پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۴۱۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴
رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی می‌گوید: با افزایش قیمت گوشت و مرغ قیمت سوسیس و کالباس نیز بیش از ۵۰ درصد گران شده و میزان مصرف و خرید مردم نیز ۵۰ درصد افت کرده است.
شعار سال: با افزایش قیمت گوشت قرمز، تخم مرغ و مرغ مصرف انواع فرآورده‌های پروتئینی کاهش داشته است و دامنه این کاهش مصرف به سوسیس و کالباس هم رسیده است.

اختلالات ارزی در ماه‌های اخیر به دلیل استمرار وضعیت نا‌به‌سامان تامین و توزیع ارز برای واردات نهاده‌های دامی در حالی است که کارشناسان تغذیه در خصوص حذف مواد پروتئینی از سبد مصرفی خانوار و گرایش به مصرف سوسیس و کالباس هشدار دادند.
 
آنچه گزارش داده است: «بی‌توجهی به وضعیت فعلی می‌تواند خطر سو تغذیه را به خصوص برای نسل آتی جدی‌تر کند.» در همین رابطه فرهاد دژپسند، وزیر اقتصاد نیز در جلسه شورای گفتگو گفته است: «راه برون رفت از وضعیت فعلی «ایجاد شرایطی برای ترخیص سریع‌تر کالا‌های اساسی است.»، اما پرسش این است که چرا تاکنون این شرایط به وجود نیامده است؟

در همین زمینه رئیس اتحادیه فروشندگان محصولات گوشتی در پاسخ به وضعیت مصرف سوسیس و کالباس به تجارت‌نیوز گفت: با افزایش قیمت گوشت و مرغ، قیمت سوسیس و کالباس نیز بیشتر از ۵۰ درصد گران شده است، اما میزان مصرف و خرید مردم نیز ۵۰ درصد افت کرده است؛ چرا که سطح درآمد مردم ثابت مانده در حالی که قیمت تمام اجناس نسبت به گذشته بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد گران شده است.

مصطفی معروف‌خانی با اشاره به قیمت کالباس گوشت و مرغ افزود: هر کیلو کالباس گوشت بین ۸۰ تا ۱۳۰ هزار تومان است. کالباس مرغ هم بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان فروخته می‌شود. البته قیمت کالباس و سوسیس به نوع برند این کالای خوراکی بستگی دارد.

او اظهار کرد: طی چند ماه اخیر هر شانه تخم مرغ حدود ۱۰ هزار تومان گران شده است. یعنی طی یک ماه گذشته هر شانه تخم مرغ که ۲۰ هزار تومان ارزش داشت؛ حالا نرخ آن به بالای ۳۰ هزار تومان رسیده است. کالباس مرغ که کیلویی ۴۰ هزار تومان فروخته می‌شد حالا این محصول به کیلویی ۶۰ هزار تومان رسیده است.


شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از تجارت نیوز، تاریخ انتشار: ۱۱ مهر ۱۳۹۹، کدخبر:۴۸۱۰۴۴، tejaratnews.com
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
ولله با این وضع باید بگیم خوش به حال مردمی که میتونن کالباس هم بخرن چه برسه به گوشت
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین