پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۴۴۰۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۵
رئیس‌جمهور در تماس تلفنی با وزیر راه از روند احیای بافت‌های فرسوده ابراز تاسف کرد.
شعار سال: حسن روحانی ۶ تیرماه در گفت‌وگو با وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر توجه به ساخت و ساز در حریم و حومه کلان شهرها، اظهار کرد: برای تکمیل پروژه‌های مسکونی نیمه تمام،از جمله برج‌های مسکونی که سال‌هاست در منطقه ۲۲ شهرداری تهران نیمه تمام رها شده، با مدیریت وزیر راه و شهرسازی مهلت زمانی محدودی مقرر شود.
برای تکمیل پروژه‌های مشابه دیگر در سراسر کشور، برنامه زمانی تعیین شده و در صورت لزوم با مراجع قضایی نیز در این زمینه رایزنی و هماهنگی شود تا واحدهای مسکونی این پروژه‌ها هر چه سریع‌تر تکمیل و به اعضا و متقاضیان و افراد واجد شرایط واگذار شود.


همراهی وزارت مسکن

رئیس جمهوری با اشاره به اینکه متاسفانه در سال‌های اخیر پیشرفت قابل انتظار در بازسازی و بهسازی بافت‌های فرسوده شهری حاصل نشده است، تصریح کرد: ضرورت دارد از زمین‌های دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و عمومی برای رونق ساخت و ساز و احیا بافت‌های فرسوده، به ویژه در مناطق مرکزی شهرها استفاده شود و همه بخش‌ها، باید وزارت مسکن را در این زمینه همراهی و کمک کنند.


 کم‌کاری وزیر سابق راه‌وشهرسازی

در دوره‌ای که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بودیکی از ماموریت‌های محول شده از سوی رئیس‌جمهور به وی احیای بافت‌های فرسوده بود.
کم‌کاری وزیر سابق راه‌ و شهرسازی در این زمینه باعث شد تا روحانی دی ماه سال ۹۶ اکبر ترکان را به‌عنوان مشاور رئیس‌جمهوری در امور هماهنگی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناپایدار شهری منصوب کند.


حکمی خطاب به رئیس‌ سابق شورای مرکزی نظام مهندسی

در این حکم خطاب به رئیس‌ سابق شورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان تأکید شده است:ضرورت استحکام‌بخشی و مقاوم‌سازی بناهای شهری و نوسازی بافت‌های فرسوده به‌عنوان یک پروژه ملی و مهم دولت دوازدهم نیازمند مدیریت و هماهنگی همه دستگاه‌ها و سازمان‌های ذی‌ربط است، انتظار دارد جنابعالی در اجرای مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی و با هماهنگ نمودن دستگاه‌های ذی‌ربط، خصوصاً وزارت راه و شهرسازی، شهرداری‌ها و با استفاده از ظرفیت سازمان نظام مهندسی کشور و بخش خصوصی با حذف موانع موجود، روند نوسازی بافت‌های فرسوده کشور را ساماندهی و تسهیل نمایید.
حدود یک هفته بعد از امضای این حکم طی مراسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی کلنگ ساخت پروژه بدفرجام ۱۰۰ واحدی محله سیروس با حضور وزیر وقت راه و شهرسازی و مدیرعامل وقت بانک مسکن به زمین زده شد. حضور سرزده اکبر ترکان در حین سخنرانی وزیر راه و شهرسازی و نشستن روی صندلی عباس آخوندی، حاشیه‌های فراوانی را به وجود آورد.


برآورده نکردن انتظارات رئیس‌جمهوری

حدود سه سال پس از انتصاب ترکان و ۲ سال از رای اعتماد مجلس دهم به محمد اسلامی، اقدامات و برنامه‌های انجام شده در حوزه بافت‌های فرسوده توسط مجموعه وزارت راه و شهراسزی انتظارات رئیس‌جمهوری را برآورده نکرده است.
شاید یکی از دلایل بروز این مسئله به برخی انتصابات در زیرمجموعه‌های وزارت راه و شهرسازی و تمرکز وزیر راه بر سایر موضوعات حوزه‌ها از جمله بخش حمل‌ونقل باشد.
 
 
شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع ، تاریخ انتشار 8 تیر    99، کد خبر: 186486 ، https://sanayepress.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۹/۰۴/۰۸
0
0
آقای رئیس جمهور خیلی از انتظارات مردم هم از دولت شما برآورده نشده که ای کاش به این ها هم رسیدگی می کردید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین