پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۶۸۳۰
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۱
دولت دوازدهم با هدف تامین آب شرب سالم و بهداشتی و پایدار برای جمعیت روستایی کشور، طی سال ۱۳۹۸ عملیات آب‌رسانی به ۱۶۵۰ روستا با جمعیت ۱،۲۳ میلیون نفر را به اتمام رسانده و بخشی از آن‌ها افتتاح و یا در شرف افتتاح رسمی است.
شعار سال : روابط عمومی واموربین الملل سازمان برنامه وبودجه کشور در کتابی با عنوان "خلاصه اهم عملکرد دولت یازدهم و دوره سه ساله دولت دوازدهم" که از سوی این سازمان منتشر شده در بخش خدمات‌رسانی به روستاییان و عملکرد تامین آب وپروژه‌های برقآبی آمده است: در سال ۱۳۹۸ آبگیری ۷ سد مرزی و غیرمرزی به حجم مخزن ۹۳۸ میلیون مترمکعب افتتاح شد که شامل آبگیری سد تازه‌کند در اردبیل، افتتاح سد‌های ابیورد (خراسان رضوی)، احمدبیگلو (اردبیل)، بویلاپوش (آذربایجان غربی)، آریوبرزن (خوزستان) و سرنی (هرمزگان) می‌شود. در این بین تعداد سد‌های بهره‌برداری شده (مرزی و غیرمرزی) از ۱۷۳ عدد درسال ۱۳۹۲ به ۲۳۲ عدد در سال ۱۳۹۸ رسیده واین شاخص افزایش ۳۴ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین حجم مخازن سد‌های بهره‌برداری شده (مرزی و غیرمرزی) از۵۴۹۶۶ میلیون مترمکعب در سال مذکور به۶۱۵۲۹ میلیون مترمکعب در سال۱۳۹۸رسیده که بیانگر رشد ۱۲ درصدی است.
حاصل این فعالیت‌ها در این زمینه افزایش ظرفیت نصب شده نیروگاه‌های برق‌آبی از ۱۰۲۶۶ مگاوات در سال۱۳۹۲ به ۱۲۱۷۹ مگاوات دربهمن ماه سال ۱۳۹۸ رسیده و رشد۱۹ درصدی این ظرفیت است.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سازمان برنامه و بودجه، تاریخ انتشار: ۶ شهریور، ۱۳۹۹، کدخبر: mporg.ir /۱۲۱۲۵۵
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین