این کمپین هدف کاهش سرعت نیست، بلکه مدیریت سرعت است. هم اکنون در بسیاری از استان‌ها به شکل پایلوت این طرح در حال انجام و تاکنون موفق بوده است. اگر بتوان این کمپین را در دیگر استان‌ها ایجاد کرد می‌توان در مدیریت و مهار تصادفات جاده‌ای اقدامات مناسب انجام داد.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار:۲۵مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۱۰۴۲۹۳۳ _ borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۹/۰۵/۲۹
0
0
باید یه فکری اول به حال مدیریت خودرو سازی ها و راهنمایی و رانندگی کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین