پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۸۳۳۷۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
امام جمعه مشهد گفت: مسئله کربلا رویارویی شخصی نبود، بلکه تقابل جریان خدامحور و کفر محور بوده است.

شعار سال: آیت الله سید احمد علم الهدی ظهر یکشنبه در مراسم عاشورای حسینی که در حرم مطهر رضوی برگزار شد اظهار کرد: روز عاشورا تنها روز عزا و مصیبت سید الشهدا(ع) و یارانشان نیست بلکه برای دلدگان حسینی روز تحول، جابه جا شدن و دگرگون شدن در عرصه عشق و عبودیت پروردگار است.

وی افزود: همه ساله در روز عاشورا افراد زیادی عوض می‌شوند به خصوص جوان‌ها که در یک احساسات پاک به سر می‌برند. در روز عاشورا زیر و رو شدن‌هایی ایجاد می‌شود و ارزشمندترین عشق به خدا به وجود می‌آید.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه سعی کنیم در شرایطی که هستیم کربلا را نگاه و با دقت به مسائل توجه کنیم گفت: اولین قضیه ای که در کربلا برای ما مطرح است اینکه امام حسین(ع) بعد از درگیری ها شکست خورد یا پیروز شد؟.

وی ادامه داد: معمولا همه می‌خواهند بدانند اینکه آیا دشمن سر ببرد این پیروزی است؟ عزیزترین برادرش را در مقابل دیدگانش به شهادت برسانند آیا این پیروزی است؟

وی افزود: امروز دنیا، دنیای توسعه ارتباطات است و شرق و غرب دنیا به‌هم متصل هستند، سرنوشت‌ها و جریان‌های مختلف و موقعیت‌های ملت‌ها در یک صفحه نمایان روشن در مقابل چشم همه است.

امام جمعه مشهد ادامه داد: عشق به حسین(ع) تنها با شعار نمی‌شود، اگر امروز برایمان روشن شود که ایشان شکست خورده یا پیروز شده به عمق عاشورا پی بردیم و آن را درک کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه معمولا شکست و پیروزی در هر جنگ آخر آن مشخص می‌شود گفت: تا جنگ تمام نشده نمی‌توانیم در مورد شکست یا پیروزی قضاوت کنیم. مسئله ما و کربلا این است که کربلا تمام نشده که بگوییم حسین(ع) شکست خورده و یا پیروز شده، بلکه بعد از جنگ می فهمیم و تا وقتی که رویارویی ادامه دارد تبیین شکست یا پیروزی مشخص نیست.

علم الهدی افزود: مساله کربلا یک واقعه نبود که تمام شود و ما بگوییم که پیروز شدند یا خیر، یک شروع و یک رویارویی اسلام و استکبار و کفر بود. جنگ در جهان اسلام از آن روز شروع شده، لشکر کربلا و یزید ادامه دارد و در طول تاریخ این جنگ ادامه دارد.

وی تاکید کرد: جریان حسین(ع) با یزید سازگار نیست و آخرین روز جنگ آنجایی است که آخرین نفر از لشکر کربلا ظاهر شود و از آن جریان انتقام بگیرد. وقتی وجود امام زمان(عج) ظهور پیدا کنند می‌گوید «من کسی هستم که جدم حسین را با لب تشنه کشتند ».

امام جمعه مشهد ادامه داد: اینکه امام زمان خودشان را اینطور معرفی می‌کنند بدان معناست که من آخرین نفر لشکر کربلا هستم که بین جریان حسینی و یزیدی ایستاده‌ام، آخرین خط را تمام و جریان یزیدی را سرکوب می‌کنم.

وی با بیان اینکه راه امام حسین(ع) و معارفشان در دنیا شکل می‌گیرد و آن موقع است که جنگ تمام می‌شود ابراز کرد: آن روز پیروزی امام حسین(ع) نشان داده می‌شود، چراکه مسئله کربلا رویارویی تباری و شخصی نبوده، بلکه مسئله رویارویی جریان خدا محور و کفر محور بوده است.

علم‌الهدی افزود: کربلا نشان داد چطور باید مبارزه کنیم و در واقع تعلیم و آموزش بود. اینکه اکنون در کدام لشکر هستیم در خط سیاسی زندگی ما مشخص می‌شود.

وی با بیان اینکه عاشورا دگرگون ساز است تاکید کرد: روضه رفتن مسئولیت زا است، اینکه انسان تا کجا پایبند دین باشد و از کیان دینش دفاع کند تا جایی که اقتصادش را دشمن تحریم و ناامنی زندگی‌اش را تهدید کند. باید بداند تا کجا باید در مقابل این یزیدیان بایستد.

سایت شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر ، تاریخ انتشار مهر 96، کدمطلب:4101691، www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین