پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۸۳۸۴
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۳
حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه خوزستان در خصوص اتفاقات رخ داده در روستای ابوالفضل بیانیه‌ای بدین‌شرح صادر کرد: در روز‌های اخیر، با ادعای بنیاد مستضعفان مبنی بر تملک اراضی مسکونی روستای ابوالفضل واقع در حومه شهر اهواز، یک بار دیگر استان خوزستان دستخوش ناآرامی ناشی از درگیری فیزیکی میان اهالی روستا با ماموران شهرداری و نیرو‌های انتظامی شد.
شعار سال : روستای ابوالفضل با جمعیت حدود ۳۰۰ خانوار در حاشیه شمال‌غربیِ شهر اهواز واقع شده و حسب ادعای ساکنین آن، پیشینه و قدمت تصرف حقیقی اراضی روستا به سال‌های پیش از انقلاب باز می‌گردد و همچنین سابقه مالکیت حقوقی بنیاد مستضعفان بر اراضی مورد مناقشه به سال‌های پس از انقلاب ادعا شده است.

پس شایسته است به منظور تنویر افکار عمومی بویژه مردم محلی، بنیاد اسناد مالکیت روستای ابوالفضل را منتشر نموده تا سازوکارِ تملک زمین‌های روستا توسط بنیاد مشخص شود.

با فرض صحت ادعای مالکیت بنیاد مستضعفان بر روستای ابوالفضل، باید پرسید چه علل و عواملی سبب شده تا چنین برخورد خشن و غیرمنتظره‌ای با اهالی روستا صورت بگیرد؟ برخوردی که جزییات آن به شکلی گسترده در فضای مجازی منتشر و بهت و حیرت افکار عمومی را به همراه داشت.

چرا اقدام به تخریب خانه‌های اهالی روستا و خلع ید اهالی روستا از زمین‌های کشاورزی درست پس از مانور‌های رسانه‌ای اخیر رییس بنیاد مستضعفان انجام شد؟ آیا بین این دو رویداد، ارتباط معناداری وجود داشته است؟

چرا باید از روش‌های قهرآمیز و نه مسالمت‌جویانه برای حل‌وفصل بحران‌هایی که به صورت مستقیم با منافع اقشار محروم جامعه گره خورده است، استفاده شود؟

آیا شیوه برخورد در بازپس‌گیریِ اموال و املاک مورد ادعای بنیاد مستضعفان همواره چنین تند و خشن است یا برخورد‌های این‌چنینی که با موافقت شورای تامین و صدور حکم قضایی همراه بوده، فقط گریبان مستضعفانِ روستای ابوالفضل را می‌گیرد؟

حزب اتحاد ملت ایران اسلامی منطقه خوزستان ضمن تقبیح دامن زدن به ناامنی روانی و ناآرامی اجتماعی بویژه در شرایط حساس و شکننده کنونیِ ناشی از شیوع ویروس کرونا و افزایش فشار‌های اقتصادی ناشی از تحریم‌های جهانی، نهاد‌های ذی‌ربط علی‌الخصوص بنیاد مستضعفان را به خویشتن‌داری و حل و فصل عقلایی مساله با اجتناب از هرگونه اعمال زور و فشار و هم‌چنین صدور احکام و مجوز‌های شتاب‌زده دعوت می‌کند.

امید است بنیاد مستضعفان از موازین رسالت معنوی خود در دفاع از حقوق مستضعفان و فرودستان جامعه عدول نکرده و خدایی ناکرده، محملی برای سودجویانِ مستکبر نشود.


شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از انصاف نیوز، تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۹، کد خبر: ۲۵۶۰۷۸، ensafnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین