پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۲۵۲۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷
معاون اول رئیس‌جمهور با بیان اینکه وزارت نیرو در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در بین دستگاه‌های اجرایی کشور، بهترین عملکرد را داشته است، گفت: طرح‌های آب و برق در اولویت تضمین سرمایه‌گذاری خارجی هستند.

شعار سال: اسحاق جهانگیری در آیین امضای قرارداد مشارکت بخش خصوصی در 22 طرح آب و فاضلاب کشور با اشاره به نقش حیاتی آب و برق در توسعه کشور، اظهار داشت: در زمینه آب با تنگناهای جدی در کشور روبرو هستیم و حل این تنگناها نیازمند برنامه‌ریزی دقیق در زمینه مدیریت آب کشور است.

وی افزود: با توجه به شرایط کشور به‌ویژه با وقوع خشکسالی‌های مکرر در سال‌های گذشته و برداشت بیش از حد از منابع آب‌های زیرزمینی نگرانی‌هایی در کشور وجود دارد و انتظار می‌رود وزارت نیرو با یک برنامه‌ریزی جامع و منسجم به سمتی حرکت کند که از این نگرانی‌ها بکاهد.

معاون اول رییس‌جمهور با اشاره به انسداد چاه‌های غیرمجاز توسط وزارت نیرو، گفت: وزارت نیرو در مسدود کردن چاه‌های غیرمجاز پیشتاز بوده و در مدیریت منابع آب زیرزمینی نیز موفقیت‌های چشمگیری داشته است.

جهانگیری تأکید کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی و مدیریت منابع آب و جلوگیری از خسارت‌های برداشت بی‌رویه از آب‌های زیرزمینی بایستی همه سازمان‌ها از جمله وزارت جهاد و کشاورزی، استانداری‌ها و نیروهای انتظامی و تشکل‌های مردمی با وزارت نیرو همکاری جدی داشته باشند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در این راستا به وزارت کشاورزی برای سوق کشت‌ها به سمت کشت‌های گلخانه‌ای و مصرف آب کمتر 500 میلیون دلار کمک شده است.

جهانگیری تصریح کرد: در زمینه تأمین آب شرب و سامانه‌های فاضلاب کارهای وزارت نیرو بسیار خوب بوده و گزارش‌ها حاکی از این است که وزارت نیرو در اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی در بین دستگاه‌های اجرایی کشور، بهترین عملکرد را داشته است.

معاون اول رییس‌جمهور گفت: سامانه هوشمند برای شهرهای بزرگ مانند تهران و کلانشهرها که دغدغه قطع آب و مدیریت آب را دارند می‌تواند بهترین شرایط را ایجاد کند.

وی تأکید کرد: اگر قرار باشد دولت تضمینی برای سرمایه‌گذاران خارجی ایجاد کند، اولویت طرح‌های وزارت نیرو خواهد بود.

جهانگیری در خصوص آب‌رسانی به روستاها، اظهار داشت: در خصوص آب روستایی در سال گذشته نگرانی‌هایی وجود داشت که 500 میلیون دلار برای این کار تخصیص داده شد.

وی افزود: یکی از پایگاه‌های اصلی اقتصاد مقاومتی روستاها هستند که تأمین مواد غذایی کشور را برعهده دارند، بنابراین تأمین آب شرب روستاها از اولویت‌های اساسی ماست.

وی تصریح کرد: در حوزه برق نیز کارهای مهمی انجام شد و با توجه به سرمایه‌گذاری‌هایی که در سال گذشته انجام شد توانستیم از پیک برق به سلامت عبور کنیم و مدیریت وزارت نیرو توانست با توانمندی خود مشکلات مالی را پشت سر بگذارد.

وی در ادامه گفت: وزارت نیرو در تابستان امسال یک بار دیگر به‌رغم تمام مشکلات مالی توانمندی خود را به اثبات رساند و پیک بالای 52 هزار مگاوات را با توجه به 4 درصد رشد صنایع و افزایش مصرف برق، به خوبی پشت سر گذاشت و این کار جای تقدیر و تشکر دارد.

جهانگیری در بخش دیگری از سخنان خود گفت: کار مهمی که برای تسویه بدهی دولت به بخش خصوصی انجام شده اصلاحیه بودجه‌ای است که به مجلس فرستاده شده است.

وی با اشاره به اینکه نظام بانکی باید اصلاح شود و بدهی مالی دولت نیز ساماندهی شود، گفت: دولت خود را متعهد به بازپرداخت بدهی‌ها می‌داند و پس از نهایی شدن این بدهی‌ها در هیأت دولت و صحن مجلس و پرداخت آن به بخش خصوصی، این بخش با اعتماد بیشتری به کار خود ادامه خواهد داد.

با اندكي تلخيص و اضافات برگرفته از خبرگزاري فارس، تاریخ انتشار: 23 مرداد 1395، کد مطلب: 13950523000700:www. farsnews.com


اخبار مرتبط
خواندنیها -دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین