پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۱۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۶
همزمان با پایان پانزدهمین دوره بازی‌های پارالمپیک ریو، محمود گودرزی وزیر ورزش و جوانان دیروز به تشریح موضوعات کلان حوزه ورزش در ابعاد مختلف آن پرداخت.
شعارسال: وی با تسلیت درگذشت بهمن گلبارنژاد، دوچرخه‌سوار جانباز پارالمپیکی ایران، به ایرنا گفت: این اتفاق تأثربرانگیزی بود که در آخرین روزهای پارالمپیک شاهد آن بودیم. درگذشت وی به هر صورتی که باشد، ضایعه‌ای بزرگ برای جامعه ورزشی است زیرا این ورزشکار جانباز هدفی جز اعتلای نام ایران در عرصه جهانی ورزش نداشت.

* ورزش کشور عاری از خطوط قرمز است

گودرزی در ادامه با بیان اینکه دولت با مضیقه جدی برای هزینه‌های اجتماعی و خدماتی چون ورزش با توجه به مشکلات اقتصادی کشور مواجه است، اظهار داشت: متأسفانه اتهام‌های ناروا و نادرست از سوی برخی رسانه‌ها در عملکرد وزارت ورزش و جوانان در دولت یازدهم بیش از هر چیز آزاردهنده است. متأسفانه هیچ خط قرمزی در این فضا وجود ندارد و فرد یا افراد به خود اجازه می‌دهند به سایرین تهمت زده یا ضربه بزنند و در حقیقت فضای ورزش کشور به میدانی برای تسویه حساب‌ها تبدیل شده است. اینجا یک مسأله ساده می‌تواند به یک معضل یا بحران اجتماعی تبدیل شود و باید دید برنده این اتفاقات چه کسی یا کسانی هستند. به باور من، اگر کسی به ارزش‌های دینی و اصول اخلاقی پایبند باشد یا عرق ملی داشته باشد، این گونه نمی‌اندیشد.

وزیر ورزش به ظهور یک اندیشه زرد در سطح کشور که به گفته او قصد هدایت جامعه و افکار عمومی را به سوی یک نگاه بی اخلاق، غیر علمی و منطقی دارد، اشاره و تصریح کرد: در فضایی که هیچ خط قرمزی وجود ندارد، در این شرایط جا دارد از کسانی که در مسیر تقابل با چنین افکار زرد و سطحی‌نگر، نگاهی افشاگرانه و روشنگرانه دارند و برخلاف آنچه در فضای بی اخلاقی ایجاد شده در زمینه بازنشر و باز تولید اخبار قلم می‌زنند تا نشان دهند که در ورزش ما همچون دیگر عرصه‌ها از جمله اقتصادی اتفاقات خوبی در حال روی دادن است، قدردانی کنیم.

وی با قدردانی از خبرگزاری ایرنا افزود: در شرایطی که تهاجم‌های یک مجموعه رسانه‌ای اعم از تصویری، مکتوب و شنیداری غوغای کاذبی به راه انداخته به گونه‌ای که حق و باطل با هم درآمیخته‌اند، خبرگزاری جمهوری اسلامی در جبهه حق از مظلومیتی به نام دولت دفاع می‌کند که امروز تحت بدترین تهاجمات، زشت‌ترین و نارواترین اتهاماتی که همگان در این زمینه مطلع هستند و شرایطی که برای دولت ایجاد شده است قرار دارد.

* هر چقدر هزینه کنیم، نتیجه خواهیم گرفت

وزیر ورزش و جوانان درخصوص عملکرد کاروان ورزشی ایران در المپیک و پارالمپیک 2016 ریو با بیان اینکه قصد توجیه ندارم، گفت: هر قدر پول بدهید به همان اندازه نتیجه می‌گیرید و اگر ما هم به صورت گسترده و تحت کنترل هزینه کنیم به طور یقین نتیجه لازم را کسب خواهیم کرد. دولت با مضیقه جدی برای هزینه‌های اجتماعی و خدماتی چون ورزش مواجه است و در این زمینه نیاز به پول داریم و متأسفانه چیزی که بسیار آزار دهنده است برخی ناجوانمردی‌ها در حوزه رسانه در این خصوص است.

* فدراسیون فوتبال ضرر هنگفتی به استقلال و پرسپولیس وارد کرد

وی با اشاره به اینکه با وجود تمام تلاش‌ها و زحمات طاقت‌فرسا و محدودیت‌های مالی اغلب یک نادان سنگی را در چاه می‌اندازد که صد عاقل توانایی جبران آن را ندارند، درباره تبلیغات دور زمین ورزشگاه‌ها بویژه آزادی که به محل اختلاف فدراسیون فوتبال، سازمان لیگ با باشگاه‌های استقلال و پرسپولیس و شرکت توسعه تبدیل شده است، توضیح داد: این دو باشگاه در دو سال اخیر که با استفاده از برند دو تیم توانستند حامیان مالی جذب کنند و علاوه بر خودکفا شدن درآمدزا شوند اما درست یک روز مانده به برگزاری شهرآورد 83، فدراسیون فوتبال برخلاف تعهدات و توافقات صورت گرفته عمل کرده و مسیری را در پیش گرفت که ضرر هنگفتی به این دو باشگاه وارد شد. امیدوارم فدراسیون فوتبال به تعهدات خود براساس توافق‌های صورت گرفته در این باره عمل کند و به دنبال ایجاد حاشیه و فضاهای این چنینی نباشد زیرا درغیر این صورت ما به شیوه قانونی برای حل این مسأله ورود خواهیم کرد.

* نمی‌خواهیم مانند کشورهای عربی هزینه کنیم

گودرزی درباره فعال شدن دیپلماسی ورزشی با هدف تقویت حضور بین‌المللی ورزش ایران اظهار داشت: اصلی‌ترین مسأله در این امر برقراری ارتباط فدراسیون‌ها با کنفدراسیون‌ها و مراکز بین‌المللی و جهانی پول است. ما نمی‌توانیم و نمی‌خواهیم مانند کشورهای عربی هزینه کنیم. البته نگاه ایدئولوژیک ما نیز به ما اجازه چنین کاری را نمی‌دهد. همین جایگاهی که رسول خادم رئیس فدراسیون کشتی در هیأت رئیسه اتحادیه جهانی طی ماه اخیر به دست آورد، به واسطه ارتباطات و مسافرت‌های هزینه‌بر بود که رخ داد و اتفاقاً هم خیلی خوب بود و وزارت ورزش و جوانان نیز در حد توان خود در این زمینه نمایندگان کشورمان را کمک می‌کند.

* در المپیک دارای نوسان زیادی بودیم

وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه در بازی‌های المپیک و پارالمپیک و حتی جهانی دارای نوسان زیادی بودیم، تأکید کرد: این نوسان در کسب مدال از سوی ورزشکاران ما به دلیل آن است که پشتوانه دقیق، منطقی و فنی نداشته و استعدادیابی وجود ندارد و در هر دوره به صورت گلخانه‌ای تعدادی استعداد ورزشی ظهور می‌کنند و در دور بعد همین ورزشکاران اگر حضور نداشته باشند، تعداد مدال‌ها افت می‌کند؛ مگر آنکه برویم ورزشکاران با استعداد را شناسایی کنیم. در همین راستا وزارت ورزش و جوانان آمایش سرزمینی ورزش را در حال اجرا دارد و امروز می‌دانیم که در هر نقطه از این کشور چه استعداد ورزشی وجود دارد اما این استعدادیابی باید تداوم یابد و در عرصه قهرمانی نیز باید با نگاه آمایش سرزمینی انجام شود، برهمین اساس تمام فدراسیون‌ها ملزم شدند تا برنامه و ساختار جامعی طبق رشته تخصصی خود را تبیین کنند.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از روزنامه ایران، صفحه 23، تاریخ انتشار: دوشنبه 29 شهریور 1395، شماره : 6315 .

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۲۰
0
0
آقای گودرزی تو رو خدا خجالت هم خوب چیزیه. نکنه می خوای بگی که عملکرد خاصی در دوره مدیریت تان ثبت شده
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین