پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۲۶۴
تاریخ انتشار : ۱۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۰
پدر مدیریت شهری ایران نسبت به برخی تغییرات غیر کارشناسی حوزه شهری واکنش نشان داد.

شعار سال: با موافقت اعضای شورای اسلامی یزد در تاریخ ۱۲ شهریور ماه سال جاری برای الحاق روستا‌های بخش مرکزی به این شهر، یزد به جرگه کلان شهر‌های کشور خواهد پیوست.

محمد حقانی، پدر مدیریت شهری ایران در رابطه با تغییر یزد از شهر به کلان شهر به خبرنگار برنا گفت: متاسفانه همیشه با ظاهر قضیه کار می‌کنیم و با اسامی بازی می‌کنیم.

او افزود: اگر اسم خیابانی تغییر کند چیزی به آبادانی آن اضافه نمی‌کند. اینکه منطقه‌ای به شهر یا کلان‌شهر تبدیل شود شاید نماینده‌ای قول داده باشد نمی‌دانم قضیه چیست، اما کلان شهر شدن باید شاخصه، معیار و ضوابطی داشته باشد.

حقانی تصریح کرد: به نظرم این تغییرات را فقط باید وزارت کشور و راه و شهرسازی تعیین کند و بگوید چه شاخصه‌هایی برای شهر، ده، روستا، ابر شهر و... وجود دارد که یکی از این معیار‌ها احتمالا جمعیت و مساحت است.

عضو سابق شورای شهر تهران ادامه داد: اگر بگوییم شهر تهران یا کلان شهر تهران چه چیزی را عوض می‌کند؟ توسعه شهر باید بر اساس ضوابط، ازدیاد جمعیت، ظرفیت‌های محیط زیستی باشد و الا این اسامی چیزی را عوض نمی‌کند.

پدر مدیریت شهری ایران در پاسخ به این سوال که این تغییرات چه معایبی در بر دارد، گفت: تصور می‌کم اولین معایب آن این است که قیمت زمین و خانه افزایش پیدا می‌کند و بیخود تورم ایجاد می‌شود. در خیلی از شهر‌ها و روستا‌ها قیمت‌ها افزایش داشته است.

حقانی افزود: تصور می‌کنم بازی با کلمات بدون اینکه شاخص‌ها را در نظر بگیریم بادبادکی است که هوا می‌کنیم.

او در خصوص مزایای این گونه تغییرات بیان کرد: اگر شرایط برای کلان شهر شدن وجود داشته باشد مزایای خود را دارد. در خواهر خواندگی‌های کشور‌های خارجی یا در ارتباطات مختلف برای اقتصاد شهر می‌تواند مفید باشد وگرنه اسم عوض کردن چیزی را عوض نمی‌کند.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار 14 شهریور    99، کد خبر:   1052677، www.borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین