پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۵۸
تاریخ انتشار : ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳
رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور با اشاره به اهمیت تقویت توان دفاعی کشور گفت: محافظت از بخش های مختلف حیثیت فرهنگی و اقتصادی ملی در جمهوری اسلامی به تقویت توان دفاعی کشور وابسته است.

شعارسال: سردار محمدرضا نقدی روز جمعه در صبحگاه مشترک رزمایش الی بیت المقدس پنج در منطقه قدس سمنان گفت: امروز دشمن به دنبال این است که فرهنگ و روح جهاد را در جامعه ما از بین ببرد و روح ایمان، عفت و جوانمردی را از ملت ایران سلب کند.

وی با بیان اینکه دشمن در نبرد فرهنگی با ملت ایران به دنبال دور کردن جوانان از فرهنگ عاشورا و عزاداری برای امام حسین(ع) است، افزود: دشمنان در مسیر تحقق این هدف، تمام دستگاه های فرهنگی، برنامه های ماهواره ای و ساز و کارهای خود را به کار گرفته اند تا فرهنگ را در جامعه ایرانی تضعیف کنند.

وی گفت: اگر امروز دشمنان امکانات وسیع اقتصادی و ابزار و سازمان های بین المللی در اختیار دارند، ملت ما ولایت فقیه و پرچم اسلام ناب دارد که در برابر تمام این ابزارها ایستادگی کند و همچنان که این پرچم ناب در یمن، شمال آفریقا، ساحل مدیترانه، کوه های هیمالیا و بلندی های کشمیر برافراشته است.

رئیس سازمان سازمان بسیج مستضعفین کشور، شرط قدرت و استحکام ملت ایران را داشتن اتحاد برای رسیدن به پیروزی بر علیه دشمن عنوان کرد.

وی با تاکید بر لزوم ایستادگی ملت ایران در حال حاضر مانند دوران دفاع مقدس از طریق تقویت بنیه دفاعی کشور، خاطرنشان کرد: عده ای در کشور تقویت توان دفاعی را سخت و هزینه بَر می دانند در صورتی که خداوند وعده داده است هر چه در این مسیر هزینه کنید به شما بازمی گردد که حتی در محاسبات علمی و دفاعی نیز این مساله قابل اندازه گیری است.

رئیس سازمان سازمان بسیج مستضعفین کشور با تاکید بر اهمیت قدرت دفاعی گفت: کشوری که توان دفاعی نداشته باشد، قدرت اقتصادی آن نیز ضعیف است و اگر قدرت دفاعی ایران اسلامی نبود، دشمن در یک لحظه تمام پیشرفتهای ملت ایران را مصادره می کرد.

وی یاد آور شد: تمام پیشرفت های شگرف علمی و امنیت امروز کشور ثمره بیداری ملت است و دشمن سعی دارد این بیداری و آمادگی دفاعی و رزمی ملت ایران از بین ببرد، زیرا اگر این آمادگی دفاعی نباشد، تمام دستاوردهای ملت ایران در نیم روز توسط دشمن از بین می رود.

سردار نقدی، بسیاری از پیشرفت های علمی و دستاوردهای کشور حتی در حوزه انرژی را مدیون تجربه دوران دفاع مقدس دانست و اضافه کرد: اگر امروز ملت ایران می خواهد در حوزه های مختلف به قله های پیشرفت برسد، باید به تقویت توان دفاعی و رزمی خود اقدام کند.

وی با بیان اینکه دشمن به دنبال حذف کتاب های دفاع مقدس و ثمرات دفاع مقدس از جامعه ایران است، گفت: دشمن به دنبال تضعیف بنیه دفاعی ایران است زیرا می داند تا زمانی که بسیجیان در میدان هستند و آمادگی رزمی در ملت ایران وجود دارد، دشمن به پیروزی نمی رسد.

رئیس سازمان سازمان بسیج کشور افزود: امروز جبهه اصلی نبرد دشمنان با نظام اسلامی ایران در جبهه فرهنگی و اقتصادی است و دشمن به دنبال سلب روح جهادی از ملت ایران است.

وی تاکید کرد: در شرایط کنونی جهان، هر ملتی اگر از آمادگی دفاعی خود غفلت کند، باید تن به خشونت و تجاوز دشمنان بدهد که این تنها به اشغال کشور محدود نیست، بلکه در ادامه دشمنان شیطان صفت ملتها را زندانی و تجاوز و خشونت شان را ادامه می دانند، همانگونه که در رژیم گذشته شاهد بودیم و امروز نیز حضور آمریکا در عراق را شاهدیم.

وی تاکید کرد: فلسفه نیروی دفاعی و آمادگی رزمی، توان دفاع از آزادی و حقوق ملت است و آمادگی دفاعی بهترین ابزار برای ایستادگی برابر خشونت و تجاوز ملت است.

سردار نقدی، تقویت توان دفاعی را فرمان الهی عنوان و خاطرنشان کرد: خداوند انسان را مختار و آزاد آفرید ولی در تاریخ زیاده خواهان فراوانی بوده اند که به دنبال سلب آزادی از ملت ها بوده اند و تلاش این انسانهای شیطان صفت همیشه برای تسلط بر اموال و ناموس ملتها بوده است و تقویت بنیه دفاعی کشور برای ایستادگی در برابر همین زیاده خواهان است.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین کشور اظهار امیدواری کرد: با سربلندی ملت ایران شاهد روزی باشیم که زیارت قدس در کنار زیارت عتبات عالیات توسط ملت ایران انجام شود و با آزادی مکه مردم دوباره شاهد حج باشند.

در آئین صبحگاه رزمایش الی بیت المقدس پنج در منطقه قدس سمنان، محمد رضا خباز استاندار، معاونان استانداری، فرماندهان نظامی و انتظامی و جمعی از خانواده های شهدای دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم حضور داشتند و آئین صبحگاه با حضور پیکر 2 شهید گمنام دوران دفاع مقدس معطر بود.

برنامه های اجرای عملیات های نظامی و اجرای تاکتیک های دفاعی برای نمایش اقتدار و آمادگی نیروهای بسیجی امروز در حال اجراست.

رزمایش الی بیت المقدس پنج با حضور 10 هزار بسیجی استان سمنان در قالب 36 گردان هفتم تا نهم مهر 95 در منطقه سپاه قدس سمنان برنامه ریزی شد.

با اندکی اضافات و تلخیص برگرفته از خبرگزاری ایرنا ، تاریخ انتشار خبر 9 مهر 1395، کدمطلب: 82249734 (5586399) ،www.irna.ir

اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین
پرطرفدارترین