پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۳۷۸۳۴۲
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲
نبض بازار در خبری با عنوان"، اما و اگر‌های اعضای هیئت مدیره در کارگزاری بانک مسکن" اقدام به طرح چهار ایراد فعالیتی در خصوص شیوه فعالیت مدیران در کارگزاری این بانک نموده است. ورای صحت یا نادرستی این چهار ایراد، هیچگونه توضیح و شفاف سازی را ظرف حدودا یک ماه از طرف این بانک شاهد نبوده ایم. این در حالی است که انتظار می‌رفت، بانک مسکن یا کارگزاری این بانک، توضیحات لازم در این خصوص را ارایه نمایند.
شعار سال: الزامات قانونی مقرر در اصلاحیه قانون تجارت و مفاد اساسنامه شرکت‌ها در کارگزاری بانک مسکن رعایت نشده است که به برخی از موارد آن می‌پردازیم.

 برخی از الزامات قانونی که باید در کارگزاری بانک مسکن به آن توجه شود به شرح زیرمی باشد:

۱. طبق صورت مالی منتشر این کارگزاری در سامانه کدال، اصلاحیه قانون تجارت مبنی بر اعلام نام و مشخصات و حدود اختیارات مدیرعامل و نسخه ه‏ای از صورت جلسه هیئت ‏مدیره به مرجع ثبت شرکت‌ها توسط کارگزاری بانک مسکن رعایت نشده است.
بانک مسکن توضیحی در خصوص خبر ایرادات وارده بر وضعیت فعالیتی مدیران در کارگزاری بانک مسکن نداد؟
۲. اساسنامه در خصوص سلب عضویت اعضای هیات‎ مدیره در صورت عدم حضور بیش از سه جلسه متوالی در طول سال بدون عذر موجه. (در خصوص رییس هیات ‎مدیره)

۳. اساسنامه در خصوص تایید صلاحیت حرفه‎ای اعضای هیات ‎مدیره از سوی سازمان بورس (در خصوص ۲ عضو هیات ‎مدیره کارگزاری بانک مسکن). همچنین صورت‌های مالی به امضای دو نفر از اعضای هیات‏ مدیره این کارگزاری نرسیده است.

۴. پیگیری‎های کارگزاری بانک مسکن جهت انجام تکالیف مقرر توسط مجمع عمومی عادی در ۳۰ دی ماه ۹۹ در خصوص تعیین تکلیف و نحوه پرداخت سود به مشتریان توسط صندوق سرمایه گذاری ره آورد آباد مسکن و چک جعلی بانک ملت به مبلغ ۷۸۰ میلیون تومان نیز به نتیجه نهایی نرسیده است.
بانک مسکن توضیحی در خصوص خبر ایرادات وارده بر وضعیت فعالیتی مدیران در کارگزاری بانک مسکن نداد؟
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت نبض بازار، تاریخ انتشار:۲۹ فروردین ۱۴۰۱، کدخبر:۱۳۱۸۵۵، nabzebaazaar.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین