پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۹۷۸۲۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۱
مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، اخیرا مدعی وجود سبد تسهیلاتی متنوع بانک مسکن برای فعال سازی ساخت و ساز شده و ارایه گزارش نموده است. گزارشی که با مطالعه آن بجای دلگرم شدن باید صد‌ها تاسف خورده و گفت که جامعه مدنی، شهروندان، رسانه و حتی مشتریان بانک مسکن توسط آقای ایزدی، چه فرض شده اند؟ شما را به خواندن این گزارش دعوت می‌کنیم.
شعار سال: سال هاست که انتقادات ریز و درشت فراوانی بر عملکرد، خدمات رسانی، ساختار، فلسفه وجودی، قانون گریزی و. بانک مسکن وارد بوده و در مقابل، با در پیش گیری سیاست سکوت توسط این بانک، بر جذابیت ماجرا افزوده شده است.

تاکنون از خودتان پرسیده اید که خرید اوراق مسکن، چند درصد بر سود اعلام شده توسط بانک مسکن بعنوان سود تسهیلات اضافه می‌کند و بر این قاعده، حمایت ادعا شده کجاست؟ تا حالا از خودتان پرسیده اید که آیا نمی‌توان همین کار‌های انجام شده توسط بانک مسکن را به سایر بانک‌های دولتی و غیر دولتی واگذار کرد و با انحلال بانک مسکن، در دادن حقوق و مزایا و هزینه‌های نگهدای شعب با مبالغی نجومی جلوگیری نمود و صرفه جویی ایجاد کرد؟ تا حالا از خودتان پرسیده اید که چرا بانک مسکن، چندین سال گزارش مالی رسمی یا اطلاعات با اهمیت خود را بشکل عمومی ارایه نکرده است؟ تا حالا از خودتان پرسیده اید که در دوران رونق و رکود بازار مسکن، بانک مسکن چه اثرمعناداری روی بازار مسکن کشور گذاشته است؟ تا حالا از خودتان پرسیده اید که تسهیلات بانک مسکن، چند درصد از قیمت خرید یک منزل معمولی را پوشش می‌دهد؟ آیا در خصوص وضعیت صورت‌های مالی بانک مسکن و حجم تسهیلات مشکوک الوصول شده در دوره چند مدیرعامل قبل چیزی شنیده اید؟ آیا اطلاعی در خصوص مقایسه شاخص‌های اساسنامه‌ای و غیر اساسنامه‌ای بانک مسکن با دیگر بانک‌های دولتی، خصوصی و حتی تخصصی کشور دارید؟ و.. لازم به توضیح است که مسائل بدینجا ختم نشده و ما وارد خیلی از جریانات خاص در این بانک نشده ایم. جریاناتی که شاید طرح آن‌ها، خارج از ظرفیت و چارچوب وظیفه مندی رسانه باشد.

چرا اینگونه است و چرا باید این گونه باشد؟ آیا می‌دانید که وقتی بحث تورم به میان می‌آید، فورا باید حواستان به کسری بودجه دولت جلب شده و یکی از علل این کسری بودجه حقوق داده شده به کارمندان است. ساختار و تشکیلاتی که بود و نبودشان بعضا هیچ فرق معنادار و قابل دفاعی در جریان توسعه کشور نداشته یا با کوچک سازی و ادغام و حذف آن‌ها، خللی بر روند خدمات رسانی شان وارد نمی‌شود. بسیار مشتاقیم که بانک مسکن در خصوص سوالات فوق پاسخگو شده و ما اقدام به انتشار دفاعیات و توضیحات این بانک معظم، برای افکار عمومی کنیم.

برای اینکه یک جانبه به قاضی نرفته باشیم، توجه شما را به سخنان آقای مسعود ایزدی مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن در خصوص سبد تسهیلاتی متنوع بانک مسکن برای فعال سازی ساخت و ساز، جلب می‌کنیم. قضاوت با شما.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، سبد تسهیلاتی متنوع بانک مسکن برای فعال‌سازی ساخت و ساز را تشریح کرد.

مسعود ایزدی همزمان با فرارسیدن هفته دولت در خصوص سبد تسهیلاتی برای فعال‌سازی ساخت و ساز، اظهار داشت:

با توجه به تاکید رییس جمهوری مبنی بر فعال‌سازی بخش ساخت و ساز کشور به عنوان یک صنعت پیشرو و همزمان حمایت از اقشار آسیب دیده در این بخش، بانک مسکن یکی از مهمترین سیاست‌های اعتباری خود طی چند سال اخیر را بازسازی واحد‌های مسکونی در مناطق روستایی و شهری کشور قرار داده است.

در راستای تحقق پذیری این هدف در سبد تسهیلاتی بانک مسکن سهم ویژه‌ای برای بازسازی واحد‌های مسکونی پیش بینی شده است.

به طوری که بانک مسکن از یک سو به اعطای تسهیلات برای بازسازی واحد‌های مسکونی واقع در بافت‌های فرسوده کشور پرداخت و از سوی دیگر با هدف حمایت از هموطنان آسیب دیده در حوادثی مانند سیل و زلزله، پرداخت تسهیلات بازسازی واحد‌های مسکونی خسارت دیده در جریان این وقایع را در دستور کار قرار داده است.

وی با  اشاره به کارنامه یکسال اخیر تسهیلات دهی بانک مسکن به واحد‌های مسکونی بافت فرسوده، گفت:

مطابق با گزارش عملکرد به دست آمده از ابتدای سال ۹۸ تا تاریخ اول شهریور ماه سال ۹۹، مجموعا ۱۳،۸۵۲ واحد کلنگی در بافت فرسوده شهر‌های کشور با تسهیلات بانک مسکن احیا و نوسازی شده‌اند.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن، ارزش کل تسهیلات منعقده و پرداختی در این حوزه را رقمی بالغ بر ۸،۳۸۰ میلیارد ریال و ۵،۹۳۶ میلیارد ریال دانست و افزود:

از مجموع تعداد تسهیلات پرداختی، ۱۱،۲۵۷ فقره مربوط به دوره زمانی نخست فروردین ماه سال ۹۸ تا پایان اسفندماه ۹۸ و تعداد ۲،۵۹۵ فقره نیز از ابتدای سال جاری تا پایان دوره زمانی مذکور پرداخت شده است.

همچنین از ابتدای سال ۹۹ سقف تسهیلات ویژه بافت فرسوده به ۲۵۰ میلیون تومان رسیده که سازندگان حرفه‌ای که در پروژه‌های ساختمانی از فناوری‌های نوین استفاده می‌کنند می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

ایزدی درباره کارنامه تسهیلات پرداخت شده از سوی بانک مسکن برای بازسازی واحد‌های تخریب شده در جریان سیل فروردین ماه سال ۹۸، گفت:

از مجموع ۳۹ هزار و ۶۳۹ پرونده تسهیلاتی پرداخت شده به سیل زدگان فروردین ماه سال پیش، ۱۲ هزار و ۲۱۷ پرونده برای بازسازی واحد‌های مسکونی در مناطق شهری و روستایی تخصیص داده شده است.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک‌مسکن در پایان با بیان اینکه از ابتدای شهریورماه سال پیش تا  پانزدهم مردادماه سال ۹۹ مجموعا ۱۲ هزار و ۲۱۷ واحد مسکونی سیل زده با تسهیلات بانک مسکن مجددا بازسازی شده‌اند، تصریح کرد:

از این تعداد یک هزار و ۳۵۳ پرونده به مناطق روستایی و ۱۰ هزار و ۸۶۴ پرونده به مناطق شهری مربوط می‌شود و مجموعه اقدامات بانک مسکن با تدارک سبد تسهیلاتی متنوع برای فعال‌سازی صنعت ساخت و ساز کشور در سال ۹۹ ادامه‌دار خواهد بود.

اختصاصی پایگاه تحلیلی خبری شعار سال
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین