پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۱۶۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۳
قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی از دو اثر جدید اهدایی استاد محمود فرشچیان به حرم مطهر رضوی رونمایی کرد.
شعارسال: همزمان با آغاز ماه محرم الحرام، سید مرتضی بختیاری از دو اثر نگارگری اهدا شده به موزه آستان قدس رضوی از طرف استاد فرشچیان به نام های «شام غریبان» و «آسمان چهارم» رونمایی کرد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی در این مراسم که در گنجینه قرآن و نفایس حرم مطهر امام رضا(علیه السلام) برگزار شد، ضمن تجلیل از شخصیت استاد محمود فرشچیان اظهار داشت: استاد فرشچیان از فرهیختگان و نوادر هنر این سرزمین و مایه افتخار ایران اسلامی هستند که هنر متعهد در آثار ایشان متبلور شده است.

وی تصریح کرد: در دوران مسئولیت استانداری اصفهان چندین نوبت با ایشان دیدار کردم و گفتم که خداوند بر شما عنایت بزرگی کرده که نبوغ و خلاقیت سرشارتان بر قلم جاری گشته است.

وی گفت: وقتی به تابلوی زیبای عصر عاشورا می نگریم، در واقع با یک مقتل روبرو می شویم که به زیبایی تمام، مظلومیت و مصائبی که بر خاندان عصمت و طهارت(علیهم السلام) در واقعه عاشورا گذشته است را تصویر کرده است.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی بیان داشت: زبان هنر یکی از بهترین روش های انتقال معارف اسلامی و فرهنگ غنی اهل بیت(ع) است و گاهی تاثیری که یک اثر هنری در مخاطب می گذارد را با مطالعه ده جلد کتاب نمی توان قیاس کرد.

وی گفت: استاد محمود فرشچیان کار طراحی ضریح های مطهر حضرت سیدالشهدا(ع) و حضرت ثامن الحجج(ع) و دیگر آثارش را با درد، سوز دل و قطرات اشک انجام داده اند و رمز تاثیرگذاری و ماندگاری هنر متعهد ایشان همین است.

وی در ادامه با تقدیر از تلاش های رئیس و کارکنان سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی اظهار داشت: با توجه به سیاستگذاری و برنامه ریزی هایی که تولیت محترم بدان تاکید داشته اند، بایستی حفظ، نگهداری و صیانت از این گنجینه های ارزشمند را با دقت دنبال کنیم.

بختیاری در پایان با گرامیداشت یاد و خاطره آیت الله واعظ طبسی(ره) اظهار داشت: امیدواریم با همکاری همه خدمتگزاران با اخلاص مجموعه سازمان کتابخانه ها، موزه ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی همانگونه که مقام معظم رهبری نیز در منشور هفتگانه تاکید فرمودند، به وظیفه اعتلای فرهنگ اصیل اسلامی اهتمام ویژه داشته باشیم.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه اطلاع رسانی آستان نیوز، تاریخ انتشار: دوشنبه 12 مهر 1395، کدخبر: 1035901، www.news.aqr.ir

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین