پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۹۹۹۷۲
تاریخ انتشار : ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۳
شهردار تهران از آغاز اجرای طرح جذب دستیاران در شهرداری تهران خبر داد.
شعار سال: «پیروز حناچی» درباره جزئیات آزمون دستیاری در شهرداری تهران اظهار داشت: برخورداری کارکنان و مدیران شهرداری از بالندگی فکری، توانایی فیزیکی و نیروی جوانی لازم برای پیش بردن ماموریت‌های سازمانی ضروری به نظر می‌رسد.

وی با اعلام اینکه هم اکنون ۵.۳۱ درصد از کارکنان شهرداری تهران را افراد زیر ٣٠ سال تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: به نظر می‌رسد این میزان تا ١٠ درصد کل شاغلین قابلیت ارتقاء داشته و شایسته است همواره در این سطح حفظ شود.

شهردار تهران با اشاره به اینکه اهتمام نسبت به چابک‌سازی و کاهش نیروی انسانی، مورد توجه است، گفت: هم زمان نیز بر اساس برنامه سوم ابلاغی شهرداری می‌تواند ۵۰ درصد از تعداد خروجی خود را از نیروهای جوان، تحصیل کرده و پرانرژی و خلاق بکار گیرد.

وی جذب دستیاران را یک طرح استعدادیابی و شایسته‌گزینی دانست و افزود: فرآیند این طرح بر اساس مطالعات کارشناسی دقیق برای انتخاب افراد مستعد و کارآمد انجام شده و مبتنی بر یک فرآیند استاندارد و تعریف شده‌ای است که داوطلبان در ابتدا با یک آزمون کتبی از نظر توانمندی‌های ذهنی، فکری و تحلیلی مورد سنجش قرار می‌گیرند.

حناچی با اشاره به مراحل این طرح جذب گفت: در مرحله بعد بر اساس مدل شایستگی خاص متناسب با وظایف دستیاران، توانمندی‌ها و شایستگی‌های مدیریتی آنان مورد ارزیابی و سنجش قرار می‌گیرد. به موازات آن نیز به مدیرانی که نیاز به دستیار دارند، آموزش‌های لازم ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اختیارات قانونی نهاد شهرداری تهران اذعان داشت: مطابق با برنامه سوم توسعه شهر تهران و بودجه سال ۱۳۹۹ شهرداری تهران، شهرداری اجازه دارد به میزان ۵۰ درصد افراد بازنشسته شده، نیرو جذب کند.

حناچی با بیان اینکه آنچه به عنوان نیروی مازاد از آن یاد می‌شود، نیروی مازاد در رده‌های کارشناسی شهرداری است، خاطرنشان ساخت: هر سازمانی به مثابه یک موجود زنده برای رشد و پویایی به نیروهای جدید با انرژی و خلاق نیاز دارد و بدون جذب یک سازمان مرده است و شهرداری از این موضوع مستثنی نیست.

به گفته شهردار تهران، ورود نیروی جوان با انگیزه بالا به منظور جانشین‌پروری و با رویکرد کشف استعدادهای جدید در کانون‌های ارزیابی، می‌تواند به عنوان موتور محرکه برای ارائه خدمات مطلوب باشد و سرمایه‌گذاری ارزشمندی برای آینده کادر مدیریت شهر تهران فراهم آورد.

حناچی در خصوص تمهیدات اندیشیده شده برای تثبیت جایگاه شغلی دستیاران جذب شده با توجه به سیاست مدیریت شهری، گفت: دستیاران در فرایندی کاملا شفاف و ضابطه‌مند انتخاب می‌شوند و هیچ نوع رابطه و وابستگی در انتخاب‌شان دخیل نخواهد بود. به علاوه فرایند انتخاب کاملا شایسته‌سالارانه است و می‌توان به توانایی و کارآمدی دستیاران اطمینان داشت.

وی تصریح کرد: انتظار می‌رود تلاطم‌های سیاسی در مدیریت شهری اثر زیادی روی نقش و جایگاه دستیاران نداشته باشد چرا که در هر دوره‌ای و مستقل از رویکردهای سیاسی حاکم بر مدیریت شهری، نیروهای کارآمد و توانمند مورد نیاز و منشأ اثر هستند و هیچ مدیری افراد شایسته، مستقل و کارآمد را کنار نخواهد گذاشت.

حناچی با اشاره به شعار «تهران شهری برای همه» و تاکید بر ضرورت بهره بردن از توان و ظرفیت همه مردم شهر در ساختن شهری تاب‌آور، زیست‌پذیر و مبتنی بر ارزش‌های ایرانی اسلامی، خاطرنشان ساخت: از این رو، دست همه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها را برای خدمت به مردم تهران به گرمی می‌فشاریم و این فرصت خدمت را برای همه شهروندان بصورت مساوی فراهم می‌آوریم تا در یک رقابت عادلانه و سالم در رسیدن به «فضیلت خدمت» به شهروندان تهرانی با هم رقابت کنند و بهترین‌ها به استخدام سازمان شهرداری تهران درآیند که شهروندان تهرانی لایق بهترین‌ها هستند.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری ایرنا، تاریخ انتشار: 23 شهریور  1399، کد خبر: 84036339،  www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین