پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۶۴۵۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۴
شایعه شده که اداره آموزش مداوم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مصوبه‌ای را به انجمن‌های علمی گروه پزشکی ابلاغ کرده است که بر اساس آن شرط عجیبی برای اعطای امتیاز بازآموزی به کنگره‌های علمی مطرح شده است: سخنرانان کنگره باید الزاما عضو هیات علمی باشند! منتظر توضیحات و شفاف سازی هستیم.

شعار سال : طبق اخبار رسیده، از سال گذشته اداره آموزش مداوم وزارت بهداشت مصوبه‌ای را به انجمن‌های علمی گروه پزشکی ابلاغ کرده است که بر اساس آن شرط عجیبی برای اعطای امتیاز بازآموزی به کنگره‌های علمی مطرح شده است: سخنرانان کنگره باید الزاما عضو هیات علمی باشند!
این مصوبه حضور و سخنرانی پزشکان و دندان‌پزشکان عمومی و متخصصانی که در ترکیب هیات علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی عضویت ندارند را در کنگره‌های علمی با محدودیت جدی مواجه خواهد کرد.
با آنکه تاریخ ابلاغ این مصوبه مربوط به سال گذشته است، اما حساسیت و نظارت اداره آموزش مداوم بر روی ترکیب سخنرانان کنگره‌های علمی طی ماه‌های اخیر شدت بیشتری گرفته است. ظاهرا این مساله برگزاری کنگره آتی انجمن ارتودنتیست‌های ایران که برخی سخنرانان آن در ترکیب هیات‌علمی دانشگاه‌ها عضویت ندارند، را با چالش مواجه کرده است.
با آنکه احتمالا اکثر اعضای هیات علمی به دلیل حضور پر رنگ و مستمر در فضای دانشگاهی دانسته‌های علمی به‌روزتری دارند، اما محروم کردن پزشکان و دندانپزشکانی دانشمند و صاحب‌نظری که به هر دلیلی امکان یا تمایل عضویت در هیات‌علمی دانشگاه‌ها را نداشته‌اند، از ارائه سخنرانی و انتقال دانسته‌ها و تجربیات علمی، ظلم آشکار و مسلمی به جامعه پزشکی و دندانپزشکی کشور است.
نکته جالب در مورد این مصوبه، سکوت انجمن‌های علمی و عدم واکنش و اعتراض آشکار آنهاست. شاید دلیل این سکوت ترس انجمن‌ها از اعمال محدودیت‌های تنبیهی وزارت بهداشت برای فعالیت آن‌ها و عدم تخصیص امتیاز بازآموزی برای برنامه‌های علمی ایشان باشد.
منتظر توضیحات و شفاف سازی روند از طرف کلیه ذی نفعان و ذی مدخلان هستیم.

شعار سال با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از پایگاه خبری دندانه

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امیر
Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۳۲ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۶
0
0
هر کنگره علمی یک سخنران حرفه ای میخواد و چند سخنران عادی . حالا انحصاری بودنشو دیگه نمیدونم :))
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
امروزه ديگه با اون تعبير از هيات علمي كه ديگه بهترين نوع بشر بودن مواجه نيستيم چون تعداد استاد ها داره از دانشجو ها ميزنه بالاتر
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
پس استادان حق التدریسی چجوری باید سطح بالای علمی خودشونو نشون بدن
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۹/۰۷/۲۷
0
0
واقعا براي چي هممون دلمون ميخواد هرجايي كه هستيم اون موضوع رو انحصاري كنيم؟ اين واقعا خبر خوبي براي اينده ايران نيست
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین