پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۲۸۴۸۴۶
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱
متاسفانه نقد‌های زیادی بر حضور با برچیده شدن بانک مسکن از قدیم الایام تاکنون وارد بوده و هست. انتقاداتی که ریشه در وظایف تعریف شده برای این بانک و سطح عملکرد ملموس قابل ارایه به جامعه دارد. محور یکی از این انتقادات نیز بر وضعیت اوراق تسه قرار دارد.
شعار سال: برخی از کارشناسان معتقدند که حضور یا عدم حضور بانک مسکن در عرصه فعالیت‌های پولی و بانکی کشور، تفاوت چندانی برای بازار و همچنین شهروندان نخواهد داشت. در واقع این بانک، بجای انجام و عهده داری وظایف تخصصی، تبدیل به ساختار و سازمانی برای یک فعالیت خدماتی قابل تقسیم و واگذاری به سایر بانک‌ها و همچنین مخزنی برای برخی از دستگاه‌های دولتی و وزارتخانه ها، برای عهده داری تامین مالی طرح‌های کلان، شده است.
کارشناسان می‌پرسند که وظیفه بانک مسکن بغیر از دو فعالیت بالا، در شرایط رکودی و رونق بازار مسکن، چه چیز‌هایی می‌تواند باشد و چرا این کار‌ها انجام نمی‌شود؟
کارشناسان می‌پرسند که چرا کل وظایف بانک مسکن، به سایر بانک‌ها تفویض نمی‌گردد؟
کارشناسان می‌پرسند چرا باید از بیت المال هزینه پرداخت حقوق و دستمزد بالغ بر ۱۵ هزار نیرو (یا هر عدد دیگری) را پرداخت؟ وقتی می‌شود همین کار را با هزینه بشدت پائین‌تر، برون سپاری کرد.
کارشناسان می‌پرسند که چرا بانک مسکن، توان مداخله و جهت دهی به اوراق تسه را ندارد (بازارسازی) و اصلا فلسفه این اوراق چه چیزی جز گرفتن و تحمیل هزینه اضافی بر شهروند نیازمند وام است؟
می‌توانیم اطلاعات دقیق تری را از صورت‌های مالی سالیانه بانک مسکن استخراج کنیم و مورد پرسش قرار دهیم، همچنین می‌توانیم برخی از مسائل خاص و اتفاقات ویژه رخ داده در این بانک در دوره مدیران عامل پیشین و حاشیه‌های ایجاد شده (خصوصا در صفر شدن برخی از بدهی‌ها) را مبنای سوال قرار دهیم، اما به معنای واقعی قصد به چالش طلبی وجود نداشته و سوال ویژه ما متمرکز بر وضعیت نابسامان اوراق تسه در شرایط حاضر است.
منتظر توضیحات و روشنگری بانک مسکن در این خصوص هستیم.

اختصاصی پایگاه تحلیلی - خبری شعار سال


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین