پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۱۳۰
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳
وزیر مشاور در امور خارجه امارات متحده عربی گفت که حضور ارتش ترکیه در قطر سبب بی‌ثبات شدن منطقه می‌شود.
شعارسال: «انور قرقاش» وزیر مشاور در امور خارجه ترکیه حضور ارتش ترکیه در قطر عامل بی‌ثبات شدن منطقه خلیج فارس است و به قطبی‌شدن منفی منطقه کمک می‌کند.

قرقاش تصریح کرد: حضور نظامی ترکیه در کشور‌های عرب خلیج فارس [موضوعی]اضطراری است. ترکیه باعث تقویت قطبی‌شدن می‌شود و به حاکمیت ملی کشور‌ها و منافع کشور‌ها و مردم منطقه خلیج فارس توجهی نمی‌کند.

اظهارات قرقاش در حالی است که «رجب طیب اردوغان» رییس جمهوری ترکیه هفته گذشته در سفری به قطر در دوحه با «شیخ تمیم بن حمد» امیر قطر و مقامات عالی رتبه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

ترکیه و قطر رویکرد نزدیکی در قبال مسائل منطقه‌ای دارند. از این دو کشور به عنوان حامیان منطقه‌ای جریان اخوان المسلمین در کشور‌های عربی از جمله مصر یاد می‌شود.

دو کشور همچنین در لیبی رویکرد یکسانی دارند و از دولت وفاق ملی لیبی در مقابل دولت شرق این کشور به رهبری خلیفه حفتر که حمایت عربستان و امارات و روسیه را دارد، پشتیبانی می‌کنند.

سفر رییس جمهوری ترکیه به قطر در حالی است که حمایت آنکارا در روز‌های اخیر از جمهوری آذربایجان در مناقشه قره‌باغ جنجال‌های زیادی را برانگیخته است.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزای ایرنا، تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۸۴۰۷۱۳۷۴:www.irna.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
اصغر
Iran, Islamic Republic of
۲۰:۴۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۰
0
0
به زودی ترکیه تبدیل به یم مشکل در خاورمیانه خواهد شد
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۱
0
0
من نميدونم فاز اين تركيه چيه و چي ميخواد؟ فقط ميخواد تو منطقه گندگي كنه يا واقعا سهمي ميخواد از قدرت؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین