پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۰۲۷۳
تاریخ انتشار : ۲۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳
حسام الدین آشنا ، مشاور رئیس جمهور در توئیت اخیر خود با بهره گیری از عباراتی نامانوس و غیرمتداول در حوزه مدیریتی- سیاسی ، بیان داشته است که زمین سفت و راه سنگلاخ است به هم شاخ نزنیم . در پاسخ ایشان باید گفت که لطفا برای اصلاح سیستم، بهم یواش شاخ بزنید. از آقای آشنا باید پرسید که چقدر از فسادهای فردی و حتی سیستماتیک در گمرکات کشور خبر دارند؟ چقدر درباره فسادهای خصولتی ها می دانند؟چقدر درباره فساد فردی و سازمانی در خود سازمان مالیات و کم کارهای منجر به فرار مالیاتی می دانند(هشدار: متاسفانه گزارشاتی از گسترش فسادهای اخلاقی در این سازمان بگوش می رسد. این تخریب نیست، انجام رسالت رسانه ای است. لطفا صبور باشید و پیگیر) و .... . آیا در چنین شرایطی، موقعیت مناسبی برای اصلاح سیستم ها بوجود نیامده که باید حداکثر استفاده را از ان کرد؟ لطفا شاخ بزنید، اما سفت شاخ نزنید.
شعار سال:حسام‌الدین آشنا، مشاور روحانی در توئیتی درباره اوضاع نابسامان اقتصادی کشور نوشت:
 
تحریم نفت ایران+اشباع بازار جهان از نفت ارزان یعنی سقوط درآمد ارزی دولت
 
تحریمهای بانکی و مالی+کرونا یعنی سقوط درآمد گمرکی دولت

کاهش درآمد‌های مودیان ناشی از ضعف بازار مصرف داخلی و مشکلات صادراتی+کرونا یعنی سقوط درآمد مالیاتی دولت
 
زمین سفت و راه سنگلاخ است به هم شاخ نزنیم.

چهل سال دوم یا دوردوم انقلاب اسلامی شروع شده است. مردان بزرگ دوراول، هر چه در چنته داشتند را ارایه کردند و اما حالا نوبت مسئولیت پذیری مردان جدیدی برای چهل سال دوم است. بد یا خوب مردان چهل سال اول گذشت و حداقل دستاوردهای خوبشان حرکت درست یا غلط برای خودکفائی بود. حرکتی که امروز می تواند ما را برای جهش بزرگ آماده کند. دانش اولیه را داریم ، بر تعمیر و نگهداری(نت) هم تقریبا مسلط شده ایم .

مشکل اینجاست که مردان چهل سال اول، نمی خواهند صحنه بازی را به بازیگران جدید بسپارند. نگران بازی گوشی های جدیدی ها هستند و هر حرکتی را تعبیر به بداخلاقی و برخورد تند می کنند و متقابلا برخورد تندتر از خود نشان می دهند. آقای آشنا ، یواش شاخ زدن نه تنها بد نیست، بلکه عامل حرکت هم هست.

بعنوان مثال از مالیات گفتید و گمرک.بنظر شما ، شرایط حاضر، زمان مناسبی برای اصلاح این دو سیستم متاسفانه مسئله دار و در عین حال حیاتی کشور نیست؟ کار به جائی رسیده که شاید مالیات و گمرکات کشور پلیس بخواهند . پلیس ناظر بر عملکرد درون سیستم و حامی سیستم در بیرون از سازمان.

 
اختصاصی پایگاه تحلیلی -خبری شعار سال

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  سایت خبری تحلیلی  ، تاریخ انتشار:  25  شهریور  1398، کدخبر : 230472 ،www.rouydad24.com
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین