پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۵۴۰
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
نامزدهای رقابت ریاست جمهوری آمریکا ظاهرا از عملکرد خود در نخستین مناظره انتخاباتی سال ۲۰۱۶ راضی هستند حال آنکه رسانه های مختلف برداشت بسیار متفاوتی از پیروز نهایی این جنگ لفظی دارند.

شعارسال: نخستین مناظره انتخاباتی میان «هیلاری کلینتون» و «دونالد ترامپ» نامزدهای دموکرات و جمهوریخواه رقابت ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا ساعاتی پیش در دانشگاه «هوفسترا» شهر نیویورک پایان یافت حال آنکه نتایج نخستین نظرسنجی هایی که پس از پایان این رویارویی منتشر شد و تفاوت در رقم های ارائه شده از سوی آنها، تصمیم گیری درباره پیروز نهایی این جنگ لفظی را تا حدی دشوار می کند.

در حالی که «سی ان ان» مدعی است که تماشاگران این رویداد تاریخی عملکرد و توان پاسخگویی کلینتون را در حین مذاکره به نسبت آراء ۶۲ به ۲۷ درصد بهتر از ترامپ ارزیابی می کنند؛ نظرسنجی مجله «تایم» که در حال حاضر نیز به صورت آنلاین در جریان است، با اختلافی آشکار، ترامپ را فاتح میدان نخستین مناظره انتخاباتی سال ۲۰۱۶ معرفی کرده و وی را به نسبت آراء ۶۰ به ۴۰ بر رقیب دموکرات برتری می دهد.

به گفته سی ان ان، به باور بسیاری از ناظران، حال و هوای نخستین مناظره انتخاباتی کلینتون و ترامپ اگرچه سکان اجرای آن را به دست یک مجری جمهوریخواه بود، بیشتر حال و هوایی دموکرات داشت حال آنکه ترامپ بلافاصله پس از پایان مناظره، عملکرد خود را رضایت بخش تر از آنچه که تصور می شد، توصیف کرد.

در عین حال «هیل» پایگاه خبری کنگره آمریکا نیز ترامپ را به نسبت آراء ۵۹ به ۳۵ بر کلینتون برتری می دهد حال آنکه روزنامه «وال استریت ژورنال» در تحلیل خود نظری متفاوت دارد و بی آنکه به ارقام و اعداد اشاره کند، حاضر جوابی و تسلط کلینتون در طول مناظره را بهتر از رقیب جمهوریخواه ارزیابی می کند.

روزنامه «دنور پست» آمریکا نیز اگرچه رقابت دو نامزد انتخاباتی در نخستین مناظره را تنگاتنگ توصیف می کند، در نظرسنجی که هم اکنون نیز به صورت آنلاین در سایت اینترنتی آن جریان دارد، ترامپ را به نسبت آراء ۵۵.۸۸ به ۴۶.۱۲ درصد بر کلینتون برتری می دهد.

از سویی روزنامه «ایندپندنت» انگلستان نظر متفاوتی را ارائه می دهد که در آن با استناد به نظرسنجی سی ان ان، کلینتون را پیروز این جنگ لفظی معرفی می کند.

روزنامه «گاردین» انگلستان نیز اگرچه در تحلیل خود از مناظره شب گذشته به اعداد و ارقام اشاره ای نمی کند، در تیتر خبری که به این رویداد سیاسی اختصاص داده است، کلینتون را خونسرد و مسلط به مسائل اعلام و در مقابل ترامپ را کسی معرفی می کند که کنترل خود را از دست داده است.3780041

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري مهر، تاريخ انتشار 6 مهر 1395، كدخبر:3780041، www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین