پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۲۲۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۰۷
مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت: واکسن آنفلوآنزا در روز‌های آخر شهریور و اوایل مهر در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

شعار سال: هر ساله در فصل سرما با افزایش تعداد مبتلایان به آنفلوآنزا مواجه هستیم. در سال جاری به‌دلیل شیوع کرونا نگرانی‌ها دو چندان شده است. در این شرایط توزیع واکسن آنفلوآنزا در جامعه از سوی وزیر بهداشت و درمان، رییس سازمان غذا و دارو و دیگر مسئولان امر مطرح شده است.

واکسن آنفلوآنزا و نگرانی‌ها در زمینه چگونگی توزیع

 واکسن آنفلونزا در شرایطی توزیع می‌‍شود که برخی نگرانی در خصوص سیستم توزیع دارو با رانت‌های فراوان دارند. چرا که با تلاش‌های فراوان از سوی نهادهای مسئول باز اقدامی موثر در زمینه مهار قاچاق دارو، نشر آن به بازار آزاد و ناصر خسرو مشاهده می‌شود. این در حالی است که به‌رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده باز خرید و فروش دارو در بازار آزاد انجام می‌شود. از سوی دیگر هنوز در برخی از داروخانه‌های کشور آشنابازی و پیش فروش دارو با کسب درآمد و سود فراوان وجود دارد. در این رابطه چندی قبل مسعود مردانی، عضو کمیته ملی کرونا، درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا گفت: این واکسن به کودکان 6 ماهه تا 6 ساله، بیماران قلبی و ریوی، زنان باردار، مبتلایان به دیابت و ... پیشنهاد می‌شود. بر اساس دستورالعمل‌های کشوری آنفلوآنزا که سالی یکبار باز بینی می‌شود باید  افراد در معرض خطر این واکسن را تزریق کنند. چون تعداد واکسن موجود اندک است.

ارائه واکسن آنفلوآنزا فقط با کارت ملی

سیدحیدر محمدی، مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو گفت:  واکسن آنفلوآنزا در روزهای آخر شهریور و اوایل مهر در داروخانه‌ها توزیع می‌شود.

او افزود: هم‌اکنون در هیچ یک از داروخانه‌ها واکسن آنفلوآنزا وجود ندارد.

 محمدی با بیان اینکه در شرایط کنونی برای قیمت این دارو نمی‌توان اظهار نظر کرد، تاکید کرد:  با توزیع دارو قیمت آن هم مشخص می‌شود.

به گفته او توزیع واکسن آنفلوآنزا در روزهای آخر شهریور فقط به گروه‌های خاص جامعه اختصاص پیدا کرده و آنها می‌توانند با ارائه کارت ملی به داروخانه  واکسن تهیه کنند.

مدیرکل امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذاودارو گفت: این واکسن فقط از طریق نسخه پزشک در اختیار افراد قرار می‌گیرد. البته ارائه کارت ملی به داروخانه برای اخذ واکسن آنفلوآنزا الزامی است. درضمن فقط یک عدد از واکسن آنفلوآنزا در اختیار گروه‌های خاص قرار می‌گیرد.

واکسن کرونا در مرحله مطالعات حیوان

مدیر کل  امور دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذاودارو درباره مراحل تهیه واکسن کرونا تولید داخل و خارج گفت: تاکنون تمامی شرکت‌های فعال در این زمینه فقط در مرحله مطالعات حیوانی هستند و هنوز هیچ شرکتی از این مرحله با موفقیت عبور نکرده است. طبیعتا هر یک از شرکت‌ها وقتی  به نتیجه برسند واکسن آن در اختیار قرار می‌گیرد.

 

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار: 20 شهریور 1399، کد خبر: 1056041، borna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Netherlands
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۶/۲۰
0
0
با این حجم از تقاضا و این وضعیت عرضه قطعا هزار جور داستان داره امسال
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین