پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۲۵۵۹
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۶
صنعت شترمرغ در مقایسه با پرورش مرغ گوشتی، تخمگذار و همچنین پرورش گاو و گوسفند از سابقه کمتری برخوردار است. با اینکه این صنعت با تمامی سیستم‌های پرورشی دیگر گونه‌ها شباهت‌های اساسی دارد و دارای مزیت‌های فراوان اقلیمی و کارآفرینی است، همچنان از سوی مسئولین به چشم دیگری نگریسته می‌شود.
  شعار سال:ورود گوشت قرمز شترمرغ در ابتدای امر با توجه به قیمت بالاتر آن نسبت به گوشت گوسفند و گاو که آن هم از توسعه محدود پرورشی آن دوران ناشی می‌شد، یک کالای لوکس تلقی شده و اصطلاحا در سبد کالای ضروری خانوار جای نگرفت؛ اما با گذشت زمان و افزایش چشمگیر مزارع پرورش و افزایش میزان تولید و مصرف این محصول ارزشمند و سالم، هم‌اکنون از نظر قیمت هم‌تراز گوشت گوسفندی و حتی در برخی مناطق پایین‌تر از محصولاتی نظیر گوشت شتر قرار گرفته است.
 
افزایش تولید و کاهش قیمت گوشت شترمرغ در این سال‌ها، حاصل و محصول اشتغال سیل عظیم ده‌ها هزار نفری جوانان این مرز و بوم بوده که حتی در سال‌های اخیر حجمی از صادرات غیرنفتی به کشورهای همسایه را نیز به خود اختصاص داده است و وقت آن رسیده است که مسئولین محترم با تغییر نگاه خود، این صنعت را از ورشکستگی قریب‌الوقوع نجات داده و دستاوردهای آن را حفظ کنند.
 
متاسفانه هم‌اینک به دلیل اینکه این صنعت از یارانه‌های تولید و پشتیبانی‌های خرید تضمینی در مواقع بحران محروم مانده است، پس از 2 دهه تلاش دست‌اندرکاران و شاغلین آن، با پدیده حذف و کشتار پرندگان مولد روبرو هستیم. 5 تا 7 سال زمان برای به ثمر رسیدن یک مولد، زمان قابل توجه و به نسبت سایر صنعت‌های پرورشی بسیار زیاد است. مولدهایی که قادر به حفظ توان تولید تا بیش از 15 سالگی را دارند، در سنین اوج تولید خود در حال حذف شدن هستند. صدای این زنگ خطر اگر هم‌اکنون شنیده نشود، منجر به وارد آمدن آسیب‌های جدی و غیرقابل جبران در آینده نزدیک خواهد شد.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی حکیم مهر   ، تاریخ انتشار:6  مهر  1399  ، کدخبر: 59991 ،www.hakimemehr.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین