پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۵۷۱۳
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
مدیر برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس گفت: نیاز به نوآوری در همه فعالیت‌ها باعث شده که بیش از ۵۰ طرح تحقیق و توسعه در واحد‌های R&D شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس در نظر گرفته شود.
شعار سال: مجتبی طاهری مدیر برنامه ریزی و توسعه هلدینگ خلیج فارس در آیین رونمایی گرید KLM۱۰۰B (L از زنجیره پلی یورتان پتروشیمی کارون به بیش از ۵۰ پروژه تحقیق و توسعه در واحد‌های R&D شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: امروز توجه به نوآوری در همه فعالیت‌ها به عنوان ضرورت اساسی در نظر گرفته شده است و با توجه به تغییراتی که رشد سریع کشور‌ها و شیوع ویروس کرونا در جهان ایجاد کرده است کشور‌هایی که تغییرات را مدیریت نکنند، وابسته کشور‌های دیگر می‌شوند. برای مدیریت تغییرات نیازمند تحقیق و توسعه و پژوهش در ایجاد نوآوری هستیم.
وی افزود: بر این اساس در شرکت‌های زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس بیش از ۵۰ پروژه پژوهشی در زمینه هایی، چون تولید محصول جدید، بهینه سازی و ارتقای کیفیت، بهینه سازی مصرف انرژی، بومی سازی کاتالیست، تولید محصولات با ارزش افزوده بالاتر و مقوله‌های دیگر در حال انجام است.
طاهری ادامه داد: هلدینگ خلیج فارس به عنوان نهاد مدیریتی و حاکمیتی از تمام توان خود استفاده می‌کند و به همین منظور توافق‌هایی با شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌ها و مراکز دانشگاهی و آموزشی انجام داده است و از خدمات پژوهشگاه صنعت نفت و شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی استفاده می‌کند امیدواریم با این سلسله اقدامات انجام شده بتوانیم جایگاه تحقیق و توسعه و برندسازی را ارتقا دهیم.
وی در مورد نگرش هلدینگ خلیج فارس و سیاستگذاری‌های آن توضیح داد و گفت: ما به عنوان بزرگترین هلدینگ شیمیایی کشور نگرش خود را از مبنای تعریف‌های استراتژیک تغییر داده و با نگرش آینده نگری راهبردی و برنامه ریزی بر اساس سناریو‌های پیش بینی شده جایگزین کرده‌ایم و تلاش داریم تا جایگاه فعلی را حفظ و ارتقا دهیم. همواره در زمینه توسعه و رفع تنگنا‌های تولید در واحد‌های موجود و ایجاد ارزش افزوده فعالیت می‌کنیم.
طاهری از تدوین الگوی مناسب و تعیین ساختار راهبردی در هلدینگ خلیج فارس خبر داد و گفت: تعیین ساختار راهبردی برای ساماندهی مناسب از نیرو‌های شاغل در هلدینگ خلیج فارس در حال تدوین است. بهبود مستمر در همه فعالیت‌ها و تبدیل شدن به یک سازمان پیشرو را مدنظر قرار داده ایم و با توانمندی و پتانسیلی که در هلدینگ وجود دارد تمامی ذینفعان و شرکت‌های تابعه بهره‌مند خو اهند شد.

توسعه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان در هلدینگ خلیج فارس
محمدرضا سلیمان زاده مدیرتولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس به هدفگذاری بر توسعه همکاری با شرکت‌های دانش بنیان و استفاده بیشتر از توان دانشی داخلی اشاره کرد و گفت: مجموعه‌های تحقیق و توسعه در هلدینگ خلیج فارس و شرکت‌های تابعه آن تلاش دارند تا افکار و ایده‌ها را به نوآوری تبدیل کنند. بر این اساس نخبگان دانشگاهی دعوت شده اند تا ما را در زمینه تولید محصولات جدید یاری کنند.
وی به دستاورد‌های پژوهشی شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: واحد تحقیق و توسعه پتروشیمی کارون یکی از واحد‌های پیشرو در این عرصه است که امروز شاهد تولید یک محصول استراتژیک در این شرکت هستیم. همچنین دستاورد‌های پتروشیمی تندگویان در زمینه نساجی و تولید گرید چادر مشکی که به تازگی بهره برداری شد یا ۱۰ پروژه پژوهشی پتروشیمی خوزستان که در صنعت خودرو و لوازم خانگی قابل مصرف و از واردات این محصولات جلوگیری می‌کند نمونه‌هایی از پژوهش‌های انجام شده در واحد‌های تحقیق و توسعه هلدینگ خلیج فارس است.
مدیرتولید شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس ادامه داد: ایجاد ارزش افزوده از طریق تحقیق و پژوهش و خلق نوآوری در دستورکار شرکت‌های تابعه هلدینگ خلیج فارس قرار گرفته است و به این منظور از توان شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان دانشگاهی نیز استفاده خواهد شد.
سلیمان زاده بر داخلی سازی به پشتوانه تحقیق و پژوهش تاکید کرد وگفت: علاوه بر تولید، در زمینه داخلی سازی و تحقیق و پژوهش اقدامات خوبی آغاز شده که ضمن تامین نیاز‌های صنعت به مواد شیمیایی، کاتالیست و تجهیزات مورد نیاز، در زمینه توسعه محصولات شیمیایی و پلیمری نیز به ما کمک می‌کند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از نیپنا، تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۱۱۱۸، www.nipna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین