پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۳۹۳
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۰
رئیس کانون بازنشستگان مازندران در نشست هم اندیشی تشکلات کارگری با رئیس فراکسیون کارگری مجلس با اشاره به ماده ۴۱ قانون کار و ۹۶ قانون تامین اجتماعی گفت:حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی غیر قانونی است.

شعار سال: پیش از ظهر امروز نصرالله دریابیگی، دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران در جلسه هم اندیشی تشکلات کارگری و بازنشستگی تامین اجتماعی استان با حضور علی بابایی کارنامی، رئیس فراکسیون کارگری مجلس مازندران، گفت: انتخاب علی بابایی کارنامی بعنوان نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی که خود از جنس کارگر است، اتفاقی پر اهمیت بود.

رئیس کانون بازنشستگان مازندران با اشاره به ماده ۴۱ قانون کار و ۹۶ قانون تامین اجتماعی گفت: حداقل حقوق کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی غیر قانونی است.

وی افزود: دولت در بحث معیشت و درمان کارگران و بازنشستگان تامین اجتماعی کم لطف است.

دریابیگی گفت: دولت مکلف است افزایش حقوق و مزایای کارگران و بازنشستگان را بر مبنای تورم در جامعه مشخص و افزایش دهد.

دبیر اجرائی خانه کارگر مازندران با انتقاد از میزان بیمه بیکاری در ایام کرونا افزود: در حال حاضر پرداختی بیمه بیکاری حدودا ۲۵ درصد حداقل حقوق است که این کار تخلف از جانب دولت است.

وی با اشاره به نقش کم رنگ نماینده کارگران در جلسات ۳ جانبه گرایی تامین اجتماعی گفت: متاسفانه صدای کارگران در جلسات ۳ جانبه گرایی به جایی نمی رسد و برای احقاق حقوق کارگران و بازنشستگان باید شورای عالی تامین اجتماعی تشکیل شود.

 

برنامه مجلس یازدهم مقابله با فساد است 

 

علی بابایی کارنامی نیز در این نشست هم اندیشی با اشاره به شرایط اقتصادی و معیشتی در کشور گفت: امروز شرایط معیشتی و اقتصادی کارگران و بازنشستگان خوب نیست.

نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی یکی از مشکلات اساسی در بحث اشتغال زایی در مازندران گفت: متاسفانه در چند سال گذشته زیر ساختی برای سرمایه گذاری و اشتغالزایی در استان به وجود نیامده است.

وی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات اصلی دیگر کشور وجود مافیای اقتصادی است، گفت: متاسفانه دلال بازی یکسری از افراد صاحب نفوذ در کشور اقتصاد کشور را تحت الشعاع قرار داده است.

بابایی کارنامی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی مجلس یازدهم مقابله با فساد و از بین بردن دلال پروری در اقتصاد کشور است.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس با انتقاد از دولت در بحث شستا گفت: متاسفانه شرکت‌های سرمایه گذاری تامین اجتماعی در چند سال گذشته به حیاط خلوت سیاسیون تبدیل شده است.

وی افزود: شستا متعلق به کارگران است و یکی از برنامه‌های مجلس یازدهم مقابله با این انتصابات اشتباه و سیاسی در هیات مدیره‌های شرکت‌های سرمایه گذاری است که باید اصلاح شود.

بابایی کارنامی از تشکیل صندوق بیمه بیکاری جوانان جویای کار خبر داد و گفت: مجلس یازدهم در تلاش است با اصلاح یکسری قوانین بیمه بیکاری و تشکیل و تصویب این صندوق تا حد زیادی مشکلات بیمه بیکاری کارگران را به صورت منطقی و اصولی حل و فصل کنیم.

 

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از ایلنا، تاریخ انتشار خبر: ۲۱ مهر ۱۳۹۹، کد خبر: ۹۸۱۳۰۶، www.ilna.news

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۲
0
1
واقعا وقتي جاهاي ديگه رو همسان سازي دارن ميكنن الان براي چي براي تامين اجتماعي كاري از پيش نمي برن؟
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
چرا واقعا اینقدر از قانون حرف میزنن و عدالت در تامین اجتماعی یعنی عدالت بیمه ای در دیگر صندوق ها نیس ما این عدالت رو نخواستیم
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
واقعا براي چي همسان سازي نبايد براي بازنشسته هاي تامين اجتماعي اجرايي بشه؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین