پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۰۲۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۵
جواد امام در مورد اینکه اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ تجربه ۹۲ و ۹۶ را تکرار خواهند کرد و از کاندیدای نیابتی استفاده خواهند کرد؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان بر روی مصادیق صحبت کرد، اما مسلم است که ما به عنوان جریان اصلاح طلب، باید تلاش کنیم که کاندیدای خودمان را در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ به مردم معرفی کنیم.
شعار سال: رئیس دفتر رئیس‌جمهور در رابطه با حمایت اصلاح‌طلبان از دولت گفت که بین اصلاح‌طلبان اختلاف نظر وجود دارد و دیدگاه‌شان نسبت به دولت یکی نیست. محمود واعظی با بیان اینکه بزرگان اصلاحات ارتباط بسیار خوبی با روحانی دارند به صحبت‌‎های اخیر بهزاد نبوی در مورد موضع چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب نسبت به دولت اشاره کرده و ادامه داد که آقای خاتمی هم همیشه حامی دولت بوده است.

در همین رابطه «جواد امام»، دبیرکل مجمع ایثارگران، در پاسخ به اینکه آیا اخیرا روحانی با خاتمی دیدار داشته است؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: با توجه به شرایط کرونا، تا آنجا که بنده اطلاع دارم دیداری میان روحانی و خاتمی صورت نگرفته است. البته برکسی پوشیده نیست که خاتمی و جریان اصلاحات و طرفداران این جریان در ۹۲ و ۹۶ از روحانی حمایت کردند و به وی رأی دادند.

معاون وزیر نیرو در دولت اصلاحات افزود: نکته حائز اهمیت این است که اذعان واعظی در خصوص نقش اصلاح‌طلبان در پیروزی دولت، اگرچه در سال پایانی دولت صورت می‌گیرد، اما جای خوشحالی دارد البته حمایت خاتمی و اصلاح‌طلبان از دولت، نافی نقد و گله‌مندی‌های این جریان نسبت به دولت نیست و به این صورت نیست که گفته شود به دلیل اینکه خاتمی از دولت حمایت کرده، نمی‌تواند انتقادی نسبت به دولتمردان و عملکرد آن‌ها داشته باشد.

مدیرعامل بنیاد باران ضمن تاکید بر توجه به سرمایه اجتماعی اصلاحات تصریح کرد: در واقع بهتر بود که مسئولین نظرات مشورتی جریان اصلاحات را هم در تصمیمات خود لحاظ می‌کردند.‌ای کاش قدر این حمایت را می‌دانستند، بیشتر با این جریان تعامل می‌کردند و برای حفظ این سرمایه اجتماعی تلاش بیشتری می‌کردند.

این چهره اصلاح‌طلب در پاسخ به اینکه به غیر از خاتمی، سایر چهره‌های شاخص اصلاح‌طلب نظیر کروبی و میرحسین موسوی نیز از دولت حمایت می‌کنند؟ اظهار کرد: تصمیمی که در ۹۲ با توجه به شرایط کشور گرفته شد، تصمیم مجموعه اصلاح‌طلبان بود البته خود آقای روحانی هم گفته است هیچ‌وقت اصلاح‌طلب نبوده است. در هر صورت امروز اصلاح‌طلبان نمی‌توانند بگویند از روحانی حمایت نکردیم، اما واقعیت این است که اصلاح‌طلبان، حتی خاتمی و سایر بزرگان هیچ نقشی در تصمیم‌گیری‌های دولت و چینش افراد کابینه نداشتند.

امام ادامه داد: در حقیقت اصلاح‌طلبان بدون هیچ چشم داشت و مطالبه‌ای سعی کردند در شرایطی که به نفع مردم است، در صحنه باشند و مواقعی که لازم است انتقادات خود را ابراز کنند. اصلاح‌طلبان از رأی ۹۲ و ۹۶ خود پشیمان نیستند.

مدیرعامل بنیاد باران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در مورد اینکه اصلاح‌طلبان در ۱۴۰۰ تجربه ۹۲ و ۹۶ را تکرار خواهند کرد و از کاندیدای نیابتی استفاده خواهند کرد؟ خاطرنشان کرد: در حال حاضر نمی‌توان بر روی مصادیق صحبت کرد، اما مسلم است که ما به عنوان جریان اصلاح طلب، باید تلاش کنیم که کاندیدای خودمان را در عرصه انتخابات ۱۴۰۰ به مردم معرفی کنیم.

امام با تاکید بر اینکه جریان اصلاحات باید به سمت معرفی کاندیدای اصلاح‌طلب در انتخابات ریاست جمهوری برود، یادآور شد: مقدم بر معرفی کاندیدا، باید برنامه داشته باشیم و متناسب با شرایط انتخابات که توسط نهاد‌های حاکمیتی ترسیم می‌شود، در صحنه حاضر شویم. البته قبل از هر چیز حضور و شرکت مردم در انتخابات از اهمیت به سزایی برخوردار است. انتخاباتی که مردم در آن شرکت نکنند، بی‌معنا است، لذا باید تلاش کنیم که مردم در صحنه حضور پیدا کنند.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری برنا، تاریخ انتشار خبر: 20 مهر ۱۳۹۹، کد خبر: 1071273، borna.news
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
آینده معلوم می کنه چی می کنید
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
يعني اصلا اينا چه رويي دارن كه مزخوان دوباره پاشن بيان انتخابات و تازه نيابتي هم معرفي نكنن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۷:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
بنظرم به نفع اصلاح طلبان نیست که به این دوره بیایند چون مردم بی اعتماد شدند بهشان
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین