پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۳۵۵
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۷
فعال سیاسی اصلاح طلب با اشاره به فشار دولت بر شورای عالی شهرسازی و معماری برای تغییر طرح تفصیلی منطقه جماران گفت: اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید برای کل شهر تهران باشد نه برای یک منطقه و اگر یک منطقه تاریخی قرار است تغییر کند ضرورت داشتن مناطق تاریخی چه مفهومی پیدا می‌کند؟
شعار سال : قاسم میرزایی نیکو، فعال سیاسی اصلاح طلب درباره اقدام دولت در اصرار بر ساخت و ساز در ملک جماران و اختلاف با شهرداری بر سر این موضوع گفت: این موضوع به دستیاری ویژه فراتر از رئیس دفتری در نهاد ریاست جمهوری بازمی گردد.

جایی که تقریبا همه چیز را در دولت کانالیزه کرده و حتی هیأت وزیران دیگر کسانی مانند عباس آخوندی و قاضی زاده هاشمی و حجتی را ندارد یعنی این توانمندی‌ها را دیگر در اختیار ندارد و همه این‌ها به اختیارات بی حد و حصری بازمی گردد که دفتر برای خودش در نظر گرفته است.

او ادامه داد: یکی از موارد ملک جماران است. مسائل مربوط به این ملک به راحتی می‌توانست پیش از آنکه درگیر اتفاقات حاشیه‌ای شود از سوی رئیس دفتر هماهنگ شود تا این مشکل ایجاد نشود که در ابتدا بگویند ملک متعلق به رئیس جمهور است بعد بگویند برای نهاد ریاست جمهوری است و بعد معلوم شود برای نهاد نیست. بعد هم معلوم شود پروانه دریافت شده در چه وضعی بوده و باید مقررات شورای عالی شهرسازی را چگونه رعایت می‌کردند.

میرزایی نیکو بیان کرد: این موضوعات به اطلاعات درست و متقنی که به رئیس جمهور داده می‌شود باز می‌گردد، اما وقتی به غلط به رئیس جمهور گزارش داده می‌شود، رئیس جمهور به شهردار اعلام می‌کند که تا حل موضوع در جلسات هیأت دولت شرکت نکند. در حالی که موضوع مصوبه قانون است و کشور شورای عالی شهرسازی را تعیین کرده است که در این موارد فصل الخطاب باشد. حالا دولت می‌گوید باید مصوبات شورای عالی شهرسازی تغییر کند و واقعا عجیب است که برای یک محله یا یک مکان طرح تفصیلی و جامع تغییر کند.

این نماینده مجلس دهم ادامه داد: همه این موارد به بی تدبیری ستاد اقای روحانی باز می‌گردد. علارغم اینکه نام این دولت تدبیر است، اما این بی تدبیری‌ها وجود داشته است و مشکل اصلی نیز رئیس این ستاد است. وگرنه اسحاق جهانگیری، عضو این ستاد است، معاون پارلمانی و دیگران هم هستند. همه این‌ها عملا تحت الشعاع قرار گرفته اند و زمانی که معاون رئیس جمهور می‌گوید «من رئیس دفتر هستم و اختیار کاری ندارم» به همین ستاد باز میگردد.

او گفت: بار‌ها در طول سال‌های گذشته و در مجلس به ویژه پس از دور دوم ریاست جمهوری به این موضوع تأکید داشتم که ستاد آقای روحانی اگر پویا و چالاک باشد بسیاری از مشکلات حل می‌شود، ولی متأسفانه این مشکل گریبانگیر دولت است.

میرزایی درباره فشار دولت به شورای عالی شهرسازی و معماری و تغییر بافت در منطقه جماران بیان کرد: منطقه جماران دارای بافتی است که به دلایل مشخص از جمله حسینیه جماران و یادگاری‌هایی که در آن منطقه از حضرت امام وجود دارد و مجموعه‌هایی که آنجا شکل گرفته، تعیین شده که ملکی بالای دوطبقه در آن محدوده ساخته نشود.

اگر می‌خواهند جماران را تغییر دهند پس باید محدوده نیاوران و منطقه بالای کاخ نیاوران که در آنجا نیز ساخت و ساز بالای دو و سه طبقه ممنوع است تغییر دهند، مردم آن مناطق نیز علاقه دارند که ساخت و ساز انجام دهند؛ بنابراین اگر قرار است تصمیمی گرفته شود باید برای کل شهر تهران باشد نه برای یک منطقه و اگر یک منطقه تاریخی قرار است تغییر کند ضرورت داشتن مناطق تاریخی چه مفهومی پیدا می‌کند؟


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از اسکان نیوز، تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: eskannews.com /۲۹۸۲۰
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین