پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۱۵۴
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۰۸:۲۰
گروهی از کارشناسان سلامت هشدار دادند: رژیم غذایی نامناسب موجب شده که از هر سه نفر در جهان یک تن سلامت خود را از دست بدهد.

شعار سال: یک گروه مستقل از کارشناسان مواد غذایی و کشاورزی اظهار داشتند: سوءتغذیه، رشد نزدیک به یک چهارم کودکان زیر پنج سال را متوقف کرده است. علاوه بر این تا سال ۲۰۳۰ یک سوم جمعیت جهان دچار اضافه وزن یا چاقی می‌شوند.

در بررسی این گروه تحقیقاتی آمده است دو میلیارد نفر از مردم جهان با کمبود انواعی از ویتامین‌ها و مواد معدنی در رژیم غذایی‌شان روبه‌رو هستند، موادی که برای حفظ سلامت آنان ضروری است. در نتیجه موارد ابتلا به بیماری‌های قلبی، فشارخون بالا، دیابت و دیگر مشکلات مرتبط با رژیم غذایی نامناسب افزایش یافته، بازدهی‌ها کاهش یافته و در روند خدمات‌رسانی سلامت خلل ایجاد می‌شود.

ابتلا به این بیماری‌های غیرعفونی و مزمن با مصرف خوراکی‌های چرب و فرآوری شده مرتبط است. همچنین بیشتر موارد ابتلا به این بیماری‌ها در کشورهای در حال توسعه مشاهده می‌شود. متخصصان این تیم کارشناسی همچنین هشدار دادند که روند فعلی طی ۲۰ سال آینده وخیم‌تر خواهد شد و برای رفع با این چالش ضروری است همچون موارد مقابله با HIV یا مالاریا اقدام جهانی صورت گیرد.

علاوه بر این، سوءتغذیه مادر و کودک، فشارخون بالا و دیگر خطرات مرتبط با رژیم غذایی ناسالم در مقایسه با استعمال سیگار، آلودگی هوا، عدم رعایت نکات بهداشتی هزینه بیشتری را به دنیا تحمیل می‌کند.

به گزارش شبکه خبری بی‌بی‌سی، هرچند تاکنون پیشرفت‌های خوبی برای کاهش موارد ابتلا به سوءتغذیه انجام گرفته اما هنوز بر اساس نیاز روزانه ۸۰۰ میلیون نفر گرسنگی را تجربه می‌کنند.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري ايسنا، تاریخ انتشار: 4 مهر 1395، کد مطلب: 95070401588:www. isna.ir


اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین