پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۳۰۱۲۰۰
تاریخ انتشار : ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۸
فردا آخرین مهلت کسب و کارهای فاقد بیمه برای ثبت نام جهت دریافت تسهیلات کرونا است.

شعار سال: یکی از مهم‌ترین تبعات شیوع ویروس کرونا، تضعیف اقتصاد کشور و فشار به بنگاه‌های تولیدی و خدماتی بود به گونه‌ای که طبق اعلام وزارت کار ۹۳ درصد کارگاه‌هایی که از شیوع کرونا متأثر شدند در دو حوزه خدمات و صنعت فعال بوده‌اند.

در همین ارتباط، ۸۴۸ زیررسته شغلی به شدت آسیب دیده از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تعیین شدند و اعلام شد که تعداد بنگاه‌های آسیب دیده ۳ میلیون واحد است که ۱.۳ میلیون واحد آن بیمه شده و دارای کد کارگاهی و ۱.۷ میلیون واحد فاقد بیمه و کد کارگاهی هستند.

*** سامانه کارا

وزارت کار در اواخر اردیبهشت‌ماه با معرفی سامانه کارا اعلام کرد که کسب و کار‌های آسیب دیده می‌توانند با دریافت تسهیلات ویژه‌ای، تا حدودی از دوره سخت کرونا عبور کنند.

مطابق با جدول ارائه شده از سوی وزارت کار مبلغ تسهیلات ویژه کسب و کار کرونا در صورتی که تسهیلات تا ۱۶ میلیون تومان باشد، سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک، تسهیلات ۱۶ تا ۴۸ میلیون تومان نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه یک ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، مبلغ تسهیلات ۴۸ تا ۱۶۰ میلیون تومان و نوع وثیقه سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۲ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، مبلغ تسهیلات ۱۶۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان با نوع سفته فرد متقاضی یا چک به تشخیص بانک به همراه ۳ ضامن (واحد اقتصادی دیگر یا کارمند)، مبلغ تسهیلات از ۲۰۰ میلیون تومان بالاتر و با نوع وثیقه ارائه تضمین صادره از سوی صندوق‌های ضمانت و یا بنا به تشخیص بانک ارائه وثایق متعارف و سقف مبلغ سفته ۱.۵ برابر اصل و سود تسهیلات است.

*** تمدید مهلت ثبت نام

در این بین، با توجه به اینکه سازوکار ثبت‌نام صاحبان مشاغل در سامانه کارا از حدود ۴ ماه پیش آغاز شده بود، چندی پیش مهلت ثبت‌نام به اتمام رسید، اما به دلیل مشکلات فراوان این حوزه، ۲۸ مردادماه کارگروه مقابله با پیامد‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، مهلت ثبت نام این تسهیلات را تمدید کرد.

به گونه‌ای که صاحبان مشاغل بیمه شده تا روز ۱۵ شهریورماه می‌توانستند برای دریافت تسهیلات ثبت نام کنند، اما با توجه به اینکه صاحبان مشاغل فاقد بیمه دیرتر به این جمع اضافه شدند، مقرر شد تا پایان شهریورماه مهلت ثبت‌نام داشته باشند که بر این اساس، فردا ۳۱ شهریورماه مهلت این دسته از کسب و کار‌ها به پایان می‌رسد.

شعار سال،  با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته  از خبرگزاری صنایع، تاریخ انتشار 30 شهریور    99، کد خبر:   216453، www.sanayepress.com

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین