پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۸۱۵
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳
معاون وزیر نیرو از واگذاری حدود ۲ میلیارد یورو طرح جدید آب و فاضلاب به بخش خصوصی خبر داد و گفت: به زودی بیش از ۱۰۰ پروژه در قالب قراردادهای BOO و BOT واگذار می‌شود.

شعار سال: علیرضا دائمی امروز در نشست بین‌المللی آب درباره آخرین وضعیت تکمیل طرح های نیمه کاره صنعت آب و فاضلاب کشور، گفت: در حال حاضر حدود ۳۸۰ طرح بزرگ آب و فاضلاب در کشور فعال یا در حال ساخت است و ۶۰۰ طرح نیز آماده سرمایه‌گذاری است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر نیرو با تاکید بر اینکه با توجه به پهناوری کشور ایران و شرایط آب و هوایی متفاوت آن، برای تأمین آب و جمع‌آوری فاضلاب حجم زیادی از طرح‌ها با کمک شرکت‌های دولتی و خصوصی در دست انجام است، تصریح کرد: هم اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری، تحت پوشش شبکه‌های بهداشتی قرار دارند.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه کلان‌شهر تهران بیش از ۱۱ میلیون نفر جمعیت دارد و تصفیه‌خانه‌های ۸ و ۷ در جنوب تهران در حال انجام بوده و این طرح در واحدهای جدید نیازمند سرمایه‌گذاری است، بیان کرد: در مجموع میزان سرمایه‌گذاری در بخش آب و فاضلابدر دولت یازدهم یکهزار و ۷۰۰ میلیون یورو بوده است.

دائمی با بیان اینکه هم اکنون حدود ۲ میلیارد یورو طرح برای واگذاری به بخش خصوصی نیز آماده است، تاکید کرد: از این تعداد، ۷۱ پروژه به روش BOO آماده واگذاری است، ضمن آنکه ۳۱ پروژه نیز به روش BOT آماده واگذاری به سرمایه گذاران است.

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه سرمایه گذاری‌های خارجی باید توام با انتقال دانش و فناوری باشد، خاطرنشان کرد: وزارت نیرو نیز تلاش می‌کند تا موانع بانکی و گمرکی را برای حضور بخش خصوصی و سرمایه‌گذار خارجی رفع کند.

با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از خبرگزاری مهر، تاریخ انتشار 6 مهر95 ، کد مطلب: 3780818: www.mehrnews.com

اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین