پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۳۷۸۳۳۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۹
احتمالا به زودی شاهد خواهیم بود که وام جدید خرید مسکن تصویب شده در شورای‌عالی مسکن اجرایی شود. اما این وام نیامده باعث ترکیدن بازار اوراق امتیاز تسهیلات مسکن به رقم‌هایی نجومی و تقریبا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت یک ماه پیش شده است. برخی از منتقدین منافع بانک مسکن را در بالا رفتن این اوراق می‌دانند! با قید فوریت از وزیر محترم اقتصاد در این خصوص توضیح می‌خواهیم. آیا مردم می‌دانند که خرید این اوراق، هزینه نهایی وام را به چند درصد می‌رساند؟ چرا بانک مرکزی هیچ نظارتی ندارد؟ شورای پول و اعتبار چرا سکوت کرده؟ کمیسیون اقتصادی مجلس با قید فوریت باید آقای دکتر شایان، مدیرعامل محترم بانک را احضار نموده و درخواست توضیح کند.
شعار سال: امروز در سومین جلسه شورای‌عالی مسکن به‌ریاست آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری با پیشنهاد وزارت راه و شهرسازی برای افزایش سقف وام خرید مسکن موافقت شد. در جلسه مذکور وزارت راه و شهرسازی پیشنهاداتی در سه حوزه زمین، تسهیلات و مصالح ارائه کرده بود که پیشنهادات مطرح‌شده در حوزه‌های زمین و تسهیلات بررسی شد و به تصویب رسید و تصمیم‌گیری درباره پیشنهادات بخش مصالح به جلسه آتی موکول شد.

دیروز رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه کنفرانس خبری با وزیر مدیریت منطقه‌ای و زیرساخت ارمنستان از برنامه‌ریزی برای بازار مسکن خبر داده و گفته بود: در بخش وام ودیعه مسکن، ما پیشنهاد پرداخت وام ۱۰۰ میلیون تومانی ودیعه مسکن را برای شهر تهران به شورای‌عالی مسکن ارائه کرده‌ایم. وی با بیان این‌که "فعلاً مبلغ سود این وام مشخص نیست که به‌زودی آن را اعلام خواهیم کرد. "، در پاسخ به پرسش در مورد وام خرید مسکن افزود: دراین‌باره نیز ما پیشنهاد پرداخت وام ۶۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومانی را برای شهر تهران ارائه داده‌ایم که امیدواریم دولت با آن موافقت کند.
 
بر اساس توضیحات فوق مشخص می شود که احتمالا با وام جدید 600 تا 700 میلیونی خرید مسکن در شورای‌عالی مسکن موافقت شده و اجرایی می گردد . اما این وام نیامده باعث ترکیدن بازار اوراق امتیاز تسهیلات مسکن به رقم‌هایی نجومی و تقریبا ۵۰ درصد بالاتر از قیمت یک ماه پیش شده است. برخی از منتقدین منافع بانک مسکن را در بالا رفتن این اوراق می‌دانند؟ به منظور شفاف شدن وضعیت و ممانعت از هرگونه شایعه و سوگیری، با قید فوریت از وزیر محترم اقتصاد در این خصوص توضیح می‌خواهیم. آیا مردم می‌دانند که خرید این اوراق، هزینه نهایی وام را به چند درصد می‌رساند؟ چرا بانک مرکزی هیچ نظارت یا جهت دهی ندارد؟ شورای پول و اعتبار چرا سکوت کرده؟ کمیسیون اقتصادی مجلس با قید فوریت باید آقای دکتر شایان، مدیرعامل محترم بانک را احضار نموده و درخواست توضیح کند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار:۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱، کدخبر:۲۷۱۲۵۳۰، www.tasnimnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
0
1
فکر کنم به بالای 140 تومان رسیده
پاسخ ها
علی مراد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۱ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۷
قیمت هر برگ اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن که در تاریخ 1401/2/27 از طریق سایت شرکت فناوری بورس تهران به آدرس www.ifb.ir ، بروزرسانی شده است (قیمت ها به ریال)
متوسط قیمت اوراق ممتاز تا این لحظه: 1,433,102 ریال
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۲۰ - ۱۴۰۱/۰۲/۲۸
0
0
جور کردن ۱۴۰ تومن هم خودش یه موضوعه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین