پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۴۲۶۷
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۸
سردار حسین رحیمی در خصوص کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌های مردمی در کلانتری‌های سطح شهر تهران، گفت: تلاش ما این است که فرآیند رسیدگی به کار مردم در کلانتری‌ها را کاهش داده و با ایجاد تسهیلات در فرآیند، کار‌ها را سرعت دهیم.
شعار سال: بسیاری از افرادی که برای ثبت شکایت و رسیدگی به موضوعات مختلف و بنا به دلایل متعدد پایشان به کلانتری و پایگاه‌های پلیس آگاهی باز می‌شود برای ثبت شکایت خود و سپس رسیدگی به شکایت آن‌ها زمان زیادی صرف می‌شود که همین امر سبب نارضایتی بسیاری از شاکیان، مالباختگان و کسانی که به هر دلیلی طرح شکایت می‌کنند می‌شود که البته بار‌ها شاهد شکایات مردمی از عدم رسیدگی درست پلیس به پرونده‌های مختلف بودیم.

اول سلبریتی‌ها بعد مردم!

در میان تمام این موضوعات و عدم پاسخگویی درست پلیس به شکایات مردمی، هستند افرادی که پلیس تهران به صورت ویژه به کار آن‌ها رسیدگی می‌کند، برای مثال همین چند روز پیش فیلم رسیدگی به پرونده دختر یکی از سلبریتی‌ها به نام (پ-ق) در شبکه‌های مجازی سرو صدای زیادی به پا کرد و بسیاری از مردم نسبت به رسیدگی سریعتر به پرونده سلبریتی‌ها و یا اقوامشان نسبت به دیگر افراد شکایت‌هایی داشتند، البته بودند سلبریتی‌هایی که فقط با یک عکس گرفتن یادگاری با پلیس کارشان خیلی سریعتر از دیگران پیش رفت که مشابه همان پرونده حتی بیشتر از یک سال طول کشید تا به سرانجام ختم شود.

عدم رسیدگی به شکایات

اغلب افراد در زمان مراجعه به کلانتری‌ها پس از اعلام موضوع و طرح دعوی به دادسرا‌های مربوط به موضوع شکایت خود ارجاع داده می‌شوند که در ادامه نیز باید مراحل دیگری را برای ثبت شکایت‌ها و رسیدگی به موضوعاتشان را طی کنند که بسیاری از افراد بابت ثبت شکایت برای موضوعات پیش پا افتاده که سعی در دفاع از خود دارند؛ در میانه راه به دلیل طولانی بودن روند ثبت شکایت‌ها و بالا و پایین شدن در طبقات کلانتری‌ها و دادسراها، از شکایت خود منصرف می‌شوند، به عنوان مثال تلفن همراه شهروندی توسط موبایل قاپ‌ها به سرقت برده می‌شود، مالباخته ابتدا به کلانتری محل وقوع سرقت مراجعه می‌کند و پس از ثبت شکایت در کلانتری، افسر پرونده وی را به دادسرای مربوط به سرقت اموال در ناحیه وقوع سرقت ارجاع می‌دهد.

باید فکری اساسی شود!

با این حال به نظر می‌رسد که باید به موضوع رسیدگی به شکایات مردمی فکر اساسی‌تر و جدی‌تری شود؛ هستند افرادی که باید ماه‌ها برای گوشی و یا وسیله به سرقت رفته خود به کلانتری و یا پایگاه‌های آگاهی دائما مراجعه کنند تا رد و یا اثری از اموال خود بیابند، آن هم اگر بسیار خوش شانس باشند! در این میان هیچکس برای رسیدگی به وضعیت آن‌ها پاسخگو نیست.

پلیس تهران: تلاشمان را می‌کنیم!

پیش از این در همین رابطه سردار حسین رحیمی رئیس پلیس پایتخت در خصوص کاهش زمان رسیدگی به شکایت‌های مردمی در کلانتری‌های سطح شهر تهران، گفت: زمان رسیدگی به درخواست مردم در کلانتری‌ها متفاوت است، اما تلاش ما این است که فرآیند رسیدگی به کار مردم در کلانتری‌ها را کاهش داده و با ایجاد تسهیلات در فرآیند، کار‌ها را سرعت دهیم.

کلام آخر

پلیس به عنوان یک نیروی مردمی باید در کنار مردم باشد و نه فقط در کنار سلبریتی‌ها، موضوعی که اهمیت زیادی دارد و مردم نیز انتظار دارند به موضوعات و شکایات آن‌ها توجه ویژه‌ای شود، در نهایت باید منتظر ماند و دید که سرانجام تلاش‌ها برای کاهش فرآیند رسیدگی به شکایت‌های مردمی در نیروی انتظامی به کجا خواهد رسید.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری آنا، تاریخ انتشار: ۱6مهر ۱۳۹۹، کد خبر: 521300، ana.press
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۲۱ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
تا جايي كه شنيدم اوضاع كلانتري ها اصلا خوب نيست و مردم رضايت عمومي از اين وضعيت ندارن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۶
0
0
کلانتری هایی که جوابی برای مردمی که خانه هایشان را دزد زده یا در بیرون اموالشان به سرقت رفته ندارند انقدر امار دزدها زیاد شده که دیگه آمار از دستشان در رفته
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین