پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۷۱۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۵
آیا با چندبار داد زدن در مجلس و عربده کشیدن، کار درست می‌شود؟ مجلس نماینده آشنا به سیاستگذاری و حوزه نظارت می‌خواهد. آقای نماینده حاضریم مشاوران خوب برایت تدارک ببینیم و معرفی کنیم. مشروط بر اینکه، گوش شنوا و همت اجرا داشته باشی. بسم الله.
شعار سال: در فنوج مردم از کرونا نمی‌میرند، بلکه حتی گاهی یک بیماری ساده و یا عقرب گزیدگی و مارگزیدگی که در شرایط عادی منجر به مرگ نمی‌شوند هم در فنوج می‌تواند منجر به مرگ شوند.   بعید می‌دانیم که مسئولان پس از دیدن این فیلم حتی احساساتی شوند و احتمالا از مردم می‌خواهند که دعا کنند؛ برای کسانی که خیلی بیخودی در جایی از ایران که فراموش شده، می‌میرند. البته ما امیدواریم که حداقل بابت این همه کاستی، کمی شرم کنند.

این گزارش ویدئویی توسط تیم اعزامی در شهرستان فنوج ساخته شده است؛ جایی در جنوب استان سیستان و بلوچستان و هم مرز استان کرمان و هرمزگان. این طور که متوجه شدیم خیلی‌ها در ایران نام اینجا را هم نشنیده‌اند. البته این شامل حال مسؤولان کشور هم می‌شود. شهرستان فنوج یکی از محروم‌ترین جا‌های ایران است که مردمش گاهی به دلیل نبودن امکانات پزشکی، بهداشت و درمان، به قول معروف خیلی مفت می‌میرند. البته این روز‌ها به دلیل سوء مدیریت دولت در اداره بحران کرونا و بی‌توجهی به توصیه‌های کارشناسی، خیلی‌ها در ایران مفت می‌میرند، اما در فنوج مردم از کرونا نمی‌میرند، بلکه حتی گاهی یک بیماری ساده و یا عقرب گزیدگی و مارگزیدگی که در شرایط عادی منجر به مرگ نمی‌شوند هم در فنوج می‌تواند منجر به مرگ شوند.
 
در مجموع یک قوطی خالی، اما زیباست

شهرستان فنوج یک بیمارستان دارد که امکانات ندارد. مثلا بانک خون ندارد، پس قطعا اتاق عمل هم ندارد. متخصص ندارد؛ تجهیزات کافی برای نجات یک بیمار سکته قلبی ندارد. آی سی یو یا سی سی یو ندارد و حتی داروی لازم برای کنترل سکته قلبی که در کل شهرستان زیاد است، ندارد. حتی امکانات کافی برای جلو‌ی گیری از مرگ‌های ناشی از تصادفات جاده‌ای را ندارد و در مجموع یک قوطی خالی، اما زیباست.

کل شهرستان سه دستگاه آمبولانس دارد که بسیار کم است. اغلب مریض‌ها به اجبار به ایرانشهر فرستاده می‌شوند که به دلیل مسافت در آمبولانس می‌میرند. بیشتر مردم از بیماری‌های فشار خون و دیابت رنج می‌برند و امکانی برای درمان و مداوا ندارند. وضعیت در این گوشه از ایران بسیار بد است و حتما با دیدن این فیلم متوجه بحرانی بودن وضعیت می‌شوید.

راستش این گزارش را نساخته‌ایم که مسؤولان ببینند، چراکه فایده‌ای ندارد و کاری نخواهند کرد که اگر می‌خواستند تا امروز کرده بودند. این گزارش را ساختیم تا مردم ببینند، اگر شد به اشتراک بگذارند تا به دست خیرین برسد که تعدادشان در ایران کم نیست. همان‌هایی که به وقت مدرسه سازی به داد مردم سیستان و بلوچستان رسیدند و حالا امروز این مردم، خانه بهداشت و درمانگاه و امکانات پزشکی می‌خواهند. این‌ها را می‌خواهند تا کمتر بمیرند.

ما امیدواریم که خیرین با دیدن این فیلم به یاری مردم فنوج برسند و اگر خواستند چنین کنند یک راه ارتباطی هم برایشان همین‌جا می‌گذاریم. شما می‌توانید با شماره ۰۵۴۳۷۱۸۲۱۱۴ دفتر ریاست شبکه بهداشت و درمان شهرستان فنوج یا تلفن همراه ۰۹۱۵۹۹۹۰۲۸۴ تماس بگیرید و درباره این‌که چگونه می‌توانید کمک کنید، اطلاعات بگیرید. کمک‌هایی که جان کودکان، زنان و مردان بسیاری را نجات می‌دهد.
 
 
تعداد بازدید : 12
 
شعار سال، با اندکی تلخیص واضافات برگرفته از عصرایران، تاریخ انتشار: ۱۳آبان ۱۳۹۹، کد خبر: asriran.com،۷۵۳۸۴۸
اخبار مرتبط
خواندنیها و دانستنیها
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین