پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۸۶
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴
نمایشگاه مهر درخشان با هدف ارائه کالای ایرانی و ترویج فرهنگ استفاده از محصولات داخلی روز پایانی خود را پشت سر گذاشت.

شعارسال: با توجه به تاکیدات بسیار مقام معظم رهبری بر اقتصاد مقاومتی، مصرف کالای ایرانی و کمک به کارگر ایرانی مصلحت واجب کشور است و در این میان مردم و مسئولان نیز وظایفی دارند، وظیفه مسئولان تنظیم تعرفه‌ها با رویکرد حمایت از تولید داخلی و مبارزه جدی با پدیده قاچاق است و وظیفه مردم نیز خرید کالای ایرانی و حمایت از تولید کننده‌های داخلی است.

واقعیت آن است که گرایش به سمت مصرف کالای خارجی در کشور ما وجود دارد و این امر آثار و عوارضی دارد که در اقتصاد فعلی کشور نمایان شده است، برای اصلاح رفتار اجتماعی و آماده سازی فکر و رفتار مردم به نحوی که کالای ایرانی را با افتخار بخرند، رسانه‌ها نقش موثری دارند، زیرا خرید کالای خارجی به معنای نابودی فرصت‌های شغلی در داخل کشور است.

در این راستا برپایی نمایشگاه‌هایی که عرضه کننده تولید داخلی باشند می‌تواند در زمینه ترغیب مردم در زمینه مصرف کالای ساخت داخل بسیار موثر باشد و گامی در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی باشد.

*مهر درخشان به همت جبهه فرهنگی انقلاب

نمایشگاه مهر درخشان، نخستین نمایشگاه کالاهای فرهنگی خانواده ایرانی است که به همت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و آستان قدس رضوی برگزار شده، در این نمایشگاه محصولاتی مانند کتاب، نرم افزار، لوازم التحریر، صنایع دستی تزیینی و دکوری، پوشاک، تغذیه سالم و حجاب عرضه می شود و 80 تولید کننده و نهاد فرهنگی از استان های مختلف در این نمایشگاه حضور دارند.

ترویج فرهنگ استفاده از کالای ایرانی بیش از هر چیزی در شرایط فعلی ضروری است و این اقدام در غرفه «خانه ایرانی» به خوبی صورت گرفته است، در این غرفه برندهای ایرانی حتی در شخصی‌ترین لوازم معرفی شده‌اند و روی دیوارها نوشته شده تا ضمن آشنایی بازدید کنندگان با کالای ایرانی، از طریق فرهنگ سازی به خرید این کالاها نیز مردم را تشویق کنند.

*ابتکارات غرفه خانه ایرانی

یکی از مسائلی که در غرفه «خانه ایرانی» جلب توجه می‌کند، پیام‌های غیرمستقیمی است که به نیت فرهنگسازی بر در و دیوار این غرفه نقش بسته است، ایرانی بودن صرفاً به خرید کالای ایرانی نیست بلکه مجموعه‌ای از آداب و ویژگی‌های اخلاقی نیز از پیشوایان دینی به مردم توصیه شده که باید این آداب را الگوی زندگی خود کنند.

بازدیدکنندگان از غرفه خانه ایرانی از ابتکار به کار رفته در معرفی برندهای داخلی ابراز خرسندی می‌کردند و اینکه برای هر محصول چندین برند معرفی شده را از امتیازات این غرفه می‌دانستند، همچنین حمایت همه جانبه خود از خرید کالای ایرانی را اعلام کردند.

یکی از محصولات ابتکاری در این نمایشگاه، که در راستای ترویج و گفتمان سازی ابعاد اقتصاد مقاومتی توسط تعدادی از متخصصین علوم تربیتی و اقتصاد طراحی شده، بازی (کارآفر) بود، این بازی به صورت فردی و گروهی انجام می‌شود و رقیبی برای سرگرمی‌های بیگانه است، در تمام سبک‌های مختلف این بازی، فرد به عنوان یک کارآفرین باید تلاش کند، تمام کارت‌های مربوط به یک صنعت را بدست آورد و امتیاز آن صنعت را بگیرد.

در طی این بازی مفاهیمی مانند، کارآفرینی، اقتصاد دانش بنیان، دیپلماسی اقتصادی، اقتصاد درون‌زا و برون‌گرا، اهمیت سرمایه‌های انسانی و علمی، صنایع اثرگذار و مهم در کشور و مبادلات به صورت ضمنی و غیر مستقیم به افراد منتقل می‌شود.

یکی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه گفت: نمایشگاه مهر درخشان در گسترش کالای ایرانی بسیار خوب عمل کرده، کیفیت اجناس آن به خصوص نوشت‌افزار بسیار مناسب است و فقط قیمت پوشاک زیاد است، همچنین این نمایشگاه محیط کاری سالمی را برای بانوان سرپرست خانواده فراهم کرده که این امر بسیار شایسته است.

*غرفه افسران اقتصاد مقاومتی

در غرفه افسران اقتصاد مقاومتی نیز علی اسکندری، مسئول این غرفه، گفت: با همکاری معاونت فرهنگی شهرداری تصمیم به فعالیت در حوزه اقتصاد مقاومتی گرفتیم و با فرهنگ سازی مناسب مساجد را تبدیل به سنگرهای اقتصاد مقاومتی کردیم همچنین مردم را نیز در این حوزه فعال نمودیم.

وی در ادامه افزود: طرح فروش امانی نوشت‌افزار ایرانی و اسلامی به مساجد داده شده و چون واسطه‌ها از بین می روند سود تولید کننده نیز بیشتر می‌شود این طرح تا بهمن ماه ادامه دارد، هم چنین در بازدید از این غرفه بسیاری از افراد از این طرح استقبال کردند و بسته کامل اقتصاد مقاومتی را برای اجرا در مساجد دریافت کردند.

با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری بر تبیین ابعاد اقتصاد مقاومتی و گفتمان سازی آن به ویژه در محیط‌های آموزشی و رسانه‌ای و تبدیل آن به گفتمان فراگیر و رایج ملی، امیدواریم حمایت بی‌شائبه از کالای ایرانی صورت بگیرد زیرا حمایت از تولیدات داخلی پاسداری از اقتصاد ملی و تداوم راه شهیدان است.

مسئولان کشور نیز باید بدانند که الگوی مردم هستند، بنابراین التزام به مصرف کالای داخلی، ساده زیستی، حمایت از تولیدکنندگان ایرانی و کمک به فرهنگ سازی در استفاده از کالاهای داخلی از جمله وظایف آنان است.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری تسنیم، تاریخ انتشار: 1مهر1395، کدخبر: 1192874: www.tasnimnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین