پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۱۳۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۱
ساعتی بعد از دومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و جوبایدن، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیدار از طریق ارتباط اسکایپی با هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز در تحلیل آن مناظره گفت‌وگویی انجام داد. هوشنگ امیر احمدی در ابتدا گفت: به نظر می‌رسد بیش از اینکه آمریکایی‌ها منتظر نتیجه انتخابات باشند، ایرانی‌ها منتظرند. اما واقعیت این است که این انتخابات برای کل دنیا مهم است. زیرا دو فکر کاملا متفاوت در برابر هم قرار گرفته‌اند.
شعار سال: ساعتی بعد از دومین و آخرین مناظره دونالد ترامپ و جوبایدن، دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دیدار از طریق ارتباط اسکایپی با هوشنگ امیراحمدی، استاد دانشگاه راتگرز در تحلیل آن مناظره گفت‌وگویی انجام داد. هوشنگ امیر احمدی در ابتدا گفت: به نظر می‌رسد بیش از اینکه آمریکایی‌ها منتظر نتیجه انتخابات باشند، ایرانی‌ها منتظرند. اما واقعیت این است که این انتخابات برای کل دنیا مهم است. زیرا دو فکر کاملا متفاوت در برابر هم قرار گرفته‌اند.

امیراحمدی البته تقابل انتخاباتی بایدن ـ ترامپ را شبیه دوقطبی‌های انتخاباتی در ایران دانست، مانند آنچه در انتخابات سال ۸۸ بین اصلاح‌طلبان و احمدی‌نژاد پیش آمد و مناظره آخر این دو رقیب آمریکایی را از دو سر تند چپ و راست ارزیابی کرد، گرچه این استاد دانشگاه جوبایدن را در طیف محافظه کار دموکرات دسته‌بندی کرد، ولی معتقد است او برای جذب آرای مردد دوز چپ خود را در این مناظره زیاد کرد.

وی گفت: حدود ۱۵۰ میلیون آمریکایی در این انتخابات رای می‌دهند که حدود ۵۰ میلیون تاکنون رای داده و مشارکت کرده‌اند، یعنی حدود ۱ سوم از مردم آمریکا گزینه خود را انتخاب کرده‌اند، می‌ماند حدود ۱۰۰ میلیون نفر که تقریبا ۹۵ درصد آن‌ها تکلیفشان روشن است، یا دمکراتند یا جمهوری‌خواه. باید گفت تلاش‌ها، تبلیغات و مناظره‌های این دو نفر برای جلب آرا حدود ۵ میلیون آمریکایی است؛ لذا ضمن اینکه این مناظره اخیر به جهت اعلام مواضع و سیاست‌ها خیلی مهم است، ولی نه آنقدر که تاثیر آنچنانی بر پیروزی یا شکست هر کدام از این دو بگذارد. من تعجب می‌کنم چرا تا این حد این مناظره را بزرگ می‌کنند، تنها کانال‌های تلویزیونی و شبکه‌های اجتماعی و مطبوعات سود این مناظره را می‌برند، چون بیزینس مهمی است.

استاد دانشگاه راتگرز معتقد است دونالد ترامپ در این مناظره بهتر عمل کرد، چون مسائلی را طرح کرد که از طرف بایدن رد شد، ولی در در روز‌های آینده راست و دورغ آن روشن‌تر می‌شود. اگر همین فردا انتخابات برگزار شود بایدن پیروز است، ولی تا دو هفته دیگر مشخص نیست چه اتفاقی رخ خواهد داد و معلوم نیست هر کدام از طرفین چه برگ برنده‌ای از آستین بیرون می‌آورند. رای مردم را بایدن با اختلاف بیش از شش میلیون نفر خواهد برد و اصولا دموکرات‌ها همیشه رای مردم را از آن خود می‌کنند. اگر به انتخابات گذشته هم نگاه کنید دیدیم که خانم کلینتون با اختلاف قابل توجهی نسبت به ترامپ رای مردم آمریکا را برد. مثل اصلاح‌طلبان خودمان که همیشه در رای اکثریت را دارند، اما روش بایدن اینجا مانند احمدی‌نژاد است.

وی رای سرنوشت ساز را آرا الکترال کالج قلمداد کرد و گفت: هر دوی این رقبا، ابتدا روی حدود ۵ میلیون رای مردد ملی کار می‌کنند و سپس توجه آن‌ها معطوف به آرا الکترال کالج است. مبنای نمایندگان ایالات آمریکا در کنگره ایالتی است نه مردمی. آن‌ها صبر می‌کنند رای گیری ایالات خود به پایان برسد. پس از آن معمولا رایشان را به نامزد برنده در ایالت خود می‌دهند، البته گا‌ها اتفاق افتاده رای الکترال یک نماینده الزاما به نامزد برنده نمی‌رسد.

امیراحمدی با بیان اینکه پنج الی شش ایالت کلیدی داریم که اگر ترامپ در آن‌ها پیروز شود حتی اگر رای ملی به بایدن برسد پیروز نهایی ترامپ خواهد بود، افزود: ایالت‌هایی مانند آریزونا، اوهایو، فلوریدا، نوادا و جرجیا خیلی سرنوشت ساز هستند. می‌گویند هیچ رییس جمهوری در آمریکا رییس جمهور نشده مگر اینکه در ایالات فلوریدا و اوهایو پیروز شده باشد. آرا الکترال دارای پیچیدگی‌هایی است. از نظر تعداد ایالت و نماینده تعداد دمکرات‌ها خیلی بیشتر است، ولی این وزن ایالات است که مهم است نه تعداد نماینده‌های هر حزب. مثلا رای نماینده کالیفرنیا ۵۵ امتیاز محسوب می‌شود که معادل ۵ ایالت کوچک است. در امریکا ۹۰ درصد مطبوعات طرفدار جوبایدن هستند، تنها مطبوعات آمریکا نیستند که طرفدار بایدن هستد بلکه کل دنیا نمی‌خواهد ترامپ برنده شود. اینکه طرفداران بایدن در دنیا زیاد است به دلیل توان و محبوبیت او نیست بلکه از بغض معاویه است.

وی تاثیر و وزن اسپانیولی‌زبان‌ها و آفریقایی تباران و کوبایی‌ها را بسیار زیاد دانست و خاطرنشان کرد: آن‌ها را نمی‌شود دسته بندی کرد. از سویی مثلا کوبایی‌ها برای اینکه دولت کشورشان یک دولت چپ است معمولا در آمریکا به راست‌ها رای می‌دهند و سیاه پوستان همیشه طرفدار دموکرات‌ها هستند، ولی با این وجود رای سیال زیادی هم در دوره‌های مختلف داشته‌اند. باید اضافه کنم مهاجران در آرا الکترال کالج تاثیری ندارند. خیلی از ایالات آمریکا مانند نیویورک و واشنگتن ایالاتی دموکرات هستند و ترامپ اصلا با آن‌ها کاری ندارد، چون نتیجه رای آن‌ها برای همه روشن است.

این استاد دانشگاه گفت: دو نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این مناظره زیاد به سیاست خارجی نپرداختند فقط در مورد دخالت‌های روسیه، چین و ایران در روند انتخابات آمریکا سخن به میان آمد و بایدن دست بر روی نقطه ضعف ترامپ در مورد پوتین و روسیه گذاشت و گفت چرا در مقابل دخالت‌های این کشور در انتخابات آمریکا سکوت کرده است و ترامپ هم گفت شما از روس‌ها پول گرفته‌اید نه من. باید اضافه کنم این دفعه جوبایدن بود که به ایران چنگ و دندان نشان داد نه ترامپ، او گفت اگر مشخص شود ایران در انتخابات آمریکا دخالتی داشته است باید هزینه آن را بپردازد و اگر من رییس جمهور آمریکا باشم با آن کشور برخورد خواهم کرد.
 
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از رسانه تحلیلی خبری دیدارنیوز، تاریخ انتشار: 3 آبان 1399، کدخبر: 74120، www.didarnews.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها-دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹:۵۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۵
0
0
بایدن دقیقا اون روی خودش رو به مردم ایران نشون داد و باید حساب کار دست مردم ایران اومده باشه که دوغ و دوشاب یکیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین