پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۵۴۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴
معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیا اینکه دغدغه ما رسیدن فناوری فضایی به سبد محصولی جامعه است، گفت: عمده قطعاتی که امروز ما در ماهواره‌ها به کار می‌بریم بومی سازی شده و ساخت محققان داخلی است.
شعارسال: معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیا اینکه دغدغه ما رسیدن فناوری فضایی به سبد محصولی جامعه است، گفت: عمده قطعاتی که امروز ما در ماهواره‌ها به کار می‌بریم بومی سازی شده و ساخت محققان داخلی است.

علی جعفر صالحی معاون طراحی و تضمین ماموریت پژوهشگاه فضایی ایران با بیان اینکه این پژوهشگاه به دنبال توسعه فناوری‌ها در قطب‌های فناوری است، گفت: قطعات ماهواره‌ها در ابتدا عمدتاً از خارج از کشور وارد می‌شد و با توجه به تحریم‌ها و اینکه احتمال خرابکاری صنعتی در این قطعات وجود دارد پژوهشگاه فضایی به دنبال توسعه فناوری‌ها در قطب‌های فناوری خودش افتاد و شبکه دانشی شکل داد.

* المان‌های وارداتی در قیاس با المان‌های داخلی قابل مقایسه نیست

وی افزود: در حال حاضر عمده المان‌هایی که امروز ما در ماهواره‌ها به کار می‌بریم بومی سازی شده و ساخت تولید محققان داخلی است. البته باید توضیح دهم مقدار محدودی از المان‌هایی که وارد می‌کنیم به خاطر این است که در حوزه فناوری ما دارای گلوگاه نیستیم و از منابع خارج وارد می‌کنیم البته المان‌های وارداتی در قیاس با المان‌های داخلی قابل مقایسه نیست.

* می‌خواهیم فناوری فضایی بتواند به سبد محصولی جامعه برسد

جعفر صالحی تصریح کرد: یکی از دغدغه‌های پژوهشگاه فضایی ایران این است که فناوری فضایی بتواند به سبد محصولی جامعه برسد که برای این کارسعی کردیم از خدمات شرکت دانش بنیان و بخش خصوصی در توسعه فناوری و همچنین در کاربردی کردن داده‌های فضا استفاده کنیم از طرفی در این رابطه مرکز نوآوری فضایی در حال شکل‌گیری است و از شرکت‌های دانش‌بنیان که در حوزه فضا کار می‌کنند دعوت می‌کنیم در شبکه همکار پژوهشکده قرار گیرند.

* بخشی از مرکز نوآوری در اختیار نخبگانی قرار می‌گیرد که طرح‌های مرتبط با فضا دارند

وی ادامه داد: پژوهشگاه فضایی ایران در مرکز نوآوری حمایت‌های مشاوره علمی - زیرساختی و مالی و واگذاری پروژه‌ها را در دستور کار دارد. همچنین باید بگویم بخشی از این مجموعه مرکز نوآوری در اختیار نخبگانی قرار می‌گیرد که طرح‌های مرتبط با فضا داشته و هنوز شرکت راه اندازی نکردند. این مرکز آماده بهره‌برداری است و در بهمن ماه افتتاح می‌شود.

شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از برترین‌ها تاریخ انتشار ۱۱ آبان ۹۹، کد خبر: ۱۰۵۳۴۱۷، www.bartarinha.ir
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۲
0
0
دانشمندان ما ماهواره ساختند ولی هنوز در خودرو سازی دچار مشکل هستیم
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
0
0
در زمینه هوا فضا بعد از برجام ایران واقعا زمین خورد و در تموم فعالیت هاش تخته شد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین