پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۷۹۴
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به افزایش سقف وام بازنشستگان گفت: پرداخت وام ۳ میلیون تومانی به ۲۵۰ هزار بازنشسته کشوری از دو هفته آینده آغاز می‌شود.

شعار سال: محمود اسلامیان در همایش بزرگداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان با اشاره به سابقه ۴۰ ساله صندوق بازنشستگی کشوری افزود: به دلیل تصمیماتی که در گذشته گرفته شد، تعادل اقتصادی در صندوق ها رعایت نشده و ورودی ها قطع شده است به طوری که در حال حاضر نسبت شاغلین به بازنشستگان کمتر از یک درصد است.

وی ادامه داد: در دو حوزه باید فعالیت جدی داشته باشیم در دولت گذشته قدرت خرید بازنشستگان ۶۷ درصد کاهش یافت و سال ۸۵ تا ۹۲ افزایش حقوق بازنشستگان کمتر از نرخ تورم بود، اما در دولت یازدهم در کنار کاهش تورم افزایش حقوق بازنشستگان متناسب با تورم بود که برای رفع آثار تورمی سال های گذشته باید این روند چند سال ادامه یابد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد: برای افزایش کف حقوق از ۷۵۰ به ۹۰۰ هزار تومان، ۶ هزار میلیارد تومان به ما اختصاص یافت این افزایش پله‌کانی برای رسیدن به تعادل باید چند سال ادامه یابد.

اسلامیان گفت: در ۲- ۳ سال گذشته حقوق بازنشستگان بدون تاخیر پرداخت و پرداخت ها در ۳۱ استان به صورت مستقیم انجام شد به طوری که در ۲ ساعت عملیاتی می شود.

وی تاکید کرد: در حوزه اقتصادی هر سال حدود ۳۵ درصد رشد سود داشتیم و اموالی که در گذشته از صندوق رفته بود، با کمک دادستانی به صندوق بازگرداندیم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری خاطرنشان کرد: در گذشته ۵۰ هزار وام ۲ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت شد که در دوره جدید مبلغ وام به ۳ میلیون تومان و میزان پرداختی ها به ۲۵۰ هزار نفر افزایش یافته است که این موضوع از دو هفته آینده عملیاتی می شود.

اسلامیان با اشاره به پیشنهاد صندوق بازنشستگی کشوری به دولت گفت: طرحی در دست داریم تا در فرمانداری ها و استانداری ها بازنشستگان جایگاهی داشته باشند و امکاناتی در هر شهر در جهت رفاه بازنشستگان پیش بینی شود.

وی اضافه کرد: در کنار این طرح، ۲۲ خانه امید در شهرهای مختلف کشور راه اندازی شده است که بازنشستگان در این خانه ها برنامه های فرهنگی و هنری با مدیریت خودشان را برگزار می کنند و این خانه ها مکانی برای جمع شدن بازنشستگان است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری از شهرداری ها خواست یک زمین مناسب را به این منظور در اختیار بازنشستگان قرار دهند.

در این مراسم ۹ خانه امید در شهرهای مختلف از طریق ویدئوکنفرانس و با پیام اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری افتتاح شد.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 6 مهر95 ، کد مطلب: 3780422: www.mehrnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین