پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۲۷
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۵
معاون اسبق معاونت توسعه مدیریت با اشاره به اینکه اکنون اضافه کار کارمندان مشمول تامین اجتماعی شامل اعمال کسور بازنشستگی نمی‌شود،‌ گفت:‌ این کار مغایر با قانون است.

شعار سال: عبدالعلی تاجی با اشاره به نامه برخی از کارمندان مشمول صندوق تأمین اجتماعی مبنی بر کاهش 40 درصدی حقوق بازنشستگی اظهار داشت: افرادی که بازنشسته تأمین اجتماعی هستند، قبلاً اضافه کار آنها مشمول کسر کسور بود، بنابراین یکی از مواردی که در بازنشستگی تأثیر داشت، اضافه کار بود.

وی افزود: اگر کارمند با اضافه کار 3 میلیون تومان حقوق می‌گرفت، با این رقم بازنشسته می‌شد، پس از آن در قانون مدیریت خدمات کشوری این حکم اصلاح شد و دیگر اضافه کار کارمندان تأمین اجتماعی مشمول کسر کسور نیست و کسانی که قبلاً مشمول کسر کسور بوده اند، برای آنها دو راه وجود دارد.

تاجی ادامه داد: این افراد می‌توانستند با مراجعه، سهم کارفرما و دولت را یک جا دریافت کنند و یا اینکه به هر نسبت پرداختی که داشتند، در حقوق بازنشستگی آنها تأثیر بگذارد.

معاون اسبق سازمان مدیریت و برنامه با بیان اینکه یکی از ایرادات این بود که اطلاعاتی در مورد سهم دولت و سهم کارفرما از کسر کسور وجود نداشت، عنوان کرد: عملاً اجرای این حکم امکان پذیر نبود و در قانون برنامه پنجم حکمی دیده شد تا کارمندان دولتی مشمول قانون تأمین اجتماعی از هر جهت مشمول کسر کسور شوند.

به گفته این کارشناس امور اداری و استخدامی، سازمان مدیریت با یک تغییر عجیب و غریب اعلام کرد: نباید این افراد از محل اضافه کار مشمول کسر کسور شوند، البته برخی دستگاه‌ها به این حکم عمل کرده و برخی به حکم قانون تمکین نکردند، با این حال این حکم اجرایی نبود.

وی گفت: معتقدم افراد مشمول صندوق تأمین اجتماعی نیز باید از اضافه کارشان کسر کسور بازنشستگی داشته باشند، اما اشکالی وجود دارد که مربوط به دستگاه‌هایی است که در فاصله این دو قانون از اضافه کار کسر کسور نداشتند.

تاجی با اشاره به اینکه مشمولان صندوق تأمین اجتماعی هنگام بازنشستگی حقوق بیشتری نسبت به بازنشستگان کشوری دریافت می‌کنند،‌ تصریح کرد: این کار با هدف یکسان‌سازی حقوق‌ها انجام شد، اما قابلیت اجرایی ندارد و اکنون با تعبیر شاذی (نادری) از سوی سازمان مدیریت این حکم قانون را اجرا نمی‌کنند که مغایر با قانون است و افراد می‌تواند این موضوع را از دیوان عدالت اداری و هیأت تطبیق قوانین مجلس پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه یکی از دلایل این موضوع کمبود منابع مالی است،‌ بیان داشت: یک فرد بعد از بازنشستگی نباید دغدغه معیشت داشته باشد، متأسفانه هر فردی بازنشسته می‌شود، نمی‌تواند زندگی خود را اداره کند.

این کارشناس با بیان اینکه باید تعادلی بین سهم فرد و دولت برای بیمه برقرار شود، تا این مشکلات حل شود، گفت: مشکلات کنونی صندوق‌های بازنشستگی مربوط به دست‌اندازی غیرقانونی دولت‌ها بوده است و وجوه پرداختی به درستی مدیریت نشدند.

تاجی افزود:‌ در دولت قبل برای صندوق‌های بازنشستگی سالانه 20 تا 30 هزار میلیارد تومان پرداخت می‌شد تا بتوانند حقوق بدهند و این موضوع نمایانگر برقرار نبودن مدیریت صحیح در صندوقها است.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری فارس، تاریخ انتشار 27 شهریور 95 ، کد مطلب: 13950627000609: www.farsnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین