پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۸۲۸۴۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۵
هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه یک بانک توسعه‌ای که وزارت راه و شهرسازی وظیفه نظارت دقیق بر فعالیت آن را دارد این روز‌ها با چالش‌هایی روبروست که پاسخی روشن را می‌طلبد.
شعار سال: هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن به عنوان یکی از شرکت‌های زیرمجموعه یک بانک توسعه‌ای که وزارت راه و شهرسازی وظیفه نظارت دقیق بر فعالیت آن را دارد این روز‌ها با چالش‌هایی روبروست که پاسخی روشن را می‌طلبد.

هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن روبروی گروه مالی بانک مسکن؟!
گروه مالی بانک مسکن با ۱۰ شرکت زیرمجموعه این روز‌ها درگیر بحرانی است که ثمرحاصل از نهال نظارت ضعیف وزارت راه شهرسازی بر شرکت‌های زیرمجموعه این وزارتخانه است. پس از دستگیری مشاور و بازرس ویژه رستم قاسمی انتظار می‌رفت که هر عزل و نصبی که به واسطه سفارشات فرد مذکور صورت گرفته تا روشن شدن ابعاد ماجرا به حالت تعلیق درآید.

سعید شیرزادی که فردا بناست به عنوان مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن معرفی شود قبل از دستگیری ق. م به عنوان سرپرست این گروه انتخاب شد، اما مراجعه به پورتال گروه مالی بانک مسکن یک ابهام بزرگ را ایجاد می‌کند و آن معرفی سعید شیرزادی به عنوان مدیرعامل و نائب رئیس هیئت مدیره است در حالیکه مراسم تودیع این مدیرعامل هنوز برگزار نشده هرچند که این رفتار‌ها که مصداق از هول حلیم در یگ افتادن است پیش‌تر نیز در این مجموعه مشاهده شده و مسبق به سابقه است، اما سؤال اینجاست که چرا نظارتی بر رفتار هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن نمی‌شود؟
هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن روبروی گروه مالی بانک مسکن؟!
مستنداً بنا به گزارشات بازرس و حسابرس مستقل این گروه در پایان سال مالی منتهی به پایان آذر سال قبل اعضای هیئت مدیره این گروه باید در خصوص ابهامات قابل توجهی اقدام به روشنگری کنند. بنا به این گزارشات عضویت اعضای هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن در شرکت‌های دیگر و با موضوع فعالیت مشابه آن شرکت‌ها با فعالیت‌های گروه مالی بانک مسکن که مصداق تضاد منافع است از یک سو و عضویت یکی دیگر از اعضای هیئت مدیره این شرکت پیش از احراز صلاحیت حرفه ای از سازمان بورس و اوراق بهادار از سوی دیگر مسائل مهمی است که به آن اشاره شده که وقتی کنار موضوع اخیر گذاشته می‌شود نتایج جالبی را نمی‌توان از آن گرفت.

لازم به ذکر است یکی دیگر از بند‌های این گزارش به عضویت ۲ نفر از عضای هیئت مدیره شرکت در هیئت مدیره بیش از یک شرکت دیگر اشاره دارد که این مسئله نیز خلاف ماده ۲۴۱ قانون تجارت است که اشاره صریح بر ممنوعیت عضویت اعضای هیئت مدیره یک شرکت که تمام یا بخشی از سهام آن دولتی است در شرکت‌های دیگر دارد.
 
هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن روبروی گروه مالی بانک مسکن؟!

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی رصد روز،تاریخ انتشار:5شهریور1401 ،کدخبر:96942 ،rasaderooz.com

اخبار مرتبط
برچسب ها: هیات مدیره گروه مالی بانک مسکن ، نظارت وزارت راه و شهرسازی بر گروه مالی بانک مسکن ، نظارت بر گروه مالی بانک مسکن ، نظارت ضعیف وزارت راه و شهرسازی بر شرکت های تابعه زیرمجموعه اش ، شرکت های زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی ، دستگیری مشاور و بازرس ویژه رستم قاسمی ، سعید شیرزادی مدیرعامل گروه مالی بانک مسکن ، نظارت بر رفتار هیات مدیره گروه مالی بانک مسکن ، عزل و نصب ها در گروه مالی بانک مسکن ، حسابرسی گروه مالی بانک مسکن ، در گروه مالی بانک مسکن چه خبر است ، ابهامات حسابرسی گروه مالی بانک مسک ، عضویت اعضای هیئت مدیره گروه مالی بانک مسکن در شرکت‌های دیگر ، بازداشت محمدقاسم مکارم ، بازداشت بازرس ویژه رستم قاسمی در وزارت راه و شهرسازی ، انتصابات رانتی در وزارت راه و شهرسازی ، نظارت بر انتصابات وزارت راه و شهرسازی ، محمدقاسم مکارم بازداشت شد ، محمدرضا جواهری رئیس هیات مدیره ، جواد جوان مجیدی عضو هیات مدیره ، کاوه دلسوز مرغوب عضو هیات مدیره ، سید رامتین باقری عضو هیات مدیره
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۶/۱۱
0
1
چقدر خبر منفی داره بانک مسکن در قسمت اخبار مرتبطش
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین