پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۸۶۹۷
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۱
مدیر سابق آموزش و پرورش سیاهکل با ارسال جوابیه ای صراحتاً مدعی فشارها جهت واگذاری یک سالن ورزشی به نزدیکان نماینده لاهیجان و همچنین اخراج یک سرایدار و واگذاری خانه وی به دفتر نماینده شد!
شعارسال: پس از انتشار مصاحبه دکتر ذبیح نیکفر نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل با خبرگزاری تسنیم(اینجا) در زمان انجام تودیع و معارفه آموزش و پرورش سیاهکل و دیلمان، ایرج بدرود مدیر سابق آموزش و پرورش به یکی از سایت های منتشر کننده خبر جوابیه ای ارسال کرد که قسمتی از آن در زیر آورده شده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب دکتر نیکفر نمایندۀ مردم شهرستانهای لاهیجان و سیاهکل در مجلس شورای اسلامی ، اینجانب در تاریخ ۱۷/۷/۱۳۹۴ با سی سال سابقه می بایست بازنشست شوم که تا تاریخ ۱۰/۵/۱۳۹۵ تمدید خدمت داشته ام که در محاسبه ای که جنابعالی داشته اید دو /۲ سال ذکرکرده اید. نحوه محاسبه را بنده حقیر نمی فهمم و نمی دانم. آقای دکتر تمدید درست خدمت اینجانب حسب درخواست مسئولین شهرستانی ( فعلاً از ذکر اسامی آنها خودداری می کنم ). درخواست فرهنگیان عزیز ، مسئولین استانی و شهرستانی بوده است. هیچ گونه تقاضایی ارائه نکرده ام. نکته قابل توجه این است که یا از مدیران دستگاهها هیچ شناختی ندارید یا اینکه در گفتن واقعیتها دچار مشکل هستید . اینجانب شما را به رعایت تقوای دینی و سیاسی دعوت می کنم که یکی از شاخصه های انقلابی گری است که مقام معظم رهبری فرموده اند . در مطالب عنوان شده از طرف شما متأسفانه نه تقوای دینی رعایت شده، نه تقوای سیاسی

آقای دکتر: تقوایی دینی ایجاب میکند که هر کسی که از دنیا رفت و به رحمت ایزدی پیوست میگویند خدایش بیامرزد. از وی جز خوبی ندیدیم. حال چه بد باشد و چه خوب. هر آن کسی که بازنشست شود چه خوب و یا بد به وی خدا قوت می گویند و تشکر می کنند. اینجانب توقع تقدیر از شما نداشته و ندارم اما توقع نسبت دادن دروغ و افترا هم نداشتم. بیش از پنج ماه تلاش و مبارزه با یک معلم بازنشسته چه مفهومی دارد. چه کسانی مطرح کردند که اگر آقای بدرود بازنشسته نبودند کار ما با وی خیلی سخت بود. به چند دلیل توانمندی این فرد تعامل خوب و سازنده وی با مردم و فرهنگیان. اجرای کارهای ماندگار ، تعامل خوب با مدیران دستگاه های اجرایی ، تسلط وی به امور مربوط به آموزش و پرورش ، باید کاری کنیم که وی بهانه به دست ما بدهد و نقاط ضعف آموزش و پرورش را برجسته کنیم. چه کسی پیشنهاد داد که باید روی بازنشستگی وی تمرکز کنیم و این امر را برجسته کنیم. آقای دکتر البته شما به عنوان مجری این تصمیمات عمل کردید.

آقای دکتر در سخنرانی شما که منتشر شد متاسفانه به جای حمایت از حق و حقوق بازنشستگان عزیز و تقدیر از زحمات آنها، بازنشستگان را متهم به باند بازی و کردید. سؤال اساسی این است چطور مدیر توانمند مردمی، خوش اخلاق، کاردان از نظر شما کمتر از پنج ماه به مدیری ناکارآمد تبدیل شده است. چقدر زیبا فرمودید که در جامعه اسلامی همه ما پیرو ولایت هستیم و همگی این توفیق را داریم که در خدمت نظام جمهوری اسلامی باشیم و انتقادات خود را بر اساس شرع و عرف و سیاست به جا و به موقع اعلام کنیم. آقای دکتر مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از فرهنگیان سراسر کشور به مناسبت هفته معلم در سال ۱۳۹۵ فرمودند: یکی از کارهایی که باید در آموزش و پرورش انجام بگیرد تزریق روحیه شادابی و جوانی در معلم است. نگذارید معلم پیر شود. پیر سنی مرادم نیست. بعضی ها سن شان جوان است اما روحیه شان پیر است. بعضی روحیه شان جوان است با اینکه سنشان زیاد است. معلمی را سراغ داریم که به نظرم هفتاد سال است معلمی می کند اما دست برنداشته است اینها قیمت دارد این روحیه را باید در آموزش و پرورش احیا کرد.

آقای دکتر بارها مقام معظم رهبری تذکر دادند که آموزش و پرورش باید از منازعات و کشمکش های رایج سیاسی دور نگه داشته شود. اگر این مسائل روزمره سیاسی و جناحی وارد آموزش و پرورش شود سم مهلک است. کمی رفتار خود را با این فرمایشات حضرت آقا بسنجید آیا تقویت روحیه معلمان است. در حوزه انتخابی شما هیچ مشکلی وجود نداشت. مشکل فقط و فقط یک معلم بازنشسته در آموزش و پرورش سیاهکل بود اگر چنین بود الحمدلله حل شد. بعد از این وقت دارید که به مسائل دیگر هم بپردازید. آقای دکتر در دوران کوتاه نمایندگی حضرتعالی چه فشارهایی به آموزش و پرورش سیاهکل وارد شد یا خبر ندارید که در این صورت نشان ضعف شماست. یا خبر دارید فقط برای رسیدن به اهداف سیاسی و عمل به قول و وعده های انتخاباتی خواستار این امور هستید.

۱- فشار همه جانبه به آموزش و پرورش توسط افراد به ظاهر بریده از شما و در اصل پیوسته و وابسته به شما

۲- دیدار مکرر دوستان و نزدیکان جنابعالی با مسئولین شهرستان و ارائه چهره ای مخدوش از آموزش و پرورش.

۳- دخالت در موضوعات مهم آموزش و پرورش سیاهکل با فشار از بیرون

۴- دخالت در امور آموزش و پرورش توسط کسانی که خود آموزش و پرورشی نیستند و برای آموزش و پرورش و مدارس تصمیم می گیرند فقط به جهت اینکه در انتخابات با شما کار کرده اند. در صورت لزوم اسامی آنها را خواهم گفت.

۵- موضوع تبدیل یکی از خانه های سرایداری به دفتر نماینده در زمان حضرتعالی ، فشار مسئولین سیاسی شهر به اینجانب فشار مدیر یکی از این مدارس جهت اخراج سرایه دار و واگذاری آن مکان که داستان همچنان ادامه دارد. و تقاضا هم در آموزش و پرورش موجود است در صورت نیاز منتشر خواهم کرد.

۶- فشار همه جانبه جهت واگذاری سالن ورزشی شهید قهرمانی به افراد خاص که از نزدیکان شما هستند و هنوز هم بر این امر غیر قانونی اصرار دارند.

۷- فشار همه جانبه بر آموزش و پرورش جهت عزل و نصب مدیران مدارس آنهم مدیرانی که سابقه طولانی و درخشان دارد. که بسیار علاقه مندند علت این امر را با مستندات منتشر کنم آنهایی که تخلف کردند و تنبیه شدند امروز به دنبال انتقام گیری هستند و برای مدارس تعیین می کنند.

آقای دکتر، فرهنگیان عزیز، مردم خوب و فهیم شهرستان سیاهکل مدیر آموزش و پرورش یا می بایست به این خواسته های نامشروع و غیر قانونی تن میداد و جامه عمل می پوشاند یا می بایست از طرف نماینده محترم به نا کارآمدی متهم می شد. بنده حقیر ترجیح می دهم به ناکارآمد ، ضعف بی عرضگی متهم شوم اما کار غیرقانونی در آموزش و پرورش رایج نشود. قبل از ورود این حقیر به سیاهکل و پذیرش مسئولیت اداره آموزش و پرورش، ورزش شهرستان و سالن های ورزشی در اختیار چه کسانی بود و چه کردند. سالن ورزشی شهید قهرمانی سال ها بلااستفاده و نیمه کاره رها شده بود و مسئولین وقت آموزش و پرورش از آن به عنوان انباری استفاده می کردند و سالن ورزشی تختی چه روزگاری داشت آقای دکتر گاهی هم باید به عقب برگشت و عملکرد آن هایی که امروز مدعی و میدان دار شده اند را بررسی کرد با برخورد با مدیر آموزش و پرورش و متهم کردن آن به ناکارآمدی و مشکل حل نمی شود.

آقای دکتر: پیشنهاد می کنم با حضور جنابعالی که خود فرموده اید که فرهنگی هستید ولی از نظر ما به دلیل درآمد خوب در حوزه پزشکی کار کرده اید. جلسه ای با حضور فرهنگیان پیشکسوتان، صاحب نظران تعلیم و تربیت، اولیای دانش آموزان، دانش آموزان در شهرستان سیاهکل برگزار گردد. عملکرد اینجانب با حضور حقیر مورد بررسی قرار گیرد، آنوقت همگان متوجه خواهند شد که در هیچ دوره ای آموزش و پرورش به این خوبی اداره نشده است ضمن احترام به همه رؤسای قبلی آموزش و پرورش شهرستان سیاهکل یکی از پر افتخار ترین دوران را در زمان اینجانب داشته است.

بسیار علاقه مندم در صورت تشکیل جلسه ، منتقدان نیز حضور داشته باشند بنده اعتقاد راسخ دارم در نظام مقدس جمهوری اسلامی مسئولین قبل از پذیرش مسئولیت باید برنامه داشته باشد. و بعد از اتمام مسئولیت کارنامه ارائه دهند بنده حقیر با تمام وجود حاضر به ارائه کارنامه هستم و فراهم نمودن شرایط را به عهده نماینده محترم که وظیفه نظارت، ارزیابی دارند واگذار می نمایم.

سؤال اساسی این است که چگونه به اذعان موافق و مخالف و منتقد و غیر منتقد آموزش و پرورش در دوران اینجانب با نهایت آرامش و به دور از منازعات سیاسی آسیب زننده اداره شده است. ولی آنچه بر آموزش و پرورش در دوره نمایندگی شما گذشته است از جمله تبدیل موضوع عزل و نصب در آموزش و پرورش سیاهکل به عنوان مسئله اول و اولویت دار نمایندگی خود جای تأمل و بررسی دارد.

اما در خصوص ادعای ضرب و شتم مدیر آموزش و پرورش چند نکته قابل تأمل است.

اول آنکه آقای دکتر به ظاهر انسان صادق بنظر می رسند چرا بعد از اینکه مطمئن شدند که مدیر آموزش و پرورش بازنشسته شده اند و شخص دیگری این مسئولیت را پذیرفته اند این موضوع را رسانه ای کرده اند. در جواب باید گفت : آقای دکتر نیک میدانید که ضرب و شتم رئیس آموزش و پرورش که اولین بار توسط شما عنوان شده است کذب محض است. اما در خصوص زمان موضع گیری ، شما این احتمال را می دادید که بنده از طریق تریبون رسمی آموزش و پرورش پاسخ شما را بدهم آنرا به تاخیر انداختید.

جناب آقای دکتر، نیک می دانید که ضرب و شتم رئیس آموزش و پرورش که اولین بار توسط شما عنوان شده است کذب محض است. سؤال اینجاست. واقعیت این است که شما چرا بعد از اینکه مطمئن شدید اینجانب از آموزش و پرورش عزل شده ام این مطلب را عنوان فرمودید. آیا غیر از این است که احتمال می دادید از تریبون آموزش و پرورش جواب شما را بدهم. در جلسه مدیران مدارس واقعیت را بگویم

اول: شما به ظاهر انسان صادق به نظر می رسید چرا به محض شنیدن این خبر عکس العمل مناسب نشان ندادید. آیا اصل خبر صحت دارد یا نه؟ انگیزه چه بوده است.

دوم : به علت اینکه مراجع قضایی و سایر مقامات مسئول پیگیر ماجرای ساختگی و به نظر اینجانب تحریک شده که موجب سو استفاده حضرتعالی بر علیه آموزش و پرورش و خدمات ارزنده انجام گرفته شده است هستند. جزئیات ماجرا را بعداً به اطلاع فرهنگیان ، شهروندان و مسئولین محترم خواهم رساند.

سوم : سؤال اساسی این است که چرا از تاریخ ۱۴/۰۶/۱۳۹۱ که حقیر مسئولیت آموزش و پرورش شاهد چنین اتفاقاتی نبودیم. آیا احتمال نمی دهید که این قضیه ادامه همان فشارها جهت رسیدن به اهداف خاص در آموزش و پرورش بوده است.

چهارم : اینجانب حق قانونی خود می دانم که موضوع ادعای ضرب و شتم رئیس آموزش و پرورش را که توسط جنابعالی بیان شده است را از طریق مراجع قضایی و راهکارهای قانونی پیگیری نمایم.

اما سؤال بنده از شما نماینده محترم این است. اگر وضعیت آموزش و پرورش سیاهکل اسفبار بود اگر رئیس آموزش و پرورش سیاهکل ضرب و شتم شده بود، اگر مدیر ناکارآمد بود اگر تمدید خدمت وی غیر قانونی بود و هزاران اگر دیگر شما آقای دکتر چرا سجاده بر سر درب آموزش و پرورش سیاهکل پهن نکردید و نماز نخواندید شاید ما کتک خوردگان، ناتوانان و عاجزان و نالایقان و اسفناکان حداقل نماز را به شما اقتدا می کردیم. رفتید جایی سجاده پهن کردید که هیچ کسی به شما اقتدا نکرد و اعتراض شما هم مورد توجه قرار نگرفت. شاید هم به همان دلیل که لیست مدیران و رؤسای پیشنهادی را به جای اداره کل به وزارت دادید به همان علت هم نماز اعتراضی را به جای آموزش و پرورش سیاهکل، در اداره کل برگزار کردید و یا جوابی دیگر دارید.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از پایگاه خبری تحلیلی خزرآنلاین، تاریخ انتشار: یکشنبه 7 شهریور 1395، کد خبر: 113077 ، www.khazaronline.com

اخبار مرتبط
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین