پایگاه تحلیلی خبری شعار سال

سرویس ویژه نمایندگی لنز و عدسی های عینک ایتالیا در ایران با نام تجاری LTL فعال شد اینجا را ببینید  /  سرویس ویژه بانک پاسارگارد فعال شد / سرویس ویژه شورای انجمنهای علمی ایران را از اینجا ببینید       
کد خبر: ۳۰۹۹۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴
کداک با وجود در اختیار داشتن ۹۰ درصد سهم بازار فیلم و عکاسی و ۸۵ درصد سهم بازار دوربین تا سال ۱۹۹۶، به دلیل مقاومت در برابر دنیای دیجیتال و عدم مطابقت خود با آن، در سال ۲۰۱۲ با ۱۳۲ سال سابقه، ورشکسته شد.
شعار سال: شرکت کداک در سال ۱۸۸۵ تاسیس شد. در سال ۱۹۹۶ به عنوان چهارمین شرکت برتر امریکا بعد از والت دیسنی، کوکاکولا، مک دونالد سودی معادل ۱۶ میلیارد دلار کسب کرد و برآورد می‌شد که سود کداک در سال ۲۰۱۱ معادل ۶/۲ میلیارد دلار باشد، اما پیش بینی‌ها نادرست بود و کمپانی ۱۳۲ ساله‌ی کداک در سال ۲۰۱۲ اعلام ورشکستگی کرد.

شرکتی که روزگاری با اهدای ۵۰۰ هزار دوربین مجانی به کودکان، بسیاری از مردم جهان را با هنر عکاسی آشنا کرده بود خود در حسرت تولید دوربین دیجیتال مرد.

کداک تا سال ۱۹۹۶ توانسته بود ۹۰ درصد سهم بازار فیلم و عکاسی و ۸۵ درصد بازار دوربین را تصاحب کند. با وجود اصرار این کمپانی مبنی بر تولید فیلم عکاسی و دوربین، در سال ۱۹۷۵ برای اولین بار دوربین دیجیتال خود را طراحی کرد.

 دلایل شکست کداک

 ۱-عدم پذیرش دنیای دیجیتال

کداک قادر به رها کردن بازار انحصاری و سود کلان خود در عرصه‌ی فیلم و دوربین عکاسی نبود عدم پذیرش پیشرفت تکنولوژی و دیجیتالی شدن این عرصه، کداک را به ورطه‌ی ورشکستگی کشاند.
 ۲-سیاست‌های نامناسب فروش

روش فروش محصولات کداک مشابه محصولاتی مانند تیغ ریش تراشی ژیلت بود! اما فناوری دیجیتال، در بازار فروش فیلم اشکال ایجاد کرد و این اشتباه رایج در کسب و کار به سندرم “عدم تناسب مدل کسب و کار با بازار” معروف است.

 ۳- عدم موقعیت سنجی

کداک با وجود آگاهی از تحولات در فناوری دیجیتال، بچشم خود را بر روی این موضوع بست و با تکیه بر تجارب گذشته خود و امید به کسب سود‌های کلان، از رونمایی و تجاری سازی به موقع دوربین دیجیتال خود خودداری کرد.

 هیچ شرکت و هیچ ملتی نمی‌تواند مانند کداک ۱۳۲ ساله، خیال جاودانگی و ابدیت کند!
شعار سال، با اندکی تلخیص و اضافات برگرفته از سایت خبری-تحلیلی «کارخانه دار»، تاریخ انتشار: ۱۴آبان ۱۳۹۹، کد خبر: -، www.karkhanedar.com


اخبار مرتبط
برگزیده ها
خواندنیها و دانستنیها
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۱۹:۲۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۱۵
0
0
این ها میتونه برای صاحبان برند در ایران خیلی الگوی خوبی باشه باید هرطور شده خبر های این برند هارو دنبال کرد
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار
پربازدیدترین
پربحث ترین