پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۳۶۴۸
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۳
یکی از مهمترین عناصر رونق کسب و کار در جهان استفاده از روش‌های استاندارد در چاپ و بسته‌بندی محصولات و ارایه آن‌ها در بازار‌های جهانی است.
شعار سال:یکی از مهمترین عناصر رونق کسب و کار در جهان استفاده از روش‌های استاندارد در چاپ و بسته‌بندی محصولات و ارایه آنها در بازارهای جهانی است.
 
*** صنعت چاپ و بسته‌بندی
 
 در سال‌های اخیر این مساله به یک عامل مهم در جهان تبدیل شده است به نحوی که تاثیر بسیاری در میزان فروش و یا عدم فروش یک کالا ایفا می‌کند.
 
به عبارت دیگر، هر قدر یک محصول از بسته‌بندی مناسب تری برخودار باشند مشتریان بیشتری را به خود جذب می‌کند و بالعکس.
 
به باور کارشناسان، صنعت بسته‌بندی نقش بسیار مهمی را در تحقق اهداف اقتصادی و تولیدی نیز بازی می‌کند.
 
بدون شک به منظور افزایش صادرات کالا و ارزآوری در کشور، باید نگاهی کاملا علمی به صنعت چاپ داشته باشیم تا بتوانیم در بازارهای جهانی گوی سبقت را از سایر رقبا برباییم.
 
این در حالی است که متاسفانه به رغم تلاش برای افزایش حضور در بازارهای جهانی، حوزه برندسازی صنعت چاپ در سال‌های گذشته مورد غفلت واقع شده و ضعف در این حوزه، و فروش فله‌ای برخی از کالاها سبب شده است برخی از کشورها محصولات ایرانی از جمله زعفران را به صورت فله خریداری و در نهایت با استفاده از برندهای شکیل و استاندار آن محصول را به نام خود تمام کنند.
 
*** اصول اساسی صادرات
 
کارشناسان بیان می‌کنند اگر ایران بتواند در صنعت بسته‌بندی بر اساس نیازها و سلیقه‌های بازارهای هدف صادراتی، طراحی داشته باشیم، ارزش ‌افزوده و ارزآوری چند برابری خواهیم داشت.
 
با توجه به ضعف اکثر کشورهای همسایه و منطقه در صنعت چاپ و بسته‌بندی، می‌توان قدرت نرم ایران را در منطقه افزایش داد.
 
به زعم کارشناسان این صنعت، بسته‌بندی بیش از هر موضوع دیگری برای یک صادرکننده موفق حائز اهمیت است.
 
بدون شک برای بسته‌بندی، اصول و قواعدی تنظیم شده که هر فروشنده به طور کلی و هر صادرکننده به طور خاص، جهت موفقیت خود بایستی، آنها را مد نظر قرار دهد.
 
برای حضور در بازارهای جهانی که شمار فراوانی از تولیدکنندگان، کالاهای مشابهی را عرضه می‌کنند.
 
توجه به مساله بسته‌بندی و بکارگیری روش‌هایی بر اساس استانداردهای جهانی و علمی می‌تواند یکی از اصول اساسی برای موفقیت در امر صادرات به شمار آید و تولیدکنندگانی که به این مسله توجه نکنند بدون شک از گردونه رقابت در بازارهای جهانی خارج می‌شوند.
 
از دیگر سو، بسته بندی اثرات مستقیم و غیر مستقیم در افزایش صادرات دارد و می تواند در دستیابی به ارزش افزوده بالا مهم باشد.
 
*** ایران دارای جایگاه هفتم
 
رییس انجمن فناوری چاپ ایران با اشاره به تحریم‌های ظالمانه علیه کشورمان، وابستگی بیش از ۸۵ درصدی صنعت چاپ و بسته‌بندی به خارج از کشور، تصریح کرد:
 
عمده مواد اولیه نظیر مرکب، حلال‌ها، ماشین‌آلات چاپ و قطعات آن وارداتی بوده و از کشورهایی مانند چین، ژاپن، آلمان، سوئد، سوئیس و ایتالیا وارد می‌شود.
 
بیطرفان درباره اینکه این صنعت با گردش مالی بیش از یک‌ هزار میلیارد دلاری در سطح جهان، در جایگاه بالاتری از صنایعی مانند خودروسازی و گردشگری قرار دارد و در کشور بنا به آمار منتشره بورس، در جایگاه هفتم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد:
 
چنانچه ارزش ‌افزوده واقعی که این صنعت برای سایر صنایع و فعالیت‌ها ایجاد می‌کند بیافزاییم، به‌طور حتم جایگاه صنعت چاپ و بسته‌بندی بالاتر و در حد رده‌های سوم یا چهارم اقتصاد کشورمان جای می‌گیرد.
 
ارائه تسهیلات ویژه برای صادرات محصولات چاپی به خارج از کشور، بومی‌سازی این صنعت و توجه به آمایش سرزمینی آن از اهمیت بسزایی برخوردار است
 
*** بسته‌بندی، مهم‌ترین ابزار تبلیغ
 
 در رقابت تنگاتنگ امروزی، بدون تبلیغات و توسعه بازار فروش، موفقیت کالا غیرممکن به نظر می‌رسد،اکنون بسته‌بندی خود مهم‌ترین آگهی و مؤثرترین ابزار تبلیغ برای هر کالا است.
 
بسته‌بندی با دارا بودن طراحی معنادار و متناسب با نوع کالا، همراه با درج اطلاعات مکتوب، به صورت صریح و بی‌واسطه پیام تولیدکننده را به مصرف کننده می‌رساند، خریدار را به سمت خود جلب می‌کند و اطّلاعات و انگیزه لازم را به او می‌دهد.
 
چنانچه به دنبال تحقق شعار جهش تولید ‌در اقتصاد کشورمان هستیم، به ‌طور قطع صنعت چاپ و بسته‌بندی یکی از ارکان آن است.
 

شعارسال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از  خبرگزاری صنایع   ، تاریخ انتشار:  12 مهر  1399  ، کدخبر:   221179 ،www.sanayepress.com
اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
صنعت چاپ و بسته بندي در ايران خيلي خيلي با مشكل جدي روبروست تا جايي كه جنس هامون عالين اما نميتونيم در حد استاندارد هاي جهاني بسته بندي كنيم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۸ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
زیبایی بصری خیلی تاثیر زیادی روی جلب مشتری داره.من خودم به شخصه خیلی جذاب کتاب با طراحی های زیبا میشوم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۳
0
0
بنظرم کافیست فقط یکم طراحی هنرمندانه تر شود ولی از زرق و برق دار کردن هم خودداری شود
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین