پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۲۸۷۱۲۹
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶
به تجربه ما، روابط عمومی بانک مسکن را می توان از آن روابط عمومی های غیرپاسخگو و انکار کننده همه چیز به حساب آورد. می گوئید نه، در خصوص پاسخ به ادعای صورت گرفته ، راست آزمائی می کنیم. اصل داستان را در ادامه متن، دنباله گیری کنید.
شعار سال:ابتدای سخن را خیلی شفاف عرض می کنیم که اعتقادی به وجود و تداوم بانک کم بهره وری چون بانک مسکن نداشته و نداریم. بانکی که خدمات وام مسکن آن در قالب تسهیلات تکلیفی و دستوری، قابل واگذاری به کلیه بانک های خصوصی و دولتی کشور است. بانکی که اثر ملموس و قابل اعتنائی در بازار مسکن در شرایط رونق و رکود ندارد. بانکی که نگاه به عملکرد برخی از مدیران عامل و برخی از اعضا هیات مدیره آن در ادوار گذشته ، واقعیات وحشتناکی را ممکن است بازگو کند. بانکی که ..... .

از این کلی گوئی ها فاصله گرفته و به سراغ بحث تخصصی می رویم . شیوه وصول معوقات و مطالبات(با تاکید بر وام مسکن) در این بانک ، متاسفانه بشدت امری سلیقه ای و غیر نظامند است. شعبه ای، قبل از تماس با وام گیرنده، با ضامن تماس می گیرد. شعبه ای دیگر حتی در شرایط کرونا هم ادراکی از حال مشتریان ندارد و مطالبه قسط سوم نیامده را می کند(سررسید نشده) ، شعبه ای دیگر، برای دادن وام مسکن علاوه بر وثیقه سند،درخواست ضامن با کسر از حقوق دارد، ارسال پیامک تعویق اقساط هم که وقت و بی وقت نمی شناسد، ساعت و غیر ساعت مناسب هم پیشکش و ..... .

حال ، بانکی با این حد از نظم و استاندارد؟؟؟ ، بر سر مشتریان منت نهاده و اطلاعیه طرح بخشودگی جرایم را مطرح می کند. بعنوان یک مشتری اجباری این بانک ، تقاضامندیم ، از طرح بخشودگی چشم پوشی کنید. فقط و فقط، با افزایش نظم کاری و درک حال مشتریان ، کمتر روی اعصاب مشتریان( حتی مشتریان دارای معوقه) رفته و بگذارید اندکی نفس بکشیم.

در ادامه متن، مباحث مطرح شده توسط آقای مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن ، ارایه می گردد.
 
 مالک آزادیان، رییس اداره کل پیگیری وصول مطالبات بانک مسکن، با اشاره به اینکه با توجه به شرایط خاص ناشی از شیوع کرونا و ضرورت کاهش ترددهای غیرضروری شهروندان به شعب بانک‌ها، پیش از این نیز اجرای طرح میثاق تا پایان خرداد ۹۹ تمدید شده بود، گفت: با تصمیم کمیسیون عالی وصول مطالبات بانک مسکن، طرح میثاق برای بخشودگی جرایم بدهکاران این بانک تا پایان تیرماه تمدید شد.
 
به گفته آزادیان، مشتریانی که از ابتدای تیرماه به بعد تا پایان تیرماه نسبت به پرداخت تمام یا بخشی از مانده بدهی خود اقدام کنند، مشمول بخشودگی جرایم بانکی بابت دیرکرد پرداخت مطابق با ضوابط طرح میثاق خواهند شد.
 
وی خاطرنشان کرد: الزامی برای مراجعه حضوری مشتریان به شعب برای بهره‌مندی از این بخشودگی وجود ندارد و آنها می‌توانند از طریق هر یک از درگاه‌های اینترنتی بانک مسکن نیز به صورت غیرحضوری نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند و از این بخشودگی بهره‌مند شوند؛ به این ترتیب الزامی به ارائه درخواست مکتوب به شعب برای بهره‌مندی از مزایای طرح میثاق نیز نیست.
 
وی با بیان اینکه طرح میثاق بانک مسکن با هدف کاهش مطالبات غیرجاری این بانک طراحی شده است، گفت: این طرح حاوی امتیازهایی به نفع تسهیلات‌گیرندگان بانکی است که بابت دیرکرد پرداخت اقساط خود جریمه شده و بر میزان بدهی آنها به تناسب مدت دیرکرد، افزوده شده است.
 
رییس اداره کل وصول مطالبات بانک مسکن با اشاره به استقبال مشتریان بانک مسکن از مزایای طرح میثاق از شهریور سال گذشته تا کنون، گفت: به هر حال شرایط شیوع کرونا سبب شد یک گروه از مشتریان نتوانند از مزایای این طرح در موعد مقرر اولیه در سال گذشته برخوردار شوند و به همین خاطر تصمیم به تمدید این طرح مجددا در تمام شعب سراسر کشور اتخاذ شد.
 
به گزارش هیبنا، در قالب طرح میثاق در صورت واریز نقدی هر میزان از مطالبات غیرجاری انواع تسهیلات پرداختی اعم از انواع عقود مبادله‌ای، مشارکتی، وام قرض الحسنه و … و همچنین مطالبات مربوط به ضمانت‌نامه‌های ضبط شده، خالص جرایم محاسبه شده بر اساس نوع قرارداد (حسب مورد ۶ تا ۱۴ درصد از نرخ وجه التزام) به نسبت واریزی بدهکاران مورد بخشودگی قرار ‌می‌گیرد.
 
در این طرح همچنین ۱۰۰ درصد جرایم سازنده‌هایی که در قالب قراردادهای مشارکت مدنی با بانک، تسهیلات ساخت دریافت کرده بودند، در صورت پرداخت یا تعیین تکلیف مطالبات به صورت تقسیط، مورد بخشودگی قرار خواهد گرفت.
 
این طرح به مشتریان بدهکار بانک مسکن اجازه می‌دهد در ازای پرداخت هر میزان از بدهی خود به همان نسبت از پرداخت کل جرایم خود بابت تاخیر در پرداخت بدهی معاف شوند. همچنین در صورت پرداخت کل میزان بدهی، بخشودگی کل جرایم مقدور شده است.
 
عادی به سایت توسعه پویا
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین