پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۴۵
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶
رئیس‌جمهور در دیدار بان‌کی‌مون گفت: گزارش‌های اجرایی دبیرکل سازمان ملل از روند اجرای قطعنامه ۲۲۳۱ باید واقع‌بینانه، مستقل و موجب تقویت همکاری‌ها باشد.

شعار سال: حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی عصر چهارشنبه به‌وقت نیویورک (صبح پنجشنبه به‌وقت تهران)، در دیدار" بان کی مون" اظهار داشت: برجام فرصت خوبی برای نشان دادن قدرت گفتگو و تقویت دیپلماسی چندجانبه بود و زمینه ایفای نقش سازمان ملل را نیز در مورد مسایل اختلافی فراهم کرد. در همین چارچوب انتظار این است که در مراحل مختلف اجرای برجام، دبیرخانه همواره نقش حمایتی و تسهیل کننده داشته باشد.

رییس جمهوری با بیان اینکه فضای پسابرجام باید فضای همکاری باشد، گفت: اگر یک طرف به همه تعهداتش دقیق عمل کند در حالی که طرف دیگر در اجرای تعهداتش تعلل می‌کند، این بزرگترین خدشه به توافق برجام و اصل گفتگو است.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوعات مهم منطقه خاورمیانه به‌ویژه سوریه و یمن اشاره کرد و گفت: در یمن استمرار حملات نظامی و ارتکاب جنایات جنگی بسیار نگران کننده است، به‌طور مداوم همه کنوانسیون‌های بین المللی در این کشور نقض می‌شوند. این جنگ علیه مردم یمن بدون مبنا و برخلاف همه مقررات شروع شده و با بمباران زنان و کودکان ادامه یافته و عمده سازمان‌های بین المللی نیز بیطرف تأیید می‌کنند که کشوری در آنجا مرتکب جنایات جنگی شده است.

رییس جمهوری در موضوع سوریه با تأکید بر آمادگی ایران برای تداوم نقش سازنده‌اش در این کشور گفت: در روند مبارزه با تروریسم اصل مهم حفظ حاکمیت و یک‌پارچگی کشورها است و در شرایط کنونی مسایل انسانی نیز در صدر اولویت‌ها است.

روحانی با بیان اینکه سازمان ملل باید به وظیفه و رسالت خود در قبال مردم یمن عمل کند، اضافه کرد: از سازمان ملل انتظار می‌رود که به‌رغم برخی فشارها، از اصول اولیه حقوق بشر در یمن کوتاه نیاید و به وظیفه‌اش عمل کند. سازمان ملل و دبیرکل باید مسئولیت مهم خود را در این مقطع تاریخی ایفا کنند.

رییس جمهوری در این دیدار با اشاره به تمجید دبیرکل از ریاست 4ساله ایران بر جنبش عدم‌تعهد، و با بیان "ما طی دوره ریاست خود تلاش کردیم که جنبش در مسیر رسیدن به اهدافش فعال‌تر باشد"، ابراز امیدواری کرد که این جنبش به‌عنوان جمعی تأثیرگذار در عرصه بین الملل بتواند براساس اهداف و اساسنامه عمل کرده و موفق باشد.

بان کی مون دبیرکل سازمان ملل نیز در ابتدای این دیدار درباره دوره ریاست ایران بر جنبش عدم‌تعهد گفت: کار فوق العاده و درخشان شما را در دوره ریاست جنبش غیرمتعهدها تحسین می‌کنم.

دبیرکل سازمان ملل متحد در ادامه راجع به موضوع برجام تصریح کرد: تمام طرفین باید از تمام قوا برای پایبندی اعضا بر تعهداتشان استفاده کنند.

وی در ادامه به موضوعات سوریه و یمن پرداخت و با تأکید بر ضرورت یافتن یک راه‌حل بادوام برای بحران‌های سوریه و یمن، خواستار حمایت‌های بیشتر و نقش آفرینی جمهوری اسلامی ایران در جهت حل این بحران‌ها شد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري تسنیم، تاریخ انتشار: 1 مهر 1395، کد مطلب: 1192873:www. tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین